Kleine ergernissen [3]
Re: Kleine ergernissen [3]
Kleine troost voor Marco: er bestaat een Wikipedia-pagina over, https://nl.wikipedia.org/wiki/Deo_volente.
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
Re: Kleine ergernissen [3]
Kan ook leuk zijn, tips?Marco schreef:Van een boeddhistisch tijdschrift?Mannetje schreef:Ik zal eens kijken of ik aan een exemplaar kan komen...
Maar ik doelde op i.h.S.
- Niet meer zo actief -
Re: Kleine ergernissen [3]
Je hebt zeker een punt. Meestal wordt D.V. (de 'v' hoeft helemaal niet met hoofdletter, maar dat terzijde) vóór de datum of dag geplaatst. Dat is onjuist; zie jouw tweede voorbeeld.Marco schreef:..het gebruik van de letters D.V. op een compleet verkeerde plaats in een zin.
In dit geval is het gebruik van 'D.v.' geheel vreemd, op welke plek dan ook. Als je in dit soort reclame-uitingen persé een dergelijke aanduiding wilt toevoegen, moet de hele zin anders. Op elke plek krijg je een potsierlijke uitspraak.Marco schreef: Bijvoorbeeld: Wie zich nu abonneert, leest xxxxxxxxxxxxx tot aan het einde van dit jaar (2015) GEHEEL GRATIS en betaalt pas vanaf 2016 D.V. !
of:
De combinatie van 'hopen' en 'D.v.' is dubbelop. Verder hoort 'D.v.' achter de datum te staan, anders zeg je: Als de Heere het wil, trouwen we op 26 oktober. Wil Hij het niet.... (vul maar in).Marco schreef:Op D.V. (datum) hopen wij te trouwen.
Dat denk ik ook. Ook hierin moeten we - denk ik - matigheid en oprechtheid tonen.Marco schreef:Die zinnen lopen niet als je de betekenis van de letters invult. Soms denk je weleens dat die letters erin staan omdat dat nou eenmaal zo hoort..
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Re: Kleine ergernissen [3]
Luther schreef:Je hebt zeker een punt. Meestal wordt D.V. (de 'v' hoeft helemaal niet met hoofdletter, maar dat terzijde) vóór de datum of dag geplaatst. Dat is onjuist; zie jouw tweede voorbeeld.Marco schreef:..het gebruik van de letters D.V. op een compleet verkeerde plaats in een zin.In dit geval is het gebruik van 'D.v.' geheel vreemd, op welke plek dan ook. Als je in dit soort reclame-uitingen persé een dergelijke aanduiding wilt toevoegen, moet de hele zin anders. Op elke plek krijg je een potsierlijke uitspraak.Marco schreef: Bijvoorbeeld: Wie zich nu abonneert, leest xxxxxxxxxxxxx tot aan het einde van dit jaar (2015) GEHEEL GRATIS en betaalt pas vanaf 2016 D.V. !
of:De combinatie van 'hopen' en 'D.v.' is dubbelop. Verder hoort 'D.v.' achter de datum te staan, anders zeg je: Als de Heere het wil, trouwen we op 26 oktober. Wil Hij het niet.... (vul maar in).Marco schreef:Op D.V. (datum) hopen wij te trouwen.Dat denk ik ook. Ook hierin moeten we - denk ik - matigheid en oprechtheid tonen.Marco schreef:Die zinnen lopen niet als je de betekenis van de letters invult. Soms denk je weleens dat die letters erin staan omdat dat nou eenmaal zo hoort..
Waarom zetten jullie puntjes tussen D.V. Het is toch gewoon DV? (Twee woorden)
Re: Kleine ergernissen [3]
Net als m.u.v.: zijn drie woorden. Het puntje vertegenwoordigt de rest van de letters.Auto schreef:Luther schreef:Je hebt zeker een punt. Meestal wordt D.V. (de 'v' hoeft helemaal niet met hoofdletter, maar dat terzijde) vóór de datum of dag geplaatst. Dat is onjuist; zie jouw tweede voorbeeld.Marco schreef:..het gebruik van de letters D.V. op een compleet verkeerde plaats in een zin.In dit geval is het gebruik van 'D.v.' geheel vreemd, op welke plek dan ook. Als je in dit soort reclame-uitingen persé een dergelijke aanduiding wilt toevoegen, moet de hele zin anders. Op elke plek krijg je een potsierlijke uitspraak.Marco schreef: Bijvoorbeeld: Wie zich nu abonneert, leest xxxxxxxxxxxxx tot aan het einde van dit jaar (2015) GEHEEL GRATIS en betaalt pas vanaf 2016 D.V. !
of:De combinatie van 'hopen' en 'D.v.' is dubbelop. Verder hoort 'D.v.' achter de datum te staan, anders zeg je: Als de Heere het wil, trouwen we op 26 oktober. Wil Hij het niet.... (vul maar in).Marco schreef:Op D.V. (datum) hopen wij te trouwen.Dat denk ik ook. Ook hierin moeten we - denk ik - matigheid en oprechtheid tonen.Marco schreef:Die zinnen lopen niet als je de betekenis van de letters invult. Soms denk je weleens dat die letters erin staan omdat dat nou eenmaal zo hoort..
Waarom zetten jullie puntjes tussen D.V. Het is toch gewoon DV? (Twee woorden)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Re: Kleine ergernissen [3]
...KPN, die teveel betaalde maandbedragen weigert terug te storten.
Citaat uit het telefooooooooongesprek met een medewerker:
Ik: "Meneer, ik weet zeker dat u vanavond thuis zegt: Ik had een man aan de lijn vandaag, die had feitelijk helemaal gelijk, maar hij kreeg het niet vanwege de bureaucratische procedures die we als KPN nu eenmaal hebben."
KPN-meneer: "Ja, meneer, daar heeft u wel een punt. Als mens kan ik u helemaal volgen en geef ik u gelijk, maar als medewerker van KPN moet ik zeggen dat u geen gelijk heeft."

Citaat uit het telefooooooooongesprek met een medewerker:
Ik: "Meneer, ik weet zeker dat u vanavond thuis zegt: Ik had een man aan de lijn vandaag, die had feitelijk helemaal gelijk, maar hij kreeg het niet vanwege de bureaucratische procedures die we als KPN nu eenmaal hebben."
KPN-meneer: "Ja, meneer, daar heeft u wel een punt. Als mens kan ik u helemaal volgen en geef ik u gelijk, maar als medewerker van KPN moet ik zeggen dat u geen gelijk heeft."





De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
-
- Berichten: 691
- Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27
Re: Kleine ergernissen [3]
Dat is wel heel mooi omschreven van die KPN-medewerker. "Als mens ..., maar als medewerker van KPN ..."Luther schreef:...KPN, die teveel betaalde maandbedragen weigert terug te storten.
Citaat uit het telefooooooooongesprek met een medewerker:
Ik: "Meneer, ik weet zeker dat u vanavond thuis zegt: Ik had een man aan de lijn vandaag, die had feitelijk helemaal gelijk, maar hij kreeg het niet vanwege de bureaucratische procedures die we als KPN nu eenmaal hebben."
KPN-meneer: "Ja, meneer, daar heeft u wel een punt. Als mens kan ik u helemaal volgen en geef ik u gelijk, maar als medewerker van KPN moet ik zeggen dat u geen gelijk heeft."
![]()
![]()
![]()
![]()
Ofwel: als medewerker van de KPN moet je je mens-zijn even naast je neer leggen.
Re: Kleine ergernissen [3]
Nee hoor. Als medewerker van een organisatie heb je je aan de koers van de organisatie te houden of je het nu leuk vind of niet. En daar kun je prima mens bij zijn.
Als dit niet zou kunnen kan iemand beter ander werk gaan zoeken.
Als dit niet zou kunnen kan iemand beter ander werk gaan zoeken.
Re: Kleine ergernissen [3]
Ik neem dat die man ook niet kwalijk. Wel dat je zo'n beetje machteloos staat tegenover zo'n log en groot bedrijf. En het gaat helaas niet om een klein bedrag.ejvl schreef:Nee hoor. Als medewerker van een organisatie heb je je aan de koers van de organisatie te houden of je het nu leuk vind of niet. En daar kun je prima mens bij zijn.
Als dit niet zou kunnen kan iemand beter ander werk gaan zoeken.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Re: Kleine ergernissen [3]
Wat nog wel eens wil helpen als je in je recht staat is benaderen via social media. Facebook of Twitter bijvoorbeeld. Al menige positieve uitkomsten gezien.
Re: Kleine ergernissen [3]
Ik heb mijn Facebook- en twitter-accounts opgeheven...ejvl schreef:Wat nog wel eens wil helpen als je in je recht staat is benaderen via social media. Facebook of Twitter bijvoorbeeld. Al menige positieve uitkomsten gezien.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
-
- Berichten: 691
- Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27
Re: Kleine ergernissen [3]
Wat ook helpt, is het opnemen van gesprekken. Geeft de medewerker je in het tel gesprek gelijk, dan heb je grote kans dat je een stap verder komt in de onderhandelingen. Bedrijven zijn gevoelig voor dit soort audiobewijs en zullen dan al snel de zaak willen schikken.
Re: Kleine ergernissen [3]
Ik wilde dat ik dat ook gedaan had. Het bedrijf beweerde wel een opname te hebben van ons telefoongesprek, waarop stond dat ik ja zou hebben gezegd. Ik heb ja gezegd, maar niet om een contract aan te gaan. Bovendien kwam er geen contract binnen, noch per post, noch per mail, en dan zijn die zogenaamde bedenkdagen opeens om.Pimpelmees schreef:Wat ook helpt, is het opnemen van gesprekken. Geeft de medewerker je in het tel gesprek gelijk, dan heb je grote kans dat je een stap verder komt in de onderhandelingen. Bedrijven zijn gevoelig voor dit soort audiobewijs en zullen dan al snel de zaak willen schikken.
En zit je vast aan een 3 jaars contract.
Bang gemaakt in februari dat de energieprijzen flink gaan stijgen, nee, vaste klanten bieden ze geen 1 jarig-contract aan, alsof ze echt begaan zijn met jouw portemonnee. De meneer beweerde nog heel geestig dat ze geen bedrijf waren dat winst maakte, maar puur dienstverlenend is.

Na een intensieve mailwisseling en telefoongesprekken, hebben we het maar laten zitten. Het kost zoveel ergernis en je wint het gewoon niet.
Op verschillende vergelijkingssites wordt aangeraden om toch over te stappen, ondanks de boete, omdat je fors minder zou gaan betalen en je die boete er zo uit zou hebben.
Maar het blijft toch bijzonder dat je een contract van 3 jaar hebt, zonder dat er één handtekening is gezet.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Re: Kleine ergernissen [3]
Heb je geen rechtsbijstandsverzekering, dan? Dan hoef je het niet zelf uit te vechten.
Re: Kleine ergernissen [3]
Ik heb ooit een probleem gehad met een groot autoverhuurbedrijf.
Op een gegeven moment mailde ik: het wordt langzamerhand wel een mooi script voor een televisieuitzending....
Om zes uur stond een werknemer van het bedrijf voor de deur met tien bankbiljetten van 50€. Ons geld dus, wat ze weigerden te betalen tot dat moment.
Op een gegeven moment mailde ik: het wordt langzamerhand wel een mooi script voor een televisieuitzending....
Om zes uur stond een werknemer van het bedrijf voor de deur met tien bankbiljetten van 50€. Ons geld dus, wat ze weigerden te betalen tot dat moment.