Waar denk je op dit moment aan? [3]

Mara

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Mara »

DDD schreef: Natuurlijk wordt dit bewust in het weekeinde georganiseerd. Heel veel mensen hebben maar 25 vrije dagen in het jaar, en daar komt nog eens bij dat de zondag de dag bij uitnemendheid is om bijbelstudie te doen.
Dus het bijwonen van een verwarring stichtende conferentie (zo wordt dat toch gezien, gezien hun achtergrond?) EN daarmee je plaats leeglaten is dan een legitiem excuus?
Die 25 vrije dagen lijkt mij nogal een slappe smoes, daar verreweg de meeste mensen maar 10 tot 15 werkdagen (want daar spreek je dus over) op vakantie gaan.
Ik zal het scherp stellen, aan wie hebben wij die werkdagen en die vrije dagen te danken?
En waarom zou de dinsdag- of vrijdagavond geen goede avond daarvoor zijn?
Of de gehele zaterdag?
Het is maar net waar je tijd en gelegenheid voor wil vrijmaken toch?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD

Bericht door DDD »

De zaterdag is ook geheel bezet, ik zie de mensen regelmatig zaterdagmorgen vroeg naar een bijbelstudieweekeinde lopen, en er zijn er ook die al op vrijdagavond beginnen.

Maar natuurlijk is het een keuze. Er zijn mensen die het hele jaar in een klooster zitten, dat is weer het andere uiterste. Ik heb echter niet de behoefte daar allemaal iets van te vinden, bijbelstudie lijkt mij een prima reden om een paar dagen weg te gaan.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
refo

Bericht door refo »

Orchidee schreef:Wat schieten wij veel tekort!
http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... l_1_909911
Waarom schieten wij veel tekort?
Mara

Bericht door Mara »

Aan de zwaantjes die we gisteren naar de vogelopvang hebben gebracht.
Ze liepen heel zielig alleen door het gras en kropen dicht tegen elkaar aan. We hebben een half uur erbij gestaan, maar er kwam geen vader of moederzwaan.
Toen hebben we diverse telefoonnummers gebeld (best moeilijk bereikbaar) en we kregen het advies hen in een doos of krat te doen, water te geven en dan zouden
ze worden opgehaald.
Dus hadden we tijdelijk logeetjes, wel bijzonder op moederdag. :)
Ze waren zo mooi, :love wij dachten dat ze ongeveer 10 dagen oud waren, maar ze bleken pas 2 dagen te zijn.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Aan gisteren...indrukwekkend!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Aan een nicht...
die vanmiddag een nogal ingrijpende hartoperatie ondergaat.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Mara

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:Aan een nicht...
Sterkte DIA, dat is zeker ingrijpend.
Ik hoop dat alles goed mag gaan. Wat is haar leeftijd?
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
Dezelfde leeftijd als ik. We hebben als kind veel samen opgetrokken.
Wel jammer dat na het overlijden van je ouders, in de praktijk de band met neven en nichten nogal verslapt.
Ik geloof dat dit in veel gevallen zo is, tenminste ik heb meer van zulke berichten gehoord.
Ik wist het in eerste instantie helemaal niet, maar zondag werd ze in de voorbede opgedragen.
Vandaar dat ik even belde met haar zus, een andere nicht dus. Nu weet ik dan wat er alzo gepasseerd is.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
samanthi

Bericht door samanthi »

-DIA- schreef:
Mara schreef:
Dezelfde leeftijd als ik. We hebben als kind veel samen opgetrokken.
Wel jammer dat na het overlijden van je ouders, in de praktijk de band met neven en nichten nogal verslapt.
Ik geloof dat dit in veel gevallen zo is, tenminste ik heb meer van zulke berichten gehoord.
Ik wist het in eerste instantie helemaal niet, maar zondag werd ze in de voorbede opgedragen.
Vandaar dat ik even belde met haar zus, een andere nicht dus. Nu weet ik dan wat er alzo gepasseerd is.
heel veel sterkt DIA
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
samanthi

Bericht door samanthi »

Aan vorige week
twee begrafenissen.
Een oude tante van mijn man en een buurman van vroeger, ik kwam daar vaak.
Hij heeft zichzelf te kort gedaan 70 jaar, de begrafenis was in de gereformeerde kerk(nu pkn) en de preek viel heel niet tegen, zonde en genade werden beiden genoemd en hoewel zeer verzwakt, bij dominees van mijn eigen kerkgenootschap kom ik er tegen waar dat al een gepasseerd station is geworden.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Wat erg!
http://www.nu.nl/buitenland/4047635/nep ... eving.html

@Samanthi: ik heb er een poosje over na moeten denken wat je bedoelde in je berichtje "hij heeft zichzelf tekort gedaan", ik loop al een poosje mee maar had niet eerder van deze benaming gehoord, heeft dat een reden of is de uitspraak: "zelfmoord" taboe, te hard misschien?

Ik heb altijd moeite met dingen verbloemen, net zoals: "de gevreesde ziekte", of: hij/zij heeft "K", sorry maar ik zeg gewoon dat ik kanker heb/had.
samanthi

Bericht door samanthi »

Orchidee schreef:Wat erg!
http://www.nu.nl/buitenland/4047635/nep ... eving.html

@Samanthi: ik heb er een poosje over na moeten denken wat je bedoelde in je berichtje "hij heeft zichzelf tekort gedaan", ik loop al een poosje mee maar had niet eerder van deze benaming gehoord, heeft dat een reden of is de uitspraak: "zelfmoord" taboe, te hard misschien?

Ik heb altijd moeite met dingen verbloemen, net zoals: "de gevreesde ziekte", of: hij/zij heeft "K", sorry maar ik zeg gewoon dat ik kanker heb/had.
Nee hoor ik wil helemaal niets verbloemen, het is gewoon een uitdrukking die in het dorp waar im vandaan kom gebezigd wordt.
Ik hou er evenzo van om alles bij de naam te noemen.

Ik heb in de psychiatrie gewerkt en daar eens vier zelfdodingen achterelkaar meegemaakt, ik ben toen wel voorzichtiger geworden tegenover familie of vrienden van de degene die het gedaan heeft. Voor hen kan het woord zelfmoord hard en afwijzend klinken.
Isala

Bericht door Isala »

Aan mijn schoonzusje (39 jaar), die ernstig ziek is, en naar de mens gesproken, waarschijnlijk niet meer
lang zal leven.

Ik zie hier niet zo gauw een topic voor gebed, en ik weet niet hoe jullie daar over denken,
maar toch wil ik vragen of jullie haar willen gedenken in jullie gebeden.
Hora est!
Mara

Bericht door Mara »

Isala schreef:Aan mijn schoonzusje (39 jaar), die ernstig ziek is, en naar de mens gesproken, waarschijnlijk niet meer
lang zal leven.

Ik zie hier niet zo gauw een topic voor gebed, en ik weet niet hoe jullie daar over denken,
maar toch wil ik vragen of jullie haar willen gedenken in jullie gebeden.
Heel veel sterkte Isala.
Heel verdrietig om dit mee te moeten maken.
Ik zal haar in mijn gebed gedenken.
Gesloten