Of dat voor de meeste geldt, weet ik niet. In elk geval voor mij.freek schreef:Feit is natuurlijk dat de meeste getrouwde mannen uitermate onzelfstandig zijn. Dat ze hoofd van het gezin zijn, doet daar weinig aan af.
Kledingstijl leerlingen
Re: Kledingstijl leerlingen
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Eerlijk van jeLuther schreef:Of dat voor de meeste geldt, weet ik niet. In elk geval voor mij.freek schreef:Feit is natuurlijk dat de meeste getrouwde mannen uitermate onzelfstandig zijn. Dat ze hoofd van het gezin zijn, doet daar weinig aan af.

Ik heb het over de verwijzing van de mannenwereld in het algemeen en had geen persoon op het oog.merel schreef:@ huisman Ik geloof niet dat ik dat een aardige opmerking vind, erg veroordelend ook.
Mannen moeten tegenwoordig met de mode mee en hebben in de badkamer net zoveel ruimte nodig om hun geurtjes,gel,douche crème ,shampoo enz. Als hun vrouwen/dochters.
Nog even en ze gaan weer pruiken dragen

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
In sommige gevallen werken de blote armen juist de verleiding tegen...Zita schreef:Wat de blote armen betreft: is dat nou echt verleidelijk/uitdagend enzovoorts? Als je gewoon een niet strak niet diep bloesje draagt waarbij de schouders bedekt zijn, maar waar geen mouwen in zitten, wordt dat door mannen echt als verleidelijk of uitdagend ervaren? In katholieke kerken geldt de regel dat de schouders wel bedekt moeten zijn, maar de armen mogen bloot. In de zakelijke context is netjes mouwloos ook meestal geen probleem. Dat strak, diepe inkijk en korte rok verleidelijk kan zijn, begrijp ik wel. Maar die armen niet zo.
- Niet meer zo actief -
modesto schreef:Als ik jou was, huisman, zou ik snel mijn avatar veranderen.huisman schreef:Wij zijn weer terug in de tijd voor de Franse revolutie. Een verwijfde samenleving waar mannen zich drukmaken over hun haardracht, kleding en zich uitgebreid parfumeren.
Bah.

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ik sprak pas iemand uit Haiti. Die gaf de Nederlandse mannen een compliment. 'Jullie zijn net zo mooi gekleed als de vrouwen'.huisman schreef:Ik heb het over de verwijzing van de mannenwereld in het algemeen en had geen persoon op het oog.merel schreef:@ huisman Ik geloof niet dat ik dat een aardige opmerking vind, erg veroordelend ook.
Mannen moeten tegenwoordig met de mode mee en hebben in de badkamer net zoveel ruimte nodig om hun geurtjes,gel,douche crème ,shampoo enz. Als hun vrouwen/dochters.
Nog even en ze gaan weer pruiken dragen

Bij kledingperikelen zijn het altijd de vrouwen die het verkeerd doen en de mannen die menen daarover wat te moeten zeggen.
Dat is een gradueel verschil, geen principieel verschil. Terwijl ik op school eigenlijk meisjes zou moeten aanspreken die een keurig mouwloos bloesje aanhebben, omdat we het principiële onderscheid bij de mouwen hebben gelegd. Dit http://www.aliexpress.com/item-img/Eyek ... 48370.htmlzou ik een keurige jurk vinden, maar hij valt buiten de schoolregels.Luther schreef:De vraag is dan altijd weer, hoe breed of smal moet dan het schouderbedekkinkje zijn, zoals jij het hierboven beschrijft, of de welbekende spaghettibandjes?Zita schreef:Wat de blote armen betreft: is dat nou echt verleidelijk/uitdagend enzovoorts? Als je gewoon een niet strak niet diep bloesje draagt waarbij de schouders bedekt zijn, maar waar geen mouwen in zitten, wordt dat door mannen echt als verleidelijk of uitdagend ervaren? In katholieke kerken geldt de regel dat de schouders wel bedekt moeten zijn, maar de armen mogen bloot. In de zakelijke context is netjes mouwloos ook meestal geen probleem. Dat strak, diepe inkijk en korte rok verleidelijk kan zijn, begrijp ik wel. Maar die armen niet zo.
Overigens mag kledingstijl docenten ook wel besproken worden, nu we het hebben over kledingstijl leerlingen. In een professionele werkomgeving waar je bovendien te maken hebt met een gezagsverhouding vind ik een spijkerbroek met gympen een een t-shirt niet passen. Ben ik nou raar?
-
Bekend verschijnsel voor mannelijke leraren in de midlife crisis. Gaat wel weer over.Zita schreef:Overigens mag kledingstijl docenten ook wel besproken worden, nu we het hebben over kledingstijl leerlingen. In een professionele werkomgeving waar je bovendien te maken hebt met een gezagsverhouding vind ik een spijkerbroek met gympen een een t-shirt niet passen. Ben ik nou raar?
Oef. Dan zitten sommige mannen op hun 25e al in een midlifecrisis.Curatorium schreef:Bekend verschijnsel voor mannelijke leraren in de midlife crisis. Gaat wel weer over.Zita schreef:Overigens mag kledingstijl docenten ook wel besproken worden, nu we het hebben over kledingstijl leerlingen. In een professionele werkomgeving waar je bovendien te maken hebt met een gezagsverhouding vind ik een spijkerbroek met gympen een een t-shirt niet passen. Ben ik nou raar?

Neen, ganselijk niet raar. Ongeveer net zo raar als mouwloze kleding.Zita schreef:Overigens mag kledingstijl docenten ook wel besproken worden, nu we het hebben over kledingstijl leerlingen. In een professionele werkomgeving waar je bovendien te maken hebt met een gezagsverhouding vind ik een spijkerbroek met gympen een een t-shirt niet passen. Ben ik nou raar?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
refo schreef:Bij kledingperikelen zijn het altijd de vrouwen die het verkeerd doen en de mannen die menen daarover wat te moeten zeggen.
Ik leg net postings achter elkaar uit dat juist de mannen het verkeerd doen.
Volgens mij hertrouwen mannen vaker en eerder dan vrouwen.freek schreef:Feit is natuurlijk dat de meeste getrouwde mannen uitermate onzelfstandig zijn. Dat ze hoofd van het gezin zijn, doet daar weinig aan af.
Een man alleen wordt al snel zielig gevonden, een vrouw alleen redt zich in de regel prima.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Een mooie spijkerbroek met gympen en een mooi t-shirt is mijns inziens een stuk fraaier dan een lelijk of slecht zittend pak. Al zou ik een overhemd nog mooier vinden, persoonlijk.Luther schreef:Neen, ganselijk niet raar. Ongeveer net zo raar als mouwloze kleding.Zita schreef:Overigens mag kledingstijl docenten ook wel besproken worden, nu we het hebben over kledingstijl leerlingen. In een professionele werkomgeving waar je bovendien te maken hebt met een gezagsverhouding vind ik een spijkerbroek met gympen een een t-shirt niet passen. Ben ik nou raar?
En veel pakken zijn lelijk. Sommige winkels verkopen hun oude pakken zwartgeverfd onder de noemer ambtsdragerskleding, lijkt het wel. Maar dat ietwat terzijde.
- Johann Gottfried Walther
Sja oorspronkelijk zijn spijkerbroeken werkkleding, en nu meer vrijetijdskleding.
Ik vind ook niets als een leraar/docent m/v vrije tijdskleding aan heeft, hoeft geen mantelpakje te zijn en ook geen kostuum maar vind spijkerbroek met t-shirt ook niet professioneel staan
Ik vind ook niets als een leraar/docent m/v vrije tijdskleding aan heeft, hoeft geen mantelpakje te zijn en ook geen kostuum maar vind spijkerbroek met t-shirt ook niet professioneel staan
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"