Kleine ergernissen [3]

modesto
Inactief

Re: Kleine ergernissen [3]

Bericht door modesto »

Kleine troost voor Marco: er bestaat een Wikipedia-pagina over, https://nl.wikipedia.org/wiki/Deo_volente.
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Marco schreef:
Mannetje schreef:Ik zal eens kijken of ik aan een exemplaar kan komen...
Van een boeddhistisch tijdschrift?
Kan ook leuk zijn, tips?
Maar ik doelde op i.h.S.
- Niet meer zo actief -
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Marco schreef:..het gebruik van de letters D.V. op een compleet verkeerde plaats in een zin.
Je hebt zeker een punt. Meestal wordt D.V. (de 'v' hoeft helemaal niet met hoofdletter, maar dat terzijde) vóór de datum of dag geplaatst. Dat is onjuist; zie jouw tweede voorbeeld.
Marco schreef: Bijvoorbeeld: Wie zich nu abonneert, leest xxxxxxxxxxxxx tot aan het einde van dit jaar (2015) GEHEEL GRATIS en betaalt pas vanaf 2016 D.V. !
In dit geval is het gebruik van 'D.v.' geheel vreemd, op welke plek dan ook. Als je in dit soort reclame-uitingen persé een dergelijke aanduiding wilt toevoegen, moet de hele zin anders. Op elke plek krijg je een potsierlijke uitspraak.
of:
Marco schreef:Op D.V. (datum) hopen wij te trouwen.
De combinatie van 'hopen' en 'D.v.' is dubbelop. Verder hoort 'D.v.' achter de datum te staan, anders zeg je: Als de Heere het wil, trouwen we op 26 oktober. Wil Hij het niet.... (vul maar in).
Marco schreef:Die zinnen lopen niet als je de betekenis van de letters invult. Soms denk je weleens dat die letters erin staan omdat dat nou eenmaal zo hoort..
Dat denk ik ook. Ook hierin moeten we - denk ik - matigheid en oprechtheid tonen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Auto

Bericht door Auto »

Luther schreef:
Marco schreef:..het gebruik van de letters D.V. op een compleet verkeerde plaats in een zin.
Je hebt zeker een punt. Meestal wordt D.V. (de 'v' hoeft helemaal niet met hoofdletter, maar dat terzijde) vóór de datum of dag geplaatst. Dat is onjuist; zie jouw tweede voorbeeld.
Marco schreef: Bijvoorbeeld: Wie zich nu abonneert, leest xxxxxxxxxxxxx tot aan het einde van dit jaar (2015) GEHEEL GRATIS en betaalt pas vanaf 2016 D.V. !
In dit geval is het gebruik van 'D.v.' geheel vreemd, op welke plek dan ook. Als je in dit soort reclame-uitingen persé een dergelijke aanduiding wilt toevoegen, moet de hele zin anders. Op elke plek krijg je een potsierlijke uitspraak.
of:
De combinatie van 'hopen' en 'D.v.' is dubbelop. Verder hoort 'D.v.' achter de datum te staan, anders zeg je: Als de Heere het wil, trouwen we op 26 oktober. Wil Hij het niet.... (vul maar in).
Marco schreef:Die zinnen lopen niet als je de betekenis van de letters invult. Soms denk je weleens dat die letters erin staan omdat dat nou eenmaal zo hoort..
Dat denk ik ook. Ook hierin moeten we - denk ik - matigheid en oprechtheid tonen.

Waarom zetten jullie puntjes tussen D.V. Het is toch gewoon DV? (Twee woorden)
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Auto schreef:
Luther schreef:
of:

Waarom zetten jullie puntjes tussen D.V. Het is toch gewoon DV? (Twee woorden)
Net als m.u.v.: zijn drie woorden. Het puntje vertegenwoordigt de rest van de letters.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

...KPN, die teveel betaalde maandbedragen weigert terug te storten.

Citaat uit het telefooooooooongesprek met een medewerker:
Ik: "Meneer, ik weet zeker dat u vanavond thuis zegt: Ik had een man aan de lijn vandaag, die had feitelijk helemaal gelijk, maar hij kreeg het niet vanwege de bureaucratische procedures die we als KPN nu eenmaal hebben."
KPN-meneer: "Ja, meneer, daar heeft u wel een punt. Als mens kan ik u helemaal volgen en geef ik u gelijk, maar als medewerker van KPN moet ik zeggen dat u geen gelijk heeft."

:banghead :bobo :banghead :bobo :banghead
Pimpelmees

Bericht door Pimpelmees »

Luther schreef:...KPN, die teveel betaalde maandbedragen weigert terug te storten.

Citaat uit het telefooooooooongesprek met een medewerker:
Ik: "Meneer, ik weet zeker dat u vanavond thuis zegt: Ik had een man aan de lijn vandaag, die had feitelijk helemaal gelijk, maar hij kreeg het niet vanwege de bureaucratische procedures die we als KPN nu eenmaal hebben."
KPN-meneer: "Ja, meneer, daar heeft u wel een punt. Als mens kan ik u helemaal volgen en geef ik u gelijk, maar als medewerker van KPN moet ik zeggen dat u geen gelijk heeft."

:banghead :bobo :banghead :bobo :banghead
Dat is wel heel mooi omschreven van die KPN-medewerker. "Als mens ..., maar als medewerker van KPN ..."
Ofwel: als medewerker van de KPN moet je je mens-zijn even naast je neer leggen.
ejvl

Bericht door ejvl »

Nee hoor. Als medewerker van een organisatie heb je je aan de koers van de organisatie te houden of je het nu leuk vind of niet. En daar kun je prima mens bij zijn.
Als dit niet zou kunnen kan iemand beter ander werk gaan zoeken.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

ejvl schreef:Nee hoor. Als medewerker van een organisatie heb je je aan de koers van de organisatie te houden of je het nu leuk vind of niet. En daar kun je prima mens bij zijn.
Als dit niet zou kunnen kan iemand beter ander werk gaan zoeken.
Ik neem dat die man ook niet kwalijk. Wel dat je zo'n beetje machteloos staat tegenover zo'n log en groot bedrijf. En het gaat helaas niet om een klein bedrag.
ejvl

Bericht door ejvl »

Wat nog wel eens wil helpen als je in je recht staat is benaderen via social media. Facebook of Twitter bijvoorbeeld. Al menige positieve uitkomsten gezien.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

ejvl schreef:Wat nog wel eens wil helpen als je in je recht staat is benaderen via social media. Facebook of Twitter bijvoorbeeld. Al menige positieve uitkomsten gezien.
Ik heb mijn Facebook- en twitter-accounts opgeheven...
Pimpelmees

Bericht door Pimpelmees »

Wat ook helpt, is het opnemen van gesprekken. Geeft de medewerker je in het tel gesprek gelijk, dan heb je grote kans dat je een stap verder komt in de onderhandelingen. Bedrijven zijn gevoelig voor dit soort audiobewijs en zullen dan al snel de zaak willen schikken.
Mara

Bericht door Mara »

Pimpelmees schreef:Wat ook helpt, is het opnemen van gesprekken. Geeft de medewerker je in het tel gesprek gelijk, dan heb je grote kans dat je een stap verder komt in de onderhandelingen. Bedrijven zijn gevoelig voor dit soort audiobewijs en zullen dan al snel de zaak willen schikken.
Ik wilde dat ik dat ook gedaan had. Het bedrijf beweerde wel een opname te hebben van ons telefoongesprek, waarop stond dat ik ja zou hebben gezegd. Ik heb ja gezegd, maar niet om een contract aan te gaan. Bovendien kwam er geen contract binnen, noch per post, noch per mail, en dan zijn die zogenaamde bedenkdagen opeens om.
En zit je vast aan een 3 jaars contract.
Bang gemaakt in februari dat de energieprijzen flink gaan stijgen, nee, vaste klanten bieden ze geen 1 jarig-contract aan, alsof ze echt begaan zijn met jouw portemonnee. De meneer beweerde nog heel geestig dat ze geen bedrijf waren dat winst maakte, maar puur dienstverlenend is. :D
Na een intensieve mailwisseling en telefoongesprekken, hebben we het maar laten zitten. Het kost zoveel ergernis en je wint het gewoon niet.
Op verschillende vergelijkingssites wordt aangeraden om toch over te stappen, ondanks de boete, omdat je fors minder zou gaan betalen en je die boete er zo uit zou hebben.

Maar het blijft toch bijzonder dat je een contract van 3 jaar hebt, zonder dat er één handtekening is gezet.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD

Bericht door DDD »

Heb je geen rechtsbijstandsverzekering, dan? Dan hoef je het niet zelf uit te vechten.
refo

Bericht door refo »

Ik heb ooit een probleem gehad met een groot autoverhuurbedrijf.
Op een gegeven moment mailde ik: het wordt langzamerhand wel een mooi script voor een televisieuitzending....
Om zes uur stond een werknemer van het bedrijf voor de deur met tien bankbiljetten van 50€. Ons geld dus, wat ze weigerden te betalen tot dat moment.
Gesloten