Weet je dat ik dit heel mooi vind, dat je dit schrijft!samanthi schreef:... maar de Heere is genadig en rechtvaardig en daarom mogen wij pleiten op Zijn beloften Die Hij gaf bij de doop.
Weet je waar ik ook troost uit heb?
Alle huisgodsdienst, de teksten, hoofdstukken, psalmen die in hun geheugen zit kan de duivel wel verduisteren, maar er niet uit halen.
Wist je dat...
Re: Wist je dat........[7]
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
- Wittewrongel
- Inactief
Zeker mooi en hierbij vind ik het lied met de tekst " ik leg de namen van mijn kinderen in uw armen" heel mooi. Ook al is er veel te kort bij ons opvoeden. Als we het maar bij de Heere kwijt kunnen. Wat er dan ook met ze gebeurt. GOD weet wat Goed is en Hij zal het Goede doen. Ook al begrijp ik het vaak niet.Luther schreef:Weet je dat ik dit heel mooi vind, dat je dit schrijft!samanthi schreef:... maar de Heere is genadig en rechtvaardig en daarom mogen wij pleiten op Zijn beloften Die Hij gaf bij de doop.
Alle huisgodsdienst, de teksten, hoofdstukken, psalmen die in hun geheugen zit kan de duivel wel verduisteren, maar er niet uit halen.
Wie Gods wil doet naar zijn wil, Die doet doet niet Gods wil, maar zijn eigen wil. ~ Wittewrongel
Ik leg de namen van mijn kinderen in uw handen,Wittewrongel schreef:Zeker mooi en hierbij vind ik het lied met de tekst " ik leg de namen van mijn kinderen in uw armen" heel mooi. Ook al is er veel te kort bij ons opvoeden. Als we het maar bij de Heere kwijt kunnen. Wat er dan ook met ze gebeurt. GOD weet wat Goed is en Hij zal het Goede doen. Ook al begrijp ik het vaak niet.Luther schreef:Weet je dat ik dit heel mooi vind, dat je dit schrijft!samanthi schreef:... maar de Heere is genadig en rechtvaardig en daarom mogen wij pleiten op Zijn beloften Die Hij gaf bij de doop.
graveer Gij ze daarin met onuitwisbaar schrift,
dat niets of niemand ze meer ooit daaruit kan branden,
ook niet als satan ze straks als de tarwe zift.
Houdt Gij mijn kinderen vast als ik ze los moet laten,
en laat altijd uw kracht boven hun zwakheid staan,
Gij weet hoe mateloos de wereld hen zal haten,
als zij niet in het schema van de wereld zullen gaan.
Ik vraag U niet mijn kinderen elk verdriet te sparen,
maar wees Gij wel hun troost als ze eenzaam zijn en bang,
wil om uws naams wil hen in uw verbond bewaren,
en laat ze nooit van U vervreemden nooit hun leven lang.
En laat ze nooit van U vervreemden nooit hun leven lang.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Dank jullie wel.Luther schreef:Ik leg de namen van mijn kinderen in uw handen,Wittewrongel schreef:Zeker mooi en hierbij vind ik het lied met de tekst " ik leg de namen van mijn kinderen in uw armen" heel mooi. Ook al is er veel te kort bij ons opvoeden. Als we het maar bij de Heere kwijt kunnen. Wat er dan ook met ze gebeurt. GOD weet wat Goed is en Hij zal het Goede doen. Ook al begrijp ik het vaak niet.Luther schreef:Weet je dat ik dit heel mooi vind, dat je dit schrijft!samanthi schreef:... maar de Heere is genadig en rechtvaardig en daarom mogen wij pleiten op Zijn beloften Die Hij gaf bij de doop.
graveer Gij ze daarin met onuitwisbaar schrift,
dat niets of niemand ze meer ooit daaruit kan branden,
ook niet als satan ze straks als de tarwe zift.
Houdt Gij mijn kinderen vast als ik ze los moet laten,
en laat altijd uw kracht boven hun zwakheid staan,
Gij weet hoe mateloos de wereld hen zal haten,
als zij niet in het schema van de wereld zullen gaan.
En laat ze nooit van U vervreemden nooit hun leven lang.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Ik kan ook de zorgen van Mara en Samanthi goed begrijpen!
Deze discussie lees je anders als je zélf het kind bent, dat het verkeerde pad is opgegaan,
ondanks een degelijke christelijke opvoeding.
Deze discussie lees je anders als je zélf het kind bent, dat het verkeerde pad is opgegaan,
ondanks een degelijke christelijke opvoeding.
Hora est!
Het is ook echt afhankelijk van het karakter van je kind(eren). Ze reageren soms zo verschillend op de opvoeding.
Bij ons zijn er heel gehoorzaam en ook heel ongehoorzaam. We hebben er die we met gemak door de puberteit hebben 'geleid' en we hebben er waar heel wat tranen en woorden gevallen zijn.
En dan denk je als ze een jaar of 18 zijn dat je er 'bent'; maar dan kan er na een gemakkelijke puberteit nog een heftige adolescentieperiode volgen....
Een van de kinders die tijdens de puberteit het meest gerebelleerd heeft zei later tegen me: M"am, als ik later kinderen heb voed ik ze net zo op als jullie"
Een ander kind die altijd gehoorzaam was en tijdens de puberteit zei: "Papa en mama zullen wel weten wat goed voor ons is" is tijdens/na de studententijd een hele andere koers gaan varen...
Bij ons zijn er heel gehoorzaam en ook heel ongehoorzaam. We hebben er die we met gemak door de puberteit hebben 'geleid' en we hebben er waar heel wat tranen en woorden gevallen zijn.
En dan denk je als ze een jaar of 18 zijn dat je er 'bent'; maar dan kan er na een gemakkelijke puberteit nog een heftige adolescentieperiode volgen....
Een van de kinders die tijdens de puberteit het meest gerebelleerd heeft zei later tegen me: M"am, als ik later kinderen heb voed ik ze net zo op als jullie"
Een ander kind die altijd gehoorzaam was en tijdens de puberteit zei: "Papa en mama zullen wel weten wat goed voor ons is" is tijdens/na de studententijd een hele andere koers gaan varen...
Dit heb ik in mijn Bijbel liggen:
http://www.ccwtoday.org/article/comfort ... -children/
Vooral kopje 2 is voor mij een troostwoord:
2. The miracle of the new birth is no less possible for God if our child is attentive to Him or running away from Him. Our child is like all other children when it comes to God’s grace. He is dead spiritually whether he is in church or not, whether he listened well to the truths we tried to teach him or did not, whether he has some interest in God now or has none at all. He may be converted in the pig pen or the pew and we do not know in this case what is preferred by God.
2. The miracle of the new birth is no less possible for God if our child is attentive to Him or running away from Him. Our child is like all other children when it comes to God’s grace. He is dead spiritually whether he is in church or not, whether he listened well to the truths we tried to teach him or did not, whether he has some interest in God now or has none at all. He may be converted in the pig pen or the pew and we do not know in this case what is preferred by God.
Dit is ook voor mij de troost!helma schreef:Dit heb ik in mijn Bijbel liggen:
Als lijkt of alles bij je handen afbreekt, is daar God Die het onmogelijke kan en wil doen.
En dan zeg ik tegen mezelf; 'Geloof je dat? '
Wat vooral een klip is, dat we onszelf beschuldigen en gaan wroeten, wat hebben we fout gedaan.
Dat is lang niet altijd terecht.
Tot iemand een keer zei; achter elk ontspoort kind schuilt geen foute ouders hoor.
De vader van de verloren zoon was een goede vader.
O ja, zeker, en ook het denken: ik zou het allemaal anders doen (en weer andere fouten maken)Terri schreef: Wat vooral een klip is, dat we onszelf beschuldigen en gaan wroeten, wat hebben we fout gedaan.
Dat is lang niet altijd terecht.
Opvoeden is een proces, je begint er op jonge leeftijd aan, zonder al te veel ervaring.
De oudste is het probeermodel, bij de tweede gaat het al soepeler, bij elk kind dat daarna mag komen, weet je
dat bepaalde problemen zich vanzelf oplossen.
Als ik eerder had geweten dat het kind PDDNos had, (met de daarbij gekregen handvaten) was het misschien ook anders gelopen.

Wel ervaar ik dat je het kind, hoe lang en ver weg het ook is, je toch in je hart blijft dragen. Dit i.t.t. andere mensen waar de relatie mee stukloopt, die vervagen
na verloop van tijd.
Je gaat de gelijkenis van de verloren zoon heel anders lezen dan.
De oudste zoon komt meer voor het voetlicht te staan, misschien ook bij de broers en zussen van het "verloren kind".
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Er is hier een buurtwinkeltje wat gerund wordt door andersbegaafden en stagiaires.
Brood van de vorige dag en andere artikelen die de Jumbo wegdoet worden tegen een schappelijke prijs verkocht.
Altijd leuk en gezellig om heen te gaan.
Het gaat een beetje trager dan normaal; maar ze leren er veel van.
Kwam ik er net; was er zojuist een overval geweest.
Pistool richten op de kassière en de la leeg grissen.
Zó ontzettend laf!!
Brood van de vorige dag en andere artikelen die de Jumbo wegdoet worden tegen een schappelijke prijs verkocht.
Zó ontzettend laf!!
Wat zal dat een impact hebben!helma schreef:Er is hier een buurtwinkeltje wat gerund wordt door andersbegaafden en stagiaires.
Zó ontzettend laf!!
Bah, wat misselijk.
Hora est!
BAH!
(sorry, deze smiley bestaat hier echt, en hier vind ik hem niet eens ongepast)

- Niet meer zo actief -
.... het vandaag nationale buitenspeeldag is?
Wat gek dat zo'n dag belegd moet worden, om kinderen naar buiten te laten gaan.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Dus... ik zie dat ik vandaag buiten moet spelen...Mara schreef:.... het vandaag nationale buitenspeeldag is?

"Nationale Buitenspeeldag", dat klinkt nogal gewichtig, zoals Nationale Fietsdag, Nationale Molendag...
We zullen, als we er de krachten voor hebben, er aandacht aan geven, wellicht in een iets gewijzigde vorm: een middagje fietsen...

© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Misschien moet, naast de tv zender Nickelodeon, ook Refoforum een paar uur op 'zwart' vanmiddag? Om ook de "oudere jeugd" tot buitenspelen te verleiden?