Dodo schreef:Mara schreef:De 3 verhalen die gewonnen hebben, op RD.
Ik was het niet helemaal eens met de toegekende punten.
Nummer 3 zou voor mij nummer 1 moeten zijn, de winnares nummer 2 en nummer 2 op 3.
Misschien is de techniek van nummer 3 niet helemaal wat het moet zijn, maar het was het enige verhaal dat me echt greep en ontroerde.
Maar ach, ik ben slechts een amateur.

Alleen het winnende verhaal stond toch in de krant? Dat vond ik erg goed eigenlijk. Ik denk niet dat ontroering de norm is.
Op de site van RD.nl staan alle 3 verhalen.
Ik zag het einde van het 3e verhaal zo niet aankomen, daarom greep het me tot op het bot.
De auteur had ook kunnen kiezen voor een verhaalvorm, hij koos voor een brief, maar het irriteert nergens.
dennis schreef:Of een verhaal je wel of niet raakt blijft voor een groot deel subjectief. En dat is maar goed ook denk ik. Zelf had ik het bij 'Lila'. Absoluut heel knap geschreven, maar op de een of andere manier begon de hoofdpersoon niet voor me te leven. Ze interesseerde me niet voldoende.
Terwijl ik soms door een eenvoudig en matig geschreven verhaal weer wel geraakt word.
Het thema was "vreemdelingschap". De valkuil is dan al snel vals sentiment.
Het verhaal dat gewonnen heeft vond ik ook goed hoor, maar het greep me niet echt. Ik kwam niet in dat kind, zogezegd.