Vagari schreef:Dus je mag als niet ware christen ook niet meer in de kerk komen?Sheba schreef:Ik verwacht van iemand die de naam christen draagt, wat de zuil dus doet. Dat hij ook christen is. En dan niet in naam maar levend! En dan mag je verwachten een lichtend licht en een zoutend zout te ontmoeten!Pimpelmees schreef:Je creëert een tegenstelling die er niet is. Natuurlijk moeten we een lichtend licht zijn maar ik verwacht dat niet van de zuil zelf en jij neem ik aan ook niet. Ik ben daar dan ook niet teleurgesteld in.Sheba schreef: @pimpelmees
Wordt ons gevraagd om de storm van de secularisatie minder te moeten voelen? Of wordt ons gevraagd midden in de wereld te staan. En vandaaruit een lichtend licht, zoutend zout etc. Te zijn?
Wordt ons gevraagd de weg van de minste weerstand te kiezen. Of ons kruis op ons te nemen en Hem na te volgen? In alles!
Dus ja in die zin ben ik teleurgesteld!
Wanneer de zuil alleen fungeert als vergaarbak voor naam christenen., een soort burcht waar we ook het ook goed hebben in een keven vol ongeloof...Dan mag de zuil liever vandaag dan morgen opgeheven worden! Omdat het anders gaat fungeren als afleidingsmanoeuvre van waar het werkelijk om gaat!
Want ook al ben je geen lid, de buitenwereld zal je toch een christen noemen.
Overal zullen er afleidingsmanouvres zijn binnen en buiten de kerk.
Ik zou zeggen kom juist! Het is de werkplaats van de Heilige Geest. En geen zuil! Alleen draag je als naam christen een naamkaartje die je niet past. En ben je nog steeds dood! Haast u dan! Een naam christen is geen waar gelovige. En zal ook geen zoutend zout zijn....