Door / in het geloof

Plaats reactie
organo

Door / in het geloof

Bericht door organo »

waarom gerechtvaardigd DOOR het het geloof van Christus en niet IN het geloof van Christus. Gal.2:16
Volgens mij dwalen wij hierin. Wie leest hier Grieks want volgens mij gaat het om de 2de persoon.
Luther
Contacteer:

Re: door in het geloof

Bericht door Luther »

organo schreef:waarom gerechtvaardigd DOOR het het geloof van Christus en niet IN het geloof van Christus. Gal.2:16
Volgens mij dwalen wij hierin. Wie leest hier Grieks want volgens mij gaat het om de 2de persoon.
Er staat letterlijk gewoon: '...maar door het geloof van (of afkomstig van) Jezus Christus...'
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Panny

Bericht door Panny »

door het geloof...

Het geloof is het middel waardoor we de gerechtigheid van Christus ontvangen.
Het is niet onze eigen gerechtigheid, maar het wordt ons toegerekend.
refo

Bericht door refo »

organo schreef:waarom gerechtvaardigd DOOR het het geloof van Christus en niet IN het geloof van Christus. Gal.2:16
Hier heb je een verhandeling over het gebruik van de 2e persoon (je bedoelt de genitivus, 2e naamval) in het Grieks
http://www.wiebekoo.nl/kt/grieks/2011mi ... itivus.htm
learsi

Re: Door / in het geloof

Bericht door learsi »

Omschrijf eens wat je met "IN" tot uitdrukking wilt brengen.

h.g.
Learsi
Plaats reactie