Waar denk je op dit moment aan? [3]

Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Luther »

Pimpelmees schreef:Luther, ik ben het met je eens dat men niet zomaar de stad achter zich moet laten. Maar ik vind ook dat je te snel de punten van Dipper terzijde schuift. Over eten en drinken zeg je tegen Dipper: "gewoon lekker thuis eten!". Is dat een grap? Ook jouw punt over de veiligheid vind ik wat snel gesteld. Vandaag zijn er weer twee doden gevallen bij een schietpartij in Rotterdam. Dat verhoogt het gevoel van veiligheid niet. En in die zin valt er dus wel wat meer over te zeggen dan jij doet.
Kom nou! Ja, het is heel erg die schietpartij. Maar dat is wel altijd in een bepaald 'milieu'. Ook dat komt overal voor. Gezien het aantal inwoners is de veiligheid in Rotterdam echt niet lager dan in Papendrecht, Nijverdal of Veen.
En van dat eten bedoelde ik niet als grapje, eerlijk gezegd. Ik had eerder het idee dat Dipper het als grapje bedoelde.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Pimpelmees
Berichten: 691
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Pimpelmees »

Luther schreef:Gezien het aantal inwoners is de veiligheid in Rotterdam echt niet lager dan in Papendrecht, Nijverdal of Veen.
Luther, de wens is bij jou de vader van de gedachte.
Als je het aantal geregistreerde misdaden afzet tegen het inwonersaantal komen de grote steden (Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag) er nog steeds als hoogste (en dus als slechtste) uit.

Zie: http://www.ad.nl/ad/nl/1401/home/integr ... eter.dhtml
Dipper
Verbannen
Berichten: 190
Lid geworden op: 10 nov 2014, 20:57
Locatie: Dordrecht

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Dipper »

Met de kwaliteit van eten en drinken geef ik niet aan altijd buiten de deur te eten, maar ik bedoel echt dat hier in de stad de voedselkwaliteit in de winkels slechter is dan in dorpen waar ik wel eens kom.

Allicht is er prijsverschil. En de winkel probeert dan een zo goedkoop mogelijke partij op te kopen. En er wordt mee omgegaan door het personeel alsof het goedkope sokken zijn.

Hier in de randstad heb je dan ook nog de slechte kwaliteit kraanwater.

Als ik kijk hoe de groenten er hier in de winkel bijliggen, het lijkt wel een voedselbank. Maar ja, de jeugd komt alleen maar voor de zakken chips.....
Wim Anker
Berichten: 3997
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Wim Anker »

DDD schreef:Grootsheid van het leven? In de stad?
Ja, vooral in de stad ja. Daar openbaart zich dat het meest.
DDD schreef:Ik zie er meer triestheid dan grootsheid. In de stad heb je in ieder geval niet zoveel enorme maar smakeloze huizen als in sommige 'refo-dorpen'. Dat zou je op een bepaalde manier ook 'grootsheid' kunnen noemen.
Tja. Men zou ook de Veluwe groots kunnen noemen omdat daar de bomen hoger groeien dan in de veenpolders. :bobo

m.a.w. de "grootsheid van het leven" is een bijbelse uitdrukking waarvan m.i. toch wel duidelijk is wat daarmee wordt bedoeld.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Mara »

Dipper schreef:Met de kwaliteit van eten en drinken geef ik niet aan altijd buiten de deur te eten, maar ik bedoel echt dat hier in de stad de voedselkwaliteit in de winkels slechter is dan in dorpen waar ik wel eens kom.
Dan kom je in de verkeerde winkels denk ik. Ik prefereer de eerlijke hardwerkende middenstander en die zijn er, ook in de stad.
Of ik rij even het buitengebied in en dan kun je bij de tuinders of boer goedkope en verse waren kopen.
Dipper schreef:Hier in de randstad heb je dan ook nog de slechte kwaliteit kraanwater.
Dat vind ik wel meevallen, vroeger waren er periodes dat het naar chloor smaakte, toen hadden we soms plastic zakken met Noors drinkwater.
Ik ben blij dat we veilig drinkwater hebben, kom daar maar eens om in veel andere landen!
Dipper schreef:Als ik kijk hoe de groenten er hier in de winkel bijliggen, het lijkt wel een voedselbank. Maar ja, de jeugd komt alleen maar voor de zakken chips.....
Ja daar schrik je van. Als ik per ongeluk tijdens de schoolpauzes in een supermarkt ben, schrik ik van de jongelui die met een blikje energiedrank en een megazak chips in de rij staan. Er wordt hier en daar zelfs een aparte kassa voor geopend.
Soms vindt je de plastic zakjes met brood in en naast de prullenbak.
Het zou zomaar eens kunnen zijn dat jongeren ondervoed zijn. D.w.z. een slechte voedingstoestand hebben.
Zeker als ze het dan s'avonds ook nog moeten doen met een diepvriespizza of afhaalchinees.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
PvS
Inactief
Berichten: 1298
Lid geworden op: 16 okt 2008, 21:08

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door PvS »

Help ons, o God onzes heils, ter oorzake van de eer Uws Naams; en red ons en doe verzoening over onze zonden, om Uws Naams wil.
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Luther »

Dipper schreef:Met de kwaliteit van eten en drinken geef ik niet aan altijd buiten de deur te eten, maar ik bedoel echt dat hier in de stad de voedselkwaliteit in de winkels slechter is dan in dorpen waar ik wel eens kom.

Allicht is er prijsverschil. En de winkel probeert dan een zo goedkoop mogelijke partij op te kopen. En er wordt mee omgegaan door het personeel alsof het goedkope sokken zijn.

Hier in de randstad heb je dan ook nog de slechte kwaliteit kraanwater.

Als ik kijk hoe de groenten er hier in de winkel bijliggen, het lijkt wel een voedselbank. Maar ja, de jeugd komt alleen maar voor de zakken chips.....
Sorry hoor, maar ik vind dit allemaal nergens op slaan.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door refo »

Dipper schreef:Met de kwaliteit van eten en drinken geef ik niet aan altijd buiten de deur te eten, maar ik bedoel echt dat hier in de stad de voedselkwaliteit in de winkels slechter is dan in dorpen waar ik wel eens kom.

Allicht is er prijsverschil. En de winkel probeert dan een zo goedkoop mogelijke partij op te kopen. En er wordt mee omgegaan door het personeel alsof het goedkope sokken zijn.

Hier in de randstad heb je dan ook nog de slechte kwaliteit kraanwater.

Als ik kijk hoe de groenten er hier in de winkel bijliggen, het lijkt wel een voedselbank. Maar ja, de jeugd komt alleen maar voor de zakken chips.....
Ik denk dat de voedselkwaliteit in de supermarkten prima is. Buurtwinkels en dat soort ondernemers zijn veel gevaarlijker wat dat betreft.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2901
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door FlyingEagle »

Het lijkt net alsof je weg wil uit de stad en daar wat (onzinnige) redenen bij bedenkt
Dipper
Verbannen
Berichten: 190
Lid geworden op: 10 nov 2014, 20:57
Locatie: Dordrecht

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Dipper »

Wat ik pas onzinnig vind: járen geleden waren er hier dominees die van de kansel verkondigden dat je hier weg moest. En er zijn er toen veel gegaan.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Mara »

Dipper schreef:Wat ik pas onzinnig vind: járen geleden waren er hier dominees die van de kansel verkondigden dat je hier weg moest. En er zijn er toen veel gegaan.
Maar er is wel een breedt kerkelijk- en verenigingsleven, althans, in Dubbeldam. :D
Afbeelding
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32907
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
Dipper schreef:Wat ik pas onzinnig vind: járen geleden waren er hier dominees die van de kansel verkondigden dat je hier weg moest. En er zijn er toen veel gegaan.
Maar er is wel een breedt kerkelijk- en verenigingsleven, althans, in Dubbeldam. :D
Afbeelding
En och! dat Dubbeldam de enige ware!
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10479
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Orchidee »

Inderdaad onzinnig dat die ds dat deden en nog onzinniger dat mensen daar gehoor aan gaven.
Nooit begrepen dat mensen navolgen wat ds beweren en niet navolgen wat Gods Woord ons gebied en vertelt.
Voor mij persoonlijk zou dat inhouden, als ik onder zo'n "prediking" zou zitten, er juist "dwars" van word. ;)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Dipper
Verbannen
Berichten: 190
Lid geworden op: 10 nov 2014, 20:57
Locatie: Dordrecht

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Dipper »

Dubbeldam was trouwens heel liberaal kerkelijk, middengroep.
Wat boeren in Wieldrecht waren zwaarder en die liepen dus een goede 2 uur naar de stad Dordrecht.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door Luther »

Dipper schreef:Wat ik pas onzinnig vind: járen geleden waren er hier dominees die van de kansel verkondigden dat je hier weg moest. En er zijn er toen veel gegaan.
Even namen, rugnummers en concrete data...
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gesloten