Beroepingswerk discussie

Vorst
Verbannen

Re: Beroepingswerk discussie

Bericht door Vorst »

Helemaal mee eens. Ik vind vooral reacties als 'Wat is de bron?' erg lachwekkend als een bericht wordt geplaatst. Wat maakt het uit waar het vandaan komt, denk ik dan.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Als ik het mij goed herinner zijn er in het verleden weleens wat grappenmakers geweest die zelfbedacht beroepingswerk op RF plaatsten, waarop allerlei mensen nogal over hun toeren raakten.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Zita schreef:Als ik het mij goed herinner zijn er in het verleden weleens wat grappenmakers geweest die zelfbedacht beroepingswerk op RF plaatsten, waarop allerlei mensen nogal over hun toeren raakten.
:humhihi
Vorst
Verbannen

Bericht door Vorst »

Haha, raar gevoel voor humor hebben sommige mensen maar een leuk idee... :D
freek

Bericht door freek »

Zita schreef:Als ik het mij goed herinner zijn er in het verleden weleens wat grappenmakers geweest die zelfbedacht beroepingswerk op RF plaatsten, waarop allerlei mensen nogal over hun toeren raakten.
Maar ja, je kunt de bron ook faken. Want 'kerkenraadslid' kun je ook makkelijk verzinnen.
Curatorium

Bericht door Curatorium »

Eveline de Pater schreef:
calvinklein schreef:
Tweetal te:
Barneveld-Zuid
Ds. E.C. Adams te Corsica (VS)
Ds. B.J. van Boven te De Valk - Wekerom
Stemmingsdatum: 9 maart 2015.
Waarom staat Ds. Adams steeds op het tweetal in Barneveld-Zuid? Dit is al de 4e of 5e keer. Hij is in Nederland toch niet bekend?
Hij heeft daar wel een aantal keer gepreekt volgens mij, hij kan ook een beetje Nederlands.
Alleen de ledenvergadering kiest steeds weer voor de andere dominee. Vreemd dat de kerkenraad het dan blijft proberen.
astroguy

Bericht door astroguy »

refo schreef:Bij beroepingswerk staat telkens een bronvermelding. Langzamerhand wordt dat wel overbodig. De genoemde sites zijn allemaal elkaars bron geworden en de échte bron is uiteindelijk een onbekende boodschapper.
Misschien moeten we de hele rubriek beroepingswerk gewoon stoppen. We hebben dominees.nl die iedereen kan raadplegen op zijn tijd en het ontgaat mij een beetje waarom we feitelijk die website overschrijven in dit forum.
Atze
Curatorium

Zeker in de tijd dat studenten beroepen worden is RF soms de eerste, of een van de eerste(n), die het meldt.
DDD

Bericht door DDD »

Curatorium schreef:
calvinklein schreef:
Tweetal te:
Barneveld-Zuid
Waarom staat Ds. Adams steeds op het tweetal in Barneveld-Zuid? Dit is al de 4e of 5e keer. Hij is in Nederland toch niet bekend?
Hij heeft daar wel een aantal keer gepreekt volgens mij, hij kan ook een beetje Nederlands.
Alleen de ledenvergadering kiest steeds weer voor de andere dominee. Vreemd dat de kerkenraad het dan blijft proberen.
Ach, dan weet je in ieder geval wie het gaat worden;-) HIj schrijft wel eens opvallende stukjes in de Saambinder, misschien dat dat het is?
-DIA-

Bericht door -DIA- »

DDD schreef:
Curatorium schreef:
calvinklein schreef:
Tweetal te:
Barneveld-Zuid
Ach, dan weet je in ieder geval wie het gaat worden;-) HIj schrijft wel eens opvallende stukjes in de Saambinder, misschien dat dat het is?
Ds. Adams is bekend (én geliefd!) bij het volk dat een bevindelijke prediking op prijs stelt. Wat dat betreft zijn de eenvoudige preken van ds. Adams wat te vergelijken met die van wijlen ds. J. Spaans.
© -DIA- 33.965 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Curatorium

Ik zeg ook niet dat er iets mis is met deze dominee. Alleen wanneer de ledenvergadering steeds de andere ten tweetalgestelde kiest, is dat wel een signaal voor de kerkenraad lijkt me. Maar goed, het is nu gelukt en deze Ds. is beroepen.
ejvl

Bericht door ejvl »

Curatorium schreef:Ik zeg ook niet dat er iets mis is met deze dominee. Alleen wanneer de ledenvergadering steeds de andere ten tweetalgestelde kiest, is dat wel een signaal voor de kerkenraad lijkt me. Maar goed, het is nu gelukt en deze Ds. is beroepen.
Volgens mij stelt de kerkenraad tweetallen op hoor, de ledenvergadering mag er dan over stemmen.
Curatorium

Klopt. Zeg ik dat niet dan?
ejvl

Bericht door ejvl »

Curatorium schreef:Klopt. Zeg ik dat niet dan?
Sorry, ik moet naar de Hans Anders denk ik :)
KB_

Bericht door KB_ »

arie2708 schreef:GEREFORMEERDE GEMEENTEN
Beroepen te:
- Zwolle: ds. G. van Manen te Elspeet
al nieuws?
"* For God so loved the world, that he gave his only begotten Son, that whosoever believeth in him should not perish, but have everlasting life. *""
Gesloten