Wist je dat...
Re: Wist je dat........[7]
Of natuurlijk ze even in de wacht plaatsen en na vier minuten kijken of ze nog aan de telefoon zijn.
-
Dat zou ik niet durven. Ik zeg altijd direct "Nee hoor, dank u wel" en hang dan op. Dat is voor iedereen fijn. Ik ben er snel van af, en de verkoper is snel van mij af.DDD schreef:Of natuurlijk ze even in de wacht plaatsen en na vier minuten kijken of ze nog aan de telefoon zijn.
Wat ik overigens niet begrijp, is dat er nog steeds mensen zijn die in de winkelstraat stil blijven staan als er zo'n mobiele verkoper naar ze toe komt met een verkooppraatje voor één of ander abonnement. Blijkbaar voelen mensen dan toch sociale druk om even te luisteren.
- Dodo
In het RD pleit iemand voor het gescheiden zitten van mannen en vrouwen, in de kerk.
Het zou beter voor de aandacht zijn, ongewenste flirts tegenhouden en meer. En het zou beter zingen (nu herinner ik me dat het een organist was, die dit graag wilde).
Zelf zie ik de voordelen niet zo.
Het zou beter voor de aandacht zijn, ongewenste flirts tegenhouden en meer. En het zou beter zingen (nu herinner ik me dat het een organist was, die dit graag wilde).
Gezellig gesprek voeren van een half uur kan ook hoor. En dan als het puntje bij het paaltje komt de goede man vragen om zijn privénummer om hem de volgende avond tijdens het eten van zijn gehaktbal terug te bellen om het aanbod definitief te maken. Dan hoeft het ineens niet meer. 

Wat een merkwaardig idee. Het is al lastig genoeg voor de ambtsdragersgezinnen dat ze niet bij elkaar kunnen zitten.Dodo schreef:In het RD pleit iemand voor het gescheiden zitten van mannen en vrouwen, in de kerk.
Als je vierstemmig wilt zingen, kan ik me er wel iets bij voorstellen. Ik vrees dat in mijn gemeente daar geen belangstelling voor is. In Uddel doet de GGiN dat wel, begreep ik. Dat is wel een mooie traditie.
Wat is een mooie traditie 

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Dat gescheiden zitten kan je m.i. niet serieus nemen.
Ik zou maar blij zijn dat jouw gemeente geen belangstelling heeft voor het vierstemming zingen, DDD. Over het algemeen is fatsoenlijk éénstemmig zingen in een kerk al een enorme opgave.
Ik zou maar blij zijn dat jouw gemeente geen belangstelling heeft voor het vierstemming zingen, DDD. Over het algemeen is fatsoenlijk éénstemmig zingen in een kerk al een enorme opgave.
Er wordt bij ons in de kerk best goed gezongen. Trouwens in bijna alle kerken waar ik regelmatig kom. Het zou mijns inziens prima mogelijk zijn om vierstemmig te zingen, maar de kerkenraad zal daar geen voorstander van zijn, denk ik zo.
De HHK is een uitzondering, maar dat ligt aan de kwaliteit van de organisten in dat specifieke geval.
De HHK is een uitzondering, maar dat ligt aan de kwaliteit van de organisten in dat specifieke geval.
Een traditie die het waard is om te koesteren. Een waar je blij van wordt. Die een zekere schoonheid bevat.Orchidee schreef:Wat is een mooie traditie
Je stelt wel moeilijke vragen trouwens.
GGiN Uddel vierstemmige samenzang? Dat zou ik wel eens willen horen .. ben benieuwd hoe dat zou klinken.DDD schreef:Wat een merkwaardig idee. Het is al lastig genoeg voor de ambtsdragersgezinnen dat ze niet bij elkaar kunnen zitten.Dodo schreef:In het RD pleit iemand voor het gescheiden zitten van mannen en vrouwen, in de kerk.
Als je vierstemmig wilt zingen, kan ik me er wel iets bij voorstellen. Ik vrees dat in mijn gemeente daar geen belangstelling voor is. In Uddel doet de GGiN dat wel, begreep ik. Dat is wel een mooie traditie.
Wel begrepen dat Uddel ook een redelijk tempo van zingen heeft.
Soms lijkt het 'stroop door een trechter' zo langzaam

Vierstemmig zingen uit het "Stemboek" gebeurt inderdaad hier en daar wel. Maar meestal zeer langzaam en niet-ritmisch.Nowhere schreef: GGiN Uddel vierstemmige samenzang? Dat zou ik wel eens willen horen .. ben benieuwd hoe dat zou klinken.
http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... n_1_379773
In veel Angelsaksische landen zingt de gemeente uit een vierstemmig hymnal en mag je bij alle verzen behalve het laatste je eigen partij zingen: ben je alt, dan zing je de altpartij, ben je bas, dan zing je de onderste stem. Alleen bij het laatste vers zingt iedereen de melodie: dan heeft de organist z'n handen vrij om eens een alternatieve zetting als 'last verse' te gebruiken. En voor wie dat niet zelf kan improviseren, bestaan er zelfs boeken met 'last verses for organ'.

~~Soli Deo Gloria~~
Ik kan het eigenlijk nauwelijks serieus nemen.Dodo schreef:In het RD pleit iemand voor het gescheiden zitten van mannen en vrouwen, in de kerk.
„De aandacht wordt immers van het eigen gezinnetje afgeleid.”
Wat een bizar argument; laat in elk geval op zondag (en liefst ook op alle andere dagen van de week) er aandacht zijn voor het eigen gezin!
Het klinkt niet verkeerd, maar of we het moeten invoeren?Hendrikus schreef:Vierstemmig zingen uit het "Stemboek" gebeurt inderdaad hier en daar wel. Maar meestal zeer langzaam en niet-ritmisch.Nowhere schreef: GGiN Uddel vierstemmige samenzang? Dat zou ik wel eens willen horen .. ben benieuwd hoe dat zou klinken.
http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... n_1_379773
In veel Angelsaksische landen zingt de gemeente uit een vierstemmig hymnal en mag je bij alle verzen behalve het laatste je eigen partij zingen: ben je alt, dan zing je de altpartij, ben je bas, dan zing je de onderste stem. Alleen bij het laatste vers zingt iedereen de melodie: dan heeft de organist z'n handen vrij om eens een alternatieve zetting als 'last verse' te gebruiken. En voor wie dat niet zelf kan improviseren, bestaan er zelfs boeken met 'last verses for organ'.

Toen wij in de grote kerk in Staphorst waren, zaten mannen en vrouwen ook apart.Dodo schreef:In het RD pleit iemand voor het gescheiden zitten van mannen en vrouwen, in de kerk.
Maar heel jonge kindjes, zaten meest bij hun moeder. Ik denk dat het vanaf een bepaalde leeftijd was.
Het zingen klonk anders vonden wij. Links zwaar vanwege de mannen en rechts wat lichter vanwege de vrouwen.
Volgens mijn vader was het in sommige kerken vroeger ook de gewoonte dat mannen en vrouwen apart zaten.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Die "iemand" lacht zich innmiddels een kriek vanwege het feit dat het RD zijn onzinbericht als serieus heeft opgepikt.Mara schreef:Toen wij in de grote kerk in Staphorst waren, zaten mannen en vrouwen ook apart.Dodo schreef:In het RD pleit iemand voor het gescheiden zitten van mannen en vrouwen, in de kerk.
Maar heel jonge kindjes, zaten meest bij hun moeder. Ik denk dat het vanaf een bepaalde leeftijd was.
Het zingen klonk anders vonden wij. Links zwaar vanwege de mannen en rechts wat lichter vanwege de vrouwen.
Volgens mijn vader was het in sommige kerken vroeger ook de gewoonte dat mannen en vrouwen apart zaten.
Net gebeld door journalist van DE STENTOR over artikel RD (vrouwen en mannen apart zitten in de kerk) Zij begrepen ook wel dat dit niet echt serieus bedoeld was van mij![]()
~~Soli Deo Gloria~~