Dat is inderdaad een zegen. Het is in deze tijd zeker geen vanzelfsprekendheid dat kinderen zover mogen komen.Orchidee schreef:Gisteren heeft oudste dochter belijdenis van haar geloof gedaan.huisman schreef:Orchidee schreef:Dankbaar, verwonderd!
Mooi om te lezen.
http://www.laankerk.nl/?page_id=772
Hoe is je stemming op dit moment? [2]
Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Fijn om te lezen Orchidee.Orchidee schreef:Gisteren heeft oudste dochter belijdenis van haar geloof gedaan.huisman schreef:Orchidee schreef:Dankbaar, verwonderd!
Mooi om te lezen.
En wat een vreugde om daar bij te mogen zijn, als ouders.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Fijn zeg! Alle reden tot dankbaarheid!!Orchidee schreef:Gisteren heeft oudste dochter belijdenis van haar geloof gedaan.huisman schreef:Orchidee schreef:Dankbaar, verwonderd!
Mooi om te lezen.
Hier sluit ik me van harte bij aanhelma schreef:Fijn zeg! Alle reden tot dankbaarheid!!Orchidee schreef:Gisteren heeft oudste dochter belijdenis van haar geloof gedaan.huisman schreef:Orchidee schreef:Dankbaar, verwonderd!
Mooi om te lezen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Bezorgd... vandaag weer 40 graden koorts. Vrijdag naar de kinderarts.henriët schreef:Die hebben we al, vorige week in zh gezeten, en over 2 weken opnieuw.Mara schreef:Ach, dat zijn idd grote zorgen.henriët schreef:dank jullie wel.
Ons dochtertje van 4 is zo enorm aan het tobben met gezondheid. Met kuur leeft ze op, is ze weer ons 'zonnetje', na een week zakt alles weer in. Gisteravond keek ik nog even bij haar bedje (ik doe altijd een kindrondje voor het naar bedgaan) en trof ze zo gloeiend aan, bleek ze uit het niets 39,7 te hebben.
@ Mara: ze kwam vannacht uit bedje, en hebben we haar maar bij ons gelegd, maar ik kon niet meer slapen, vandaar.
@ Helma: lief, dank je wel, ik weet op dit moment niet wat, maar onthoud het wel!![]()
Kun je geen verwijzing naar de kinderarts vragen?

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Klinkt ernstig Henriët. Kwetsbaar is het leven soms.henriët schreef:Bezorgd... vandaag weer 40 graden koorts. Vrijdag naar de kinderarts.henriët schreef:Die hebben we al, vorige week in zh gezeten, en over 2 weken opnieuw.Mara schreef:Ach, dat zijn idd grote zorgen.henriët schreef:dank jullie wel.
Ons dochtertje van 4 is zo enorm aan het tobben met gezondheid. Met kuur leeft ze op, is ze weer ons 'zonnetje', na een week zakt alles weer in. Gisteravond keek ik nog even bij haar bedje (ik doe altijd een kindrondje voor het naar bedgaan) en trof ze zo gloeiend aan, bleek ze uit het niets 39,7 te hebben.
@ Mara: ze kwam vannacht uit bedje, en hebben we haar maar bij ons gelegd, maar ik kon niet meer slapen, vandaar.
@ Helma: lief, dank je wel, ik weet op dit moment niet wat, maar onthoud het wel!![]()
Kun je geen verwijzing naar de kinderarts vragen?
Veel sterkte toegebeden.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zeer verdrietig... Dat er een schisma is gekomen, en er niet meer gewoon de Statenvertaling wordt geaccepteerd, dan alleen met woorden van wantrouwen en verwijten. Is dat zegen dan van de HSV?
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
DIA, sorry, hou ermee op! Dat is helemaal niet het geval. Je moet alleen accepteren dat er een groep is binnen de gereformeerde gezindte die gewoon anders denkt dan jij. En ik verwijt je niks, want je hebt allerlei lelijke dingen over de HSV gehoord. Maar als je een beetje beseft waar het feitelijk over gaat, dan laat je dit rusten.-DIA- schreef:Zeer verdrietig... Dat er een schisma is gekomen, en er niet meer gewoon de Statenvertaling wordt geaccepteerd, dan alleen met woorden van wantrouwen en verwijten. Is dat zegen dan van de HSV?
Hét argument om te tonen dat dit een middelmatige kwestie is, is dat de Bijbel met uitleg vaak in de kantlijn de herziening heeft, die de HSV in de tekst heeft. Goed, als dat dan wel geaccepteerd wordt, prima. Maar ga niet doen alsof het grootste kwaad in de wereld de HSV is. Het grootste deel van de bijbelgetrouwe christenheid in onze wereld leest niet de SV.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Ik weet het, maar dit maakt me zo ellendig, als het dierbaarste wat er is aangetast wordt.Luther schreef:DIA, sorry, hou ermee op! Dat is helemaal niet het geval. Je moet alleen accepteren dat er een groep is binnen de gereformeerde gezindte die gewoon anders denkt dan jij. En ik verwijt je niks, want je hebt allerlei lelijke dingen over de HSV gehoord. Maar als je een beetje beseft waar het feitelijk over gaat, dan laat je dit rusten.-DIA- schreef:Zeer verdrietig... Dat er een schisma is gekomen, en er niet meer gewoon de Statenvertaling wordt geaccepteerd, dan alleen met woorden van wantrouwen en verwijten. Is dat zegen dan van de HSV?
Hét argument om te tonen dat dit een middelmatige kwestie is, is dat de Bijbel met uitleg vaak in de kantlijn de herziening heeft, die de HSV in de tekst heeft. Goed, als dat dan wel geaccepteerd wordt, prima. Maar ga niet doen alsof het grootste kwaad in de wereld de HSV is. Het grootste deel van de bijbelgetrouwe christenheid in onze wereld leest niet de SV.
Daarom plaatste ik ook dat gedicht van Marinus Nijsse.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Je moet je wel realiseren dat ook de SV slechts een (goede) weergave van de Bijbel is. Het is niet de Bijbel zelf, het is een weergave ervan.-DIA- schreef:Ik weet het, maar dit maakt me zo ellendig, als het dierbaarste wat er is aangetast wordt.
Net als de HSV.
En ik heb de ophef erom nooit begrepen. Mijns inziens kan het prima naast elkaar staan en gebruikt worden, de HSV of de SV drijvers zouden moeten ophouden de andere partij te verketteren.
Het er voortdurend over beginnen helpt ook niet. Uw standpunt is genoegzaam bekend gemaakt. Elke keer als u er opnieuw over begint, kom ik in de verleiding om er op te reageren (zoals ook nu), en met mij vele anderen. Dat werkt verharding in de hand.-DIA- schreef:Zeer verdrietig... Dat er een schisma is gekomen, en er niet meer gewoon de Statenvertaling wordt geaccepteerd, dan alleen met woorden van wantrouwen en verwijten. Is dat zegen dan van de HSV?
Tenslotte is er een topic dat over de SV en HSV gaat, laten we daar inhoudelijk argumenteren.
Maar beste DIA, misschien even scherp: is een vertaling jouw houvast? Ik snap prima dat de SV jou dierbaar is. Dat is ze voor mij ook. Tegelijk stel ik vast dat de HSV eveneens een betrouwbare vertaling is.-DIA- schreef:Ik weet het, maar dit maakt me zo ellendig, als het dierbaarste wat er is aangetast wordt.Luther schreef:DIA, sorry, hou ermee op! Dat is helemaal niet het geval. Je moet alleen accepteren dat er een groep is binnen de gereformeerde gezindte die gewoon anders denkt dan jij. En ik verwijt je niks, want je hebt allerlei lelijke dingen over de HSV gehoord. Maar als je een beetje beseft waar het feitelijk over gaat, dan laat je dit rusten.-DIA- schreef:Zeer verdrietig... Dat er een schisma is gekomen, en er niet meer gewoon de Statenvertaling wordt geaccepteerd, dan alleen met woorden van wantrouwen en verwijten. Is dat zegen dan van de HSV?
Laatst gewijzigd door Luther op 09 apr 2015, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Ga lekker een eindje wandelen in de zon. Daar knap je van op!-DIA- schreef:Ik weet het, maar dit maakt me zo ellendig, als het dierbaarste wat er is aangetast wordt.Luther schreef:DIA, sorry, hou ermee op! Dat is helemaal niet het geval. Je moet alleen accepteren dat er een groep is binnen de gereformeerde gezindte die gewoon anders denkt dan jij. En ik verwijt je niks, want je hebt allerlei lelijke dingen over de HSV gehoord. Maar als je een beetje beseft waar het feitelijk over gaat, dan laat je dit rusten.-DIA- schreef:Zeer verdrietig... Dat er een schisma is gekomen, en er niet meer gewoon de Statenvertaling wordt geaccepteerd, dan alleen met woorden van wantrouwen en verwijten. Is dat zegen dan van de HSV?
Is het nou zo moeilijk om iemand in zijn waarde te laten? Ik begrijp DIA heel goed. Als je al in DIT topic constant opmerkingen of vragen naar de 'bekende' weg krijgt. En elke keer opmerkingen van het zelfde type. Dan zou ik ook somber worden. Kijk eens achter de postings en probeer een persoon te begrijpen!
Ik stel voor om hier niet verder op door te gaan. Voor een inhoudelijke gedachtenwisseling over HSV/SV zijn er andere topics. Als DIA hier nog wil reageren, kan dat nog, maar daar houden we het dan wel bij.