Refomeisje

Charles

Re: Refomeisje

Bericht door Charles »

Ik lees dat niet hoor: "Ik hoop dat er nog veel reacties, positief of negatief, volgen."
-DIA-

Bericht door -DIA- »

DDD schreef:@Luther:
Juist, maar gelukkig zongen wij vroeger wel liedjes van Elly en Rikkert. En dat gebeurt gelukkig in heel veel GG-gezinnen.

Het juichend christendom, waar ik onlangs in een preek van ds. Vogelaar over hoorde, bestaat helemaal niet. Dat is een verzonnen fenomeen, of een karikatuur van de werkelijkheid, of beide.

Ik vind de reactie over verkiezing en verbond best mild. Je moet maar eens het draadje lezen over een meditatie in de Daniel. Die was rechtstreeks in strijd met de Dordse Leerregels, maar dat komt ook voor in de GG.

Bij die kwestie over de broek betwijfel ik dan toch het gezond verstand van de betrokkenen, maar goed. Daar wil ik verder buiten blijven.
Het 'juichend christendom' is volgens mij een verbastering van een citaat van prof. G. Wisse, die het 'het jolige christendom' noemde. Zover ik kan nagaan moet daar de oorsprong van deze uitdrukking liggen.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Isala

Bericht door Isala »

Zijn er verder nog mensen die het boekje gelezen hebben?
Hora est!
helma

Bericht door helma »

Mijn zus heeft hem; ik leen het als zij het uit heeft :)
helma

Bericht door helma »

Mara

Bericht door Mara »

Een ander bekend - voormalig - refomeisje heeft een boek over haar jeugd geschreven. Journalist Margriet van der Linden heeft zichzelf gedwongen terug te gaan naar het verleden en die tijd van alle kanten bekeken. Het verhaal gaat over een meisje dat studeert aan de christelijke school voor journalistiek en opgroeit in een streng gelovig milieu. Het boek zal begin mei verschijnen, is de verwachting. Het heeft de titel " de liefde niet" gekregen.
Ik ben benieuwd.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Auto

Bericht door Auto »

Mara schreef:Een ander bekend - voormalig - refomeisje heeft een boek over haar jeugd geschreven. Journalist Margriet van der Linden heeft zichzelf gedwongen terug te gaan naar het verleden en die tijd van alle kanten bekeken. Het verhaal gaat over een meisje dat studeert aan de christelijke school voor journalistiek en opgroeit in een streng gelovig milieu. Het boek zal begin mei verschijnen, is de verwachting. Het heeft de titel " de liefde niet" gekregen.
Ik ben benieuwd.
Nog weer een????????
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Auto schreef:
Mara schreef:Een ander bekend - voormalig - refomeisje heeft een boek over haar jeugd geschreven. Journalist Margriet van der Linden heeft zichzelf gedwongen terug te gaan naar het verleden en die tijd van alle kanten bekeken. Het verhaal gaat over een meisje dat studeert aan de christelijke school voor journalistiek en opgroeit in een streng gelovig milieu. Het boek zal begin mei verschijnen, is de verwachting. Het heeft de titel " de liefde niet" gekregen.
Ik ben benieuwd.
Nog weer een????????
Het verkoopt blijkbaar.
~~Soli Deo Gloria~~
Auto

Bericht door Auto »

Hendrikus schreef:
Auto schreef:
Ik ben benieuwd.
Nog weer een????????
Het verkoopt blijkbaar.
Zal wel therapeutisch zijn dat dit wordt gedaan.
kukkie30

Bericht door kukkie30 »

Margriet van der Linden is precies hetzelfde als Maarten 't Hart. Moet je oudere edities van Opzij er maar eens op nalezen.
Pimpelmees

Bericht door Pimpelmees »

Ik ben benieuwd.
Ik denk dat het weer een negatief boek over de gezindte gaat worden. Mevr Van der Linden heeft zich er regelmatig zeer kritisch over uitgelaten.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

kukkie30 schreef:Margriet van der Linden is precies hetzelfde als Maarten 't Hart. Moet je oudere edities van Opzij er maar eens op nalezen.
Van der Linden is m.i. nog scherper.
Vorst
Verbannen

Bericht door Vorst »

Margriet van der Linden - dezelfde die de Mol was dit jaar? Zij was erg grappig vond ik. Ben benieuwd naar haar boek.

Refomeisje heb ik ook gelezen. Goed leesbaar, erg herkenbaar, genuanceerd. Prima.
huisman

Bericht door huisman »

Vorst schreef:Margriet van der Linden - dezelfde die de Mol was dit jaar? Zij was erg grappig vond ik. Ben benieuwd naar haar boek.

Refomeisje heb ik ook gelezen. Goed leesbaar, erg herkenbaar, genuanceerd. Prima.
Ik lees nooit zulke boeken nu ken ik ook niemand die is opgegroeid in "een streng gelovig milieu".

Wat is een "een streng gelovig milieu" eigenlijk. Zijn dat ouders die in de opvoeding Gods Woord als richtsnoer gebruiken omdat zij beseffen dat dit aardse leven niet meer is als een gestadige dood ?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Vorst schreef:

+ :fleur
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie