modesto schreef:Het verbaast me dat meer dan 70% van de deelnemers hier op de SGP stemt terwijl deze partij bijna op niemands Stemwijzer-lijstje voorkomt. Weten deze SGP-stemmers wel waar hun partij (provinciaal) voor staat? Of is er iets mis met de Stemwijzer?
Ik vul de stemwijzer wel in, maar weet bij het merendeel van de stellingen werkelijk niet wat ik daarvan moet vinden. Ik heb te weinig informatie, lees één losse kreet en moet even snel beoordelen of ik daar een mening over heb.
Mijn stem heeft voor een deel ook gewoon te maken met vertrouwen: ik heb vertrouwen in een bepaalde partij en ga er vanuit dat daar rond zulke onderwerpen weloverwogen beslissingen worden genomen.
-DIA- schreef:Tot onze schrik zien we dat de CU redelijk fors is gegroeid ten koste van de SGP. Deze ontwikkelingen baren ons wel zorgen, maar komen, gezien verschillende reacties op dit forum niet geheel onverwacht.
Waar zie je de CU groeien?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
-DIA- schreef:Tot onze schrik zien we dat de CU redelijk fors is gegroeid ten koste van de SGP. Deze ontwikkelingen baren ons wel zorgen, maar komen, gezien verschillende reacties op dit forum niet geheel onverwacht.
Waar zie je de CU groeien?
DIA bedoeld in de Poll hier.
Stemwijzers:
1e kamer: SGP.
Waterschap: SGP.
Provinciale staten: PVV.
Het is maar net wat je belangrijk vind, ik ben wat op sommige punten meer CU'r dan SGP'r toch heb ik landelijk en provinciaal alleen maar SGP gestemd. Lokaal heb ik in mijn geboorteplaats alleen maar CU gestemd mede door de opstelling van de SGP aldaar.
Mara schreef:Ik kwam uit op: Jezus leeft.
Minst overeen met SGP.
Nou, toch nog maar eens goed alle stukken doornemen.
Tjonge Mara. Het minst overeen met de SGP foei!
Blijkbaar ben ik vrij liberaal Top-5 was:
1. Libertarische Partij
2. CDA
3. PVV
4. VVD
5. CU
Net als Panny normaal gesproken altijd de SGP bovenaan (nu 53%).
Weet nog niet waar ik op ga stemmen, nog even onderzoeken.
Ook maar de stemwijzer van de 1e kamer ingevuld:
1. SGP
2. PVV
3. CDA
4. VVD
5. GroenLinks
6. CU
Wat de GroenLinks er tussen doet snap ik voor geen fluit, maar goed .. als je politiek snapt is het rare er natuurlijk vanaf.
Maar ben blij met mijn vaste politieke lijn Had ook niks ander verwacht !!
Verkiezingen leden Provinciale Staten 18 maart 2015 en de leden van de Eerste Kamer 26 mei 2015
5 mei 2015, 70 jaar Bevrijding en 40 jaar abortus; HEERE, ontferm U over ons
HEERE, wij roepen onszelf en de gemeente op voor verootmoediging en gebed.
Kies dan het leven, opdat gij leeft, gij en uw zaad. Deuteronomium 30:10-20
HEERE, ontferm U over ons, 5 mei 70 jaar Bevrijding maar 40 jaar abortus
HEERE, 70 jaar Auschwitz bevrijd, maar vandaag de Joden in grote druk
HEERE, de nood is groot. Wij buigen onze knieën. Wij belijden onze schuld.
HEERE, onschuldig bloed vloeit door de straten van ons land.
HEERE, één miljoen kinderen werden in hun moederschoot om het leven gebracht.
HEERE, wij tarten U, de God van het leven Die ons naar uw beeld gemaakt hebt.
HEERE, wij verdienen het oordeel. Wij derven de heerlijkheid Gods.
HEERE, wij moeten ons verootmoedigen en U aanlopen om vergeving en ontferming.
HEERE, waarom zwijgen wij als onze kinderen schreeuwen om leven
HEERE, waarom gaan onze kinderen te gronde door ontucht en verslaving.
HEERE, waarom zwijgen onze geestelijke leiders en wij als ouders.
HEERE, de politieke leiders tergen U en richten hun afgodsbeelden op.
HEERE, keer op keer komt uw straf op ongehoorzaamheid in uw woord.
HEERE, de dood is in onze vensters geklommen en kinderen zijn niet meer.
HEERE, u zond en zendt uw profeten, maar de leiders en het volk luisteren niet.
HEERE, wij buigen ons voor U, wij belijden onze schuld, ontferm U.
HEERE, dank U wel dat U een lankmoedig, barmhartig, goedertieren God bent.
HEERE, Jezus zegt, Ik ben het licht der wereld, volg mij en kom uit de duisternis.
HEERE, uw volk ging in ballingschap vanwege de kinderoffers en ontucht tot nu toe.
HEERE, rampen treffen ons dorp, ons land en de wereld als roep om bekering.
HEERE, hoe kunnen wij voor U bestaan met abortus, euthanasie, drank, drugs, seks.
HEERE, doe ons opstaan om met vuur en vlam onze afgoden te verbranden.
HEERE, dank U wel dat U ook vandaag opwekking in ons hart en leven wilt geven.
HEERE, wij roepen onszelf en de gemeente en het land samen op voor verootmoediging.
HEERE, leg uw woorden en daden in mijn en onze harten, nu en niet morgen.
HEERE, wij danken U voor uw Woord, een lamp voor onze voet en een licht op ons pad.
HEERE, thans zijn uw ogen en uw oren hier om te zien en te luisteren naar ons gebed hier.
HEERE, wek ons op vurig verwachtend in de tekenen der tijden uw licht te verspreiden.
HEERE, leer ons door uw woord en Geest en bekeer ons van onze gebeds- en leesloosheid.
“Wij doen smekingen, gebeden, voorbeden en dankzeggingen voor alle mensen, voor koningen en hooggeplaatsten, opdat wij een stil en rustig leven mogen leiden in alle Godsvrucht en waardigheid. Dit is goed en aangenaam voor God, onze Heiland, die wil dat alle mensen behouden worden en tot erkentenis der waarheid komen. Want er is één God en ook één middelaar tussen God en mensen, de mens Christus Jezus, die zich gegeven heeft tot een losprijs voor allen; en daarvan wordt getuigd te juister tijd.” 1 Timoteüs 2:1-6
Gebed van Schreeuw om Leven
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Libertarische Partij 50%
CU 47%
Vrijzinnige partij 44%
VVD 41%
PVV 41%
CDA 41%
Nederland Lokaal 41%
SGP 38%
50plus 34%
Verenigde Lokale Partijen ZH 34%
D66 31%
Jezus Leeft 31%
PvdA 28%
PvdD 28%
SP 25%
GroenLinks 25%
nou, ik zie het al... dit is niet wat je zondags leert.. D66 en Jezus leeft 31% samen. Tja, het gaat ook niet over de zondag etc.
Nou, met die waterschappen dan, ik weet helemaal niet wat je daarmee aan moet..
'n Beetje meer interesse zou wel wat meer op z'n plek zijn bij mij.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Voor de waterschappen moet je gewoon mensen aanstellen met ervaring en kennis van watermanagement, veiligheid, etc.
En het zou zomaar kunnen dat iemand van D66 daar veel beter in is dan iemand van de SGP (om maar even twee extremen te noemen).
Ik snap de desinteresse wat betreft de waterschappen wel. Het is natuurlijk wel heel belangrijk werk maar niet echt afhankelijk van partijpolitiek.