Nee. Ik weet alleen dat toen Petrus zei U bent DE Christus, Jezus hem zalig sprak. Ook al had Petrus op dat moment nog niet helder dat het door lijden tot heerlijkheid kwam. En dat niemand in de Schrift ergens zalig wordt gesproken als er alleen zondekennis is! Het zijn geen strik vragen. Maar oprechte vragen!Wim Anker schreef:Kom op @Sheba! Jij hamert zo op het lezen van de Schrift. Stel dan nu geen strikvragen en bewijs, b.v. uit de gelijkenis van de verloren zoon, aan waar het punt van de wedergeboorte/levendmaking ligt.Sheba schreef:Jij zegt de zoon is al wedergeboren op het moment dat hij tot berouw komt?Tiberius schreef:Dat denk ik niet. In ieder geval niet goed.Sheba schreef:
Heb ik gedaan...
En hoop dat jij dat ook zult gaan doen! Dan zul je tot verrassende ontdekkingen komen!
Ik kan je alvast twee tips geven. Lees eens de verhalen over de bekering van Paulus. Of de gelijkenis van de verloren zoon.
Meer zal ik niet zeggen, want ik wil niet zo arrogant zijn om te denken, dat ik het beter kan verwoorden dan bovengenoemden.
Uiteraard ook door Schrift met Schrift te vergelijken.
Of de moordenaar aan het kruis. Jezus zei niet heden zult u met mij zijn in het Koninkrijk der hemelen op het moment dat hij zei dat hij daar terecht hing. maar nadat hij smeekte of de Heere hem wilde gedenken! En die laatste overigens op 1 dag. Geen proces van jaren en jaren...