In totaal dus 14 mannen. We hebben behoefte aan mannen met gaven van hart en hoofd. Elke onterechte weigering is erg en elke onterechte toelating is ook erg. Daar zou de GG niet goed mee zijn.claus schreef:Dat was, Diederik de GG'er in 1969, toen tot de studie werden toegelaten de volgende 5 personen: ds. H. Paul; ds. J. Driessen; ds. C. G. Vreugdenhil; ds. M. Mondria en ds. B. Reinders.
En...wat het commentaar en de kritiek van Luther betreft op jou en anderen, met te verwijzen naar het RD van a.s. donderdag en nieuwgierigheid, het volgende: 'Er is volgens mij niemand zo nieuwsgierig als Luther zelf. Hij zit er steeds maar tussen...in deze rubriek.' Overigens staat er vandaag óók al in het RD dat er gisteren geen zijn toegelaten. In de V. S. en Canada zegt men, evenals vroeger hier te lande, er het aantal opgekomen personen bij. Men heeft daar hier in Nederland enige koudwatervrees mee gekregen. maar...gisteren waren het er 5, die afgewezen zijn. Vandaag komen er 9 voor: 4 vanmorgen en 5 vanmiddag. De eerste 2 minimaal zijn weer al afgewezen. In totaal dus reeds 7 afgewezen personen tot nu toe.
Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2015 (discussie)
-
Re: Curatorium Gereformeerde Gemeenten 2015 (discussie)
Vind je het zelf niet vreemd, claus?claus schreef:En...wat het commentaar en de kritiek van Luther betreft op jou en anderen, met te verwijzen naar het RD van a.s. donderdag en nieuwgierigheid, het volgende:....
Ik schreef eerder vandaag:
Volgens mij is er hier niemand die humor heeft ingebracht t.a.v. het curatorium. Wel is via de weg van humor (en let wel: dat is uiteindelijk heel serieus) een bijzonder fenomeen aan de kaak gesteld, namelijk het feit dat de bezoekersaantallen op RF omhoogschieten tijdens de curatoriumdagen. (Dit topic is in 24 uur zo'n 5400 keer bekeken, ook door meelezers, terwijl er nog niemand is toegelaten...) Ook dat hier opeens allerlei nieuwe leden zich manifesteren, die zich alleen laten zien om de eerste te zijn die het grote nieuws vernemen. Er zijn hier zelfs posters geweest die serieus vragen om een zo spoedig mogelijke vermelding van de toegelatene met achternaam, letters van de doopnamen, leeftijd, woonplaats, huidig beroep, etc. Er zijn er hier ook geweest die wilde weten op welke minuut ze precies nieuws konden verwachten, en ga zo maar door.
Dát fenomeen is via humor aan de kaak gesteld; dat lijken me zeker geen ijdele woorden.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Nee, natuurlijk niet. Je moet daar ook nuchter in zijn; er is een max. aan het aantal te herbergen studenten omdat het simpelweg geen gebouw van elastiek is. Die kosten vallen denk ik wel mee (kijk maar eens wat een bid-/dankdagcollecte opbrengt; geld is het probleem niet in de GG). En volgens mij zit er ook geen reserveploeg docenten op de reservebank.Curatorium schreef:Toch geen 100% voorzienigheid dus.boontje schreef:Ik neem aan dat ook met de beschikbare capaciteit (en kosten) te maken heeft.refo schreef:Vijf is tot nu toe het maximum.Diederik de GG-er schreef:Kan iemand vertellen waarom er nooit meer dan vier tegelijk worden aangenomen?
- Wittewrongel
- Inactief
Dan nu de vraag, Doe jij je best om het ook aantrekkelijk te maken dat ze blijven??Luther schreef:Vind je het zelf niet vreemd, claus?claus schreef:En...wat het commentaar en de kritiek van Luther betreft op jou en anderen, met te verwijzen naar het RD van a.s. donderdag en nieuwgierigheid, het volgende:....
Ik schreef eerder vandaag:
Volgens mij is er hier niemand die humor heeft ingebracht t.a.v. het curatorium. Wel is via de weg van humor (en let wel: dat is uiteindelijk heel serieus) een bijzonder fenomeen aan de kaak gesteld, namelijk het feit dat de bezoekersaantallen op RF omhoogschieten tijdens de curatoriumdagen. (Dit topic is in 24 uur zo'n 5400 keer bekeken, ook door meelezers, terwijl er nog niemand is toegelaten...) Ook dat hier opeens allerlei nieuwe leden zich manifesteren, die zich alleen laten zien om de eerste te zijn die het grote nieuws vernemen. Er zijn hier zelfs posters geweest die serieus vragen om een zo spoedig mogelijke vermelding van de toegelatene met achternaam, letters van de doopnamen, leeftijd, woonplaats, huidig beroep, etc. Er zijn er hier ook geweest die wilde weten op welke minuut ze precies nieuws konden verwachten, en ga zo maar door.
Dát fenomeen is via humor aan de kaak gesteld; dat lijken me zeker geen ijdele woorden.
Wie Gods wil doet naar zijn wil, Die doet doet niet Gods wil, maar zijn eigen wil. ~ Wittewrongel
Wie moet er blijven?Wittewrongel schreef:Dan nu de vraag, Doe jij je best om het ook aantrekkelijk te maken dat ze blijven??
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
- Wittewrongel
- Inactief
Diegene die nu actief zijn en over 2 dagen niet meer.Luther schreef:Wie moet er blijven?Wittewrongel schreef:Dan nu de vraag, Doe jij je best om het ook aantrekkelijk te maken dat ze blijven??
Wie Gods wil doet naar zijn wil, Die doet doet niet Gods wil, maar zijn eigen wil. ~ Wittewrongel
Oh, wat mij betreft niet.Wittewrongel schreef:Diegene die nu actief zijn en over 2 dagen niet meer.Luther schreef:Wie moet er blijven?Wittewrongel schreef:Dan nu de vraag, Doe jij je best om het ook aantrekkelijk te maken dat ze blijven??
-
- Contacteer:
Helaas dan voor jou, want ik blijf...Luther schreef:Oh, wat mij betreft niet.Wittewrongel schreef:Diegene die nu actief zijn en over 2 dagen niet meer.Luther schreef:Wie moet er blijven?Wittewrongel schreef:Dan nu de vraag, Doe jij je best om het ook aantrekkelijk te maken dat ze blijven??
Één van de grootste kwalen van de mens is zijn tomeloze nieuwsgierigheid naar dingen die hij NÍÉT kán en NÍÉT wíl doorgronden...
-
Jongens, zullen we weer gewoon als volwassenen verder praten in dit topic? Kinderachtig gedoe de hele tijd ... Nieuwe posters zijn natuurlijk hartelijk welkom. Serieuze bijdragen ook, evenals wat humor op z'n tijd. En een beetje tolerantie ten aanzien van elkaar, als het kan. Het is al beschamend genoeg dat de mods een keer moesten ingrijpen in dit topic.
- FlyingEagle
Goed serieuze vraag: wie bepaalt er wie er in het curatorium zitting hebben? Is dat de Generale Synode? Kunnen broeders hun hele leven zolang ze ouderling of predikant zijn in het curatorium blijven zitten?
-
- Contacteer:
Ik hoop toch zo dat er vandaag en morgen nog velen mogen worden aangenomen. Ik begin de moed een beetje te verliezen. Het blijft (weer!) zo stil...
Het klinkt zo tegenstrijdig. 's Zondags worden we opgeroepen om te bidden om meer arbeiders in de wijngaard, want de oogst is groot, maar de arbeiders zijn weinige. En als er dan ongeveer 30 mannen opgaan, en er worden er zoveel afgewezen, wat heeft het dan voor zin allemaal? Als ze nou allen door God geroepen dienstknechten zijn, maar toch worden ze afgewezen, is het dan geen mensenwerk? Laten we dan bidden of de leden van het curatorium de vrijmoedigheid hebben om allen die nog aan de beurt moeten komen, aan te nemen.
Het klinkt zo tegenstrijdig. 's Zondags worden we opgeroepen om te bidden om meer arbeiders in de wijngaard, want de oogst is groot, maar de arbeiders zijn weinige. En als er dan ongeveer 30 mannen opgaan, en er worden er zoveel afgewezen, wat heeft het dan voor zin allemaal? Als ze nou allen door God geroepen dienstknechten zijn, maar toch worden ze afgewezen, is het dan geen mensenwerk? Laten we dan bidden of de leden van het curatorium de vrijmoedigheid hebben om allen die nog aan de beurt moeten komen, aan te nemen.
Één van de grootste kwalen van de mens is zijn tomeloze nieuwsgierigheid naar dingen die hij NÍÉT kán en NÍÉT wíl doorgronden...
Ik ben best nuchter, dacht ik zelf, maar weiger dit te geloven. Ook als er 10 aangenomen moeten worden (bij wijze van spreken) komt er voor wat betreft de huisvesting, als dat dan een probleem zou zijn/worden, zeker weten een oplossing.Vorst schreef:Nee, natuurlijk niet. Je moet daar ook nuchter in zijn; er is een max. aan het aantal te herbergen studenten omdat het simpelweg geen gebouw van elastiek is. Die kosten vallen denk ik wel mee (kijk maar eens wat een bid-/dankdagcollecte opbrengt; geld is het probleem niet in de GG). En volgens mij zit er ook geen reserveploeg docenten op de reservebank.Curatorium schreef:Toch geen 100% voorzienigheid dus.boontje schreef:Ik neem aan dat ook met de beschikbare capaciteit (en kosten) te maken heeft.refo schreef:
Vijf is tot nu toe het maximum.
Koop de waarheid en verkoop ze niet. (Spreuken 23 : 23a)
-
Komkommertijd: Bij gebrek aan nieuws pagina's vullen met niks.
Diederik de GG-er schreef:Ik hoop toch zo dat er vandaag en morgen nog velen mogen worden aangenomen. Ik begin de moed een beetje te verliezen. Het blijft (weer!) zo stil...
Waarom wordt bij afwijzen altijd aan mensenwerk gedacht ? Als een curatorium alleen een handtekening bij het kruisje mag zetten kun je het orgaan beter opheffen.
Ik proef elk jaar weer veel wantrouwen richting dit curatorium, wantrouwen van GG' ers en dat lijkt mij ongezond voor een kerkverband.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
huisman schreef:Diederik de GG-er schreef:Ik hoop toch zo dat er vandaag en morgen nog velen mogen worden aangenomen. Ik begin de moed een beetje te verliezen. Het blijft (weer!) zo stil...
Waarom wordt bij afwijzen altijd aan mensenwerk gedacht ? Als een curatorium alleen een handtekening bij het kruisje mag zetten kun je het orgaan beter opheffen.
Ik proef elk jaar weer veel wantrouwen richting dit curatorium, wantrouwen van GG' ers en dat lijkt mij ongezond voor een kerkverband.