Wist je dat...

helma

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door helma »

Charles schreef:Ja, en gezien de info die nu naar buiten is vrees ik dat het gaat om de dader van de zaak Lois van Urk. Klopt iig met 'psychisch gestoorde'. Arme ouders.
ach.... wat een verdriet voor de ouders.
Charles

Bericht door Charles »

In de eerste plaats natuurlijk voor de familie van Els Borst, dat bedoelen we beiden denk ik maar als je dit leest gaan je gedachten ook uit naar de ouders van deze dader.
helma

Bericht door helma »

Ik denk dat het voor de fam. Borst wel rust zal geven.

Met arme ouders bedoelde ik de familie van de dader. Wat een verdriet. Onpeilbaar.
Desiree

Bericht door Desiree »

-
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

Vagari

Bericht door Vagari »

Afbeelding

De koning en de minister-president soms een keppeltje op hun hoofd zetten?

Ik weet dat ze het uit respect doen maar toch vindt ik het zo' n ontzettende schijnvertoning.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Vagari schreef:[/img]

Ik weet dat ze het uit respect doen maar toch vindt ik het zo' n ontzettende schijnvertoning.
Op een joodse begraafplaats dienen mannen een keppeltje op te zetten. Auschwitz wordt beschouwd als een joodse begraafplaats. That's it.
Mara

Bericht door Mara »

Vagari schreef:Afbeelding

Zo heb ik onze koningin nog nooit gezien. :oO
Schijnvertoning vind ik niet terecht, zij passen zich altijd aan en dat zouden meer mensen moeten doen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
Vagari schreef:Afbeelding

Zo heb ik onze koningin nog nooit gezien. :oO
Schijnvertoning vind ik niet terecht, zij passen zich altijd aan en dat zouden meer mensen moeten doen.
Aanpassen niet altijd gewenst dacht ik... Ik herinner me dat onze Koninklijke Hoogheid zich ook aanpaste
tijdens een of andere Olympische Sport, dat hij zich daar ook aanpaste, en 'totaal uit zijn dak ging'.
Dat heeft toen nog tot de nodige ophef geleid.
De Joden een Jood zijn en de Sportfanaat een Sportfanaat... Zijn er dan nog wel grenzen voor onze Koninklijke Hoogheid?
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Mara

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:
Aanpassen niet altijd gewenst dacht ik... Ik herinner me dat onze Koninklijke Hoogheid zich ook aanpaste
tijdens een of andere Olympische Sport, dat hij zich daar ook aanpaste, en 'totaal uit zijn dak ging'.
De Joden een Jood zijn en de Sportfanaat een Sportfanaat... Zijn er dan nog wel grenzen voor onze Koninklijke Hoogheid?
Die aanpassing bedoelde ik dan ook niet hoor DIA.
Maar ze zijn daar voor een indrukwekkende joodse rouwplechtigheid en dan vind ik hen alle 3 zeer gepast gekleed.
Floppy

Bericht door Floppy »

Vagari schreef: De koning en de minister-president soms een keppeltje op hun hoofd zetten?

Waarom vind je het een schijnvertoning? Heb je het idee dat ze zich 'Joods' voordoen?
Germanicus

Bericht door Germanicus »

Vagari schreef: De koning en de minister-president soms een keppeltje op hun hoofd zetten?

Tja, totdat Maxima een Gereformeerde Gemeente bezoekt en geen hoedje op heeft gezet.
Hier beneden is het niet.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
-DIA- schreef:
Die aanpassing bedoelde ik dan ook niet hoor DIA.
Maar ze zijn daar voor een indrukwekkende joodse rouwplechtigheid en dan vind ik hen alle 3 zeer gepast gekleed.
Feit is wel dat hij zich ook 'aanpast aan het volk' wat betreft andere zaken.
En feit is ook dat hij zijn eigen geloofsbelijdenis niet altijd zo overduidelijk altijd naar voren brengt.
De vraag mag misschien wel met enig recht gesteld worden of hij eigenlijk wel weet heeft van
de belijdenis van zijn voorgeslacht. Hij zal het alles wel historieel weten, maar misschien niet
bevroeden dat de bevindelijke gereformeerde kerken de belijdenis van zijn doorluchte
vaderen vertolken.
Mara

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:
En feit is ook dat hij zijn eigen geloofsbelijdenis niet altijd zo overduidelijk altijd naar voren brengt.
De vraag mag misschien wel met enig recht gesteld worden of hij eigenlijk wel weet heeft van
de belijdenis van zijn voorgeslacht. Hij zal het alles wel historieel weten, maar misschien niet
bevroeden dat de bevindelijke gereformeerde kerken de belijdenis van zijn doorluchte
vaderen vertolken.
Dan moeten we misschien ook iets verder teruggaan DIA, zonder onze voormalige koningin en koningin-moeder op hun persoonlijk geloof te beoordelen.
Maar er ging een sprake uit van wijlen koningin Wilhelmina, dat hebben we daarna niet meer zo gehoord.
En als je nu de verschillende geschiedschrijvingen moet geloven, was het niet al te best gesteld bij haar voorgangers.
Er kon kennelijk veel met de koningsmantel der liefde bedekt worden.

Maar zeg eens eerlijk DIA, onze koningin ziet er op deze foto toch eerbiedwaardig uit?
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
-DIA- schreef:
vaderen vertolken.
Dan moeten we misschien ook iets verder teruggaan DIA, zonder onze voormalige koningin en koningin-moeder op hun persoonlijk geloof te beoordelen.
Maar er ging een sprake uit van wijlen koningin Wilhelmina, dat hebben we daarna niet meer zo gehoord.
En als je nu de verschillende geschiedschrijvingen moet geloven, was het niet al te best gesteld bij haar voorgangers.
Er kon kennelijk veel met de koningsmantel der liefde bedekt worden.

Maar zeg eens eerlijk DIA, onze koningin ziet er op deze foto toch eerbiedwaardig uit?
Dat wel, maar als het hoogzomer is, of op wintersport past ze zich ook op een minder
eerbiedwaardige manier aan. Of mogen we dat misschien beter niet opmerken?
Het is maar de gelegenheid waarnaar ze zich aanpassen, lijkt me.

Verder hoorde ik eens een onzer predikanten zeggen, toen het ging over haar
nog vrij recente voorgeslacht, namelijk over Koningin Wilhelmina, dat ze soms eens
wat zei waarvan je het goede wel eens zou kunnen denken, aangaande de eeuwige
dingen... Ik geloof ook niet dat HKH Kon. Wilhelmina zich zover aanpaste als onze huidige
Koning en Koningin.

Koningin Wilhelmina wist in ieder geval meer van de bevindelijk-gereformeerden, en sprak
ook met predikanten... Dat deed trouwens wijlen Prins Claus,de vader van onze Koning ook
nog wel eens.
Floppy

Bericht door Floppy »

Misschien zouden we het goede kunnen zien zonder gelijk al het - ongerelateerde - kwaad daar bij te halen.
Plaats reactie