Kledingstijl leerlingen

Isala

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Isala »

Pimpelmees schreef: Dan vraag je je inderdaad wel af wat er centraal staat: de Bijbel of de gewoonte?
Ik zou het erg fijn vinden als we terug zouden gaan naar de hoofddoek. Ik zie er alleen maar voordelen aan. Misschien moet ik zelf de stap zetten om het te doen...
Zoveel geld voor een hoed, zoveel show, zo weinig zicht soms op de preekstoel...
De mooie praktische eenvoud van een hoofddoek, ik weet dat er meer vrouwen zijn die er zo over denken!
Hora est!
helma

Bericht door helma »

Andersom kan ook...ik voel zelf het meest voor hoofddoekje/baret. (denk dat dat het meest bijbels is)Echter mijn man vindt dat vréselijk staan.
En aangezien ik hoofdbedekking draag omdat de Schrift dat noemt mbt. mijn onderdanigheid aan mijn man; heb ik een hoed op in de kerk. Behalve als ik elders kerk waar hoofdbedekking niet gebruikelijk is; dan doe ik een baret/hoofddoekje op.
helma

Bericht door helma »

Auto schreef:
Luther schreef:
huisman schreef:
Mara schreef:Zit jouw dochter niet op een reformatorische school? Want dan is het eigenlijk gewoon dat ze een rok dragen (al trekken veel meiden een broek aan als ze op de fiets zitten en verkleden ze zich op school).
Ik kan het niet laten om jouw karikaturen van de refowereld te weerspreken.
Veel meiden trekken op school een broek aan voordat ze naar huis gaan? Ik heb mijn tweelingdochters deze stelling laten lezen en ze vinden het grote onzin. Alle meiden die zij in de 4 jaar dat ze op hun reformatorische school zitten meemaken doen dit iig niet.
Logisch want deze meiden lopen nooit in een lange broek.
Maar ja feiten tellen niet
Sorry, @huisman, maar in deze heeft @Mara gewoon gelijk. De situatie van jouw dochters is echt een uitzondering, in elk geval in de Randstad en in Zeeland. Van sep - apr komt ongeveer 90-95% van de meiden op onze school in een broek; ze kleden zich dan om in de dameskleedkamers die naast de damestoiletten zijn gebouwd. De omgekeerde beweging wordt gemaakt als ze naar huis gaan. En ik weet dat het op de school waar @Mara over spreekt, niet anders is. En ja, de meeste meiden lopen thuis ook in een broek.
Even kijken dus het VLC is een uitzondering omdat Zeeland en Randstad het zo doen .......... volgens mij is dat een oneigenlijke manier van discussieren omdat je niet kan aangeven wie hierop nou een uitzondering is. Je kan wel aangeven dat het beleid van het VLC wel nageleefd wordt en niet in de Randstad en Zeeland.
Ik weet niet hoe het nu is in Amersfoort; ik denk dat er ook al een verschil is tussen VLC Amersfoort/Kesteren. In mijn tijd (30 jaar geleden) was er al de omkleedpraktijk in het fietsenhok. Sommige leerlingen uit Zeist/Utrecht/Houten hadden toen ook die gewoonte.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

helma schreef:Andersom kan ook...ik voel zelf het meest voor hoofddoekje/baret. (denk dat dat het meest bijbels is)Echter mijn man vindt dat vréselijk staan.
En aangezien ik hoofdbedekking draag omdat de Schrift dat noemt mbt. mijn onderdanigheid aan mijn man; heb ik een hoed op in de kerk. Behalve als ik elders kerk waar hoofdbedekking niet gebruikelijk is; dan doe ik een baret/hoofddoekje op.
Ik vind een baretje veel mooier dan een hoed. Maar ja, ik zal er geen verstand van hebben...
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Mara

Bericht door Mara »

huisman schreef:
Ik leef niet onder een steen maar heb een hekel aan generaliseren en nestbevuiling.
Je blijft willens en wetens zaken ontkennen. Ook als ik je per pb de bewijzen aanreik.
Noem mij dan maar een nestbevuiler, en negeer mijn zorg en verdriet maar.
Op een dag zul je het ook constateren.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mannetje

Bericht door Mannetje »

@Helma: op het VLC in Amersfoort komt het nauwelijks (meer) voor. Nog altijd lange rokjesstoeten (het lang slaat op de stoeten, helaas vaak niet op de rokjes...)
- Niet meer zo actief -
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Luther schreef:
helma schreef:Andersom kan ook...ik voel zelf het meest voor hoofddoekje/baret. (denk dat dat het meest bijbels is)Echter mijn man vindt dat vréselijk staan.
Ik vind een baretje veel mooier dan een hoed. Maar ja, ik zal er geen verstand van hebben...
Hierin ben ik het geheel met je eens.
- Niet meer zo actief -
huisman

Bericht door huisman »

Mannetje schreef:
Luther schreef:
Hierin ben ik het geheel met je eens.
Idd ik vind ook dat Luther er geen verstand van heeft. :hum
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD

Bericht door DDD »

DDD schreef:
Dodo schreef:Het hele argument "wat zou je aantrekken als je bij de koning op bezoek ging" is achterhaald.
Ik vind dat juist een prima richtlijn, die zich automatisch aanpast aan veranderende gebruiken en gewoonten.

Zo ben je toch (afgezien van de sigaret, ik kon zo gauw geen betere foto vinden) keurig gekleed?

http://www.mijnalbum.nl/Foto650-UTJOMDRE.jpg
Ik ben toch nog steeds wel benieuwd naar het oordeel van de spijkerbroekbezwaarde forumleden hierover. Over rokken en hoeden is het al zo vaak gegaan...
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Die spijkerbroek ( en sigaret) vallen uit de toon...
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Panny

Bericht door Panny »

Die spijkerbroek is een beetje kaal en versleten :D
DDD

Bericht door DDD »

Johann Gottfried Walther schreef:Die spijkerbroek ( en sigaret) vallen uit de toon...
Is dat een grapje? Ik vind het beide passen. En ik vind de kleding passend. In de tijd dat ik op een reformatorische school rondliep, waren de leerkrachten zeker niet zo netjes gekleed.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

DDD schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:Die spijkerbroek ( en sigaret) vallen uit de toon...
Is dat een grapje? Ik vind het beide passen. En ik vind de kleding passend. In de tijd dat ik op een reformatorische school rondliep, waren de leerkrachten zeker niet zo netjes gekleed.
Prima outfit. Smart casual. Wat ik vaak onder collega's zie is casual casual.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Luther schreef:
Een hoofddoekje vind ik geen gezicht, maar een baret staat meestal leuk. Het hangt ook af van iemands gezicht: de één heeft meer een 'hoedenhoofd' dan de ander.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

DDD schreef:Afbeelding

Ik ben toch nog steeds wel benieuwd naar het oordeel van de spijkerbroekbezwaarde forumleden hierover. Over rokken en hoeden is het al zo vaak gegaan...
Ik ben niet spijkerbroekbezwaard, maar vind wel als je een jasje op een spijkerbroek doet, moet je geen stropdas aandoen; stropdas vind ik meer horen bij een pak.
En het horloge harmonieert ook niet met zijn kleding.
Plaats reactie