Bereken hoeveel het zorgstelsel je oplevert (met Poll, altij

Lecram

Bereken hoeveel het zorgstelsel je oplevert (met Poll, altij

Bericht door Lecram »

Op deze website kan je een indicatie krijgen hoeveel invloed de nieuwe zorgverzekering je gaat opleveren of kosten.

Vul dan gelijk ff de poll in, dan heb ik dat ding ook niet voor niets gemaakt.

http://www.denieuwezorgverzekering.nl/Z ... Wizard.htm
Lecram

Bericht door Lecram »

Ik zit zelf overigens in de hoek waar de grote flappen vallen. Kostwinner, 4 kids en > 1,5 modaal

Raar eigenlijk, dat als je minder verdient (of krijgt) je aanzienlijk minder voordeel hebt. Ik kan het beter missen dan iemand met uitkering of < modaal.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Mag ik zeggen dat ik het echt niet geloof?
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Kaw
Dat hoor ik meer, ook bij de interviews op straat op TV.

Maar niemand kan dat uitleggen waarom ze dat niet geloven of denken er op achteruit te gaan.

Leg eens uit met heldere cijfers waarom je dat niet gelooft.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Ik ga er 185 euri per maand op vooruit. Ik hoop dat dit zo is.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Dat hoor ik meer, ook bij de interviews op straat op TV.

Maar niemand kan dat uitleggen waarom ze dat niet geloven of denken er op achteruit te gaan.

Leg eens uit met heldere cijfers waarom je dat niet gelooft.
Omdat ik op andere plekken er op vooruit zou gaan. Concreet zou ik dus vanaf 1 januari 2006 meer netto loon gaan krijgen. De vraag is of dit gebeurt en je niet op een andere plek weer gepakt wordt, door de overheid die wat nieuws verzind of je werkgever die dan denkt dat het bruttoloon dan ook wel ff wat lager kan worden.

We hebben dit in het verleden veel vaker gezien.
limosa

Bericht door limosa »

Ik geloof dat dus ook niet. Het hele zorgstelsel moet betaald worden. Of het nou uit de lengte of uit de breedte komt, wat voor mooie regelingen enzo dat we ook voorgespiegeld krijgen. Degenen die nu betalen moeten straks ook betalen. Wie gaat dat anders doen? Als je op die site een paar mogelijkheden openklikt zie je heel veel groepen die vooruit gaan, die paar die erop achteruit gaan kunnen dat echt niet compenseren. Ik moet nog zien wat er na een jaar van al die "voordelen" over is.
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

16 euro:#
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Lecram

Bericht door Lecram »

Ik begreep trouwens dat de zorgtoeslag gebaseert is op je verzamelinkomen. Dat is dus weer gunstig voor huizenbezitters die een behoorlijke hypotheeklast hebben.
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door limosa
Ik geloof dat dus ook niet. Het hele zorgstelsel moet betaald worden. Of het nou uit de lengte of uit de breedte komt, wat voor mooie regelingen enzo dat we ook voorgespiegeld krijgen. Degenen die nu betalen moeten straks ook betalen. Wie gaat dat anders doen? Als je op die site een paar mogelijkheden openklikt zie je heel veel groepen die vooruit gaan, die paar die erop achteruit gaan kunnen dat echt niet compenseren. Ik moet nog zien wat er na een jaar van al die "voordelen" over is.
Vergeet niet dat de werkgever nu ook een deel gaat betalen. Dat doen ze nu alleen voor ziekenfonds
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Vergeet niet dat de werkgever nu ook een deel gaat betalen. Dat doen ze nu alleen voor ziekenfonds
Het merendeel (en ik ook) zit in het ziekenfonds. Wordt de bijdrage van de werkgever meer of minder? Gaat hij dit compenseren door de werknemer op andere punten meer te belasten?
Lecram

Bericht door Lecram »

Het merendeel (en ik ook) zit in het ziekenfonds. Wordt de bijdrage van de werkgever meer of minder? Gaat hij dit compenseren door de werknemer op andere punten meer te belasten?
Ik weet het niet zeker, maar jouw werkgever zal voor jou ongeveer hetzelfde betalen. Ik ben particulier verz. dus zal mijn werkgever voor mij 6,5% gaan betalen. Waar ik overigens weer loonbelasting over moet gaan betalen.
limosa

Bericht door limosa »

dat is zo maar ik denk echt dat we over een jaar ofzo, met allerlei compensatiemaatregelen en reparatiewetgeving, gewoon terug bij af zijn
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

dat is zo maar ik denk echt dat we over een jaar ofzo, met allerlei compensatiemaatregelen en reparatiewetgeving, gewoon terug bij af zijn
Maar wel een transparanter systeem dat vriendelijker is voor gezinnen?
limosa

Bericht door limosa »

Maar wel een transparanter systeem dat vriendelijker is voor gezinnen?
nee, systemen worden niet transparanter, da's inherent aan de structuur van onze samenleving
Plaats reactie