Social media fear

Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6575
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Social media fear

Bericht door Posthoorn »

Chris1995
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 jan 2015, 19:07

Re: Social media fear

Bericht door Chris1995 »

Facebook heeft goede en slechte kanten, net als veel dingen. Het is toch hoe je er mee om gaat. Er kunne hele wezelijke en zinnige gesprekken plaats vinden via Facebook maar ook veel tijdverspilling en erge dingen
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18770
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Social media fear

Bericht door helma »

Afbeelding
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Social media fear

Bericht door dennis »

Weer die geijkte vergelijking met de aanvankelijke angst voor de stoomtrein. Alsof we allemaal uren per dag met de trein reizen ....
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6575
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Social media fear

Bericht door Posthoorn »

dennis schreef:
Weer die geijkte vergelijking met de aanvankelijke angst voor de stoomtrein. Alsof we allemaal uren per dag met de trein reizen ....
?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17636
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Social media fear

Bericht door huisman »

Posthoorn schreef:
dennis schreef:
Weer die geijkte vergelijking met de aanvankelijke angst voor de stoomtrein. Alsof we allemaal uren per dag met de trein reizen ....
?

Ik vond dit citaat het enige uit de column wat mij aansprak: Facebook is er voor het etaleren van onze ijdelheid, Facebook is er alleen voor de ‘sunny side of life’, Facebook is ook nog eens verslavend: zonder likes geen leven,

facebook blijft voor mij een flut medium maar ik heb dan ook een Social media anxiety disorder :hum
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23962
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Social media fear

Bericht door refo »

huisman schreef:
Posthoorn schreef:
dennis schreef:
Weer die geijkte vergelijking met de aanvankelijke angst voor de stoomtrein. Alsof we allemaal uren per dag met de trein reizen ....
?

Ik vond dit citaat het enige uit de column wat mij aansprak: Facebook is er voor het etaleren van onze ijdelheid, Facebook is er alleen voor de ‘sunny side of life’, Facebook is ook nog eens verslavend: zonder likes geen leven,

facebook blijft voor mij een flut medium maar ik heb dan ook een Social media anxiety disorder :hum
Precies de enige zin die er niet toe doet.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17636
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Social media fear

Bericht door huisman »

refo schreef:
huisman schreef:
Posthoorn schreef:
dennis schreef:
Weer die geijkte vergelijking met de aanvankelijke angst voor de stoomtrein. Alsof we allemaal uren per dag met de trein reizen ....
?

Ik vond dit citaat het enige uit de column wat mij aansprak: Facebook is er voor het etaleren van onze ijdelheid, Facebook is er alleen voor de ‘sunny side of life’, Facebook is ook nog eens verslavend: zonder likes geen leven,

facebook blijft voor mij een flut medium maar ik heb dan ook een Social media anxiety disorder :hum
Precies de enige zin die er niet toe doet.
Dat vond de schrijver van dit artikel ook maar huisman besloot anders.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Pimpelmees
Berichten: 691
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27

Re: Social media fear

Bericht door Pimpelmees »

huisman schreef: facebook blijft voor mij een flut medium maar ik heb dan ook een Social media anxiety disorder :hum
Refoforum is ook een sociaal medium. Heb je daar dan ook angst voor?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17636
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Social media fear

Bericht door huisman »

Pimpelmees schreef:
huisman schreef: facebook blijft voor mij een flut medium maar ik heb dan ook een Social media anxiety disorder :hum
Refoforum is ook een sociaal medium. Heb je daar dan ook angst voor?
Enorm daarom doe ik ook alleen mee op therapeutische basis . :OO3
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Social media fear

Bericht door dennis »

Posthoorn schreef:
dennis schreef:
Weer die geijkte vergelijking met de aanvankelijke angst voor de stoomtrein. Alsof we allemaal uren per dag met de trein reizen ....
?
Uitleg: treinen hebben een veel en veel kleinere impact op ons. Ze veranderen ons leven niet dramatisch. Social media kunnen dat wel doen (en doen dat ook bij heel veel mensen.) Dus daarom vind ik de vergelijking bijzonder zwak.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6575
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Social media fear

Bericht door Posthoorn »

dennis schreef:Uitleg: treinen hebben een veel en veel kleinere impact op ons. Ze veranderen ons leven niet dramatisch. Social media kunnen dat wel doen (en doen dat ook bij heel veel mensen.) Dus daarom vind ik de vergelijking bijzonder zwak.
Toen de stoommachine ontdekt is, heeft dat een geweldige impact op de maatschappij gehad! Bovendien gaat het om het principe.
Laatst gewijzigd door Posthoorn op 08 jan 2015, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Pimpelmees
Berichten: 691
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27

Re: Social media fear

Bericht door Pimpelmees »

dennis schreef:
Posthoorn schreef:
dennis schreef:
Weer die geijkte vergelijking met de aanvankelijke angst voor de stoomtrein. Alsof we allemaal uren per dag met de trein reizen ....
?
Uitleg: treinen hebben een veel en veel kleinere impact op ons. Ze veranderen ons leven niet dramatisch. Social media kunnen dat wel doen (en doen dat ook bij heel veel mensen.) Dus daarom vind ik de vergelijking bijzonder zwak.
Ik heb familie in de Verenigde Staten en Canada en ik weet nog goed dat we in de jaren 80 met het hele gezin rond de telefoon stonden omdat we allemaal maar heel eventjes met de verre familieleden konden praten. Ik geloof dat het toen namelijk nog 7 gulden per minuut kostte. We schreven natuurlijk ook brieven maar die konden er soms lang over doen, zelfs als ze "by airmail" gingen. Als je een reactie ontving, was je je eigen brief al weer vergeten.
Als je dat vergelijkt met bv Whatsapp en Skype nu! Even een filmpje maken, opsturen, en direct een reactie ontvangen. Of het beeldbellen! Ik vind het nog steeds een wonder.
Door de digitale middelen is ons leven zo ongelooflijk veranderd, op alle terreinen van ons leven.
Pimpelmees
Berichten: 691
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27

Re: Social media fear

Bericht door Pimpelmees »

Pimpelmees schreef:
dennis schreef:
Posthoorn schreef:
dennis schreef: Weer die geijkte vergelijking met de aanvankelijke angst voor de stoomtrein. Alsof we allemaal uren per dag met de trein reizen ....
?
Uitleg: treinen hebben een veel en veel kleinere impact op ons. Ze veranderen ons leven niet dramatisch. Social media kunnen dat wel doen (en doen dat ook bij heel veel mensen.) Dus daarom vind ik de vergelijking bijzonder zwak.
Ik heb familie in de Verenigde Staten en Canada en ik weet nog goed dat we in de jaren 80 met het hele gezin rond de telefoon stonden omdat we allemaal maar heel eventjes met de verre familieleden konden praten. Ik geloof dat het toen namelijk nog 7 gulden per minuut kostte. We schreven natuurlijk ook brieven maar die konden er soms lang over doen, zelfs als ze "by airmail" gingen. Als je een reactie ontving, was je je eigen brief al weer vergeten.
Als je dat vergelijkt met bv Whatsapp en Skype nu! Even een filmpje maken, opsturen, en direct een reactie ontvangen. Of het beeldbellen! Ik vind het nog steeds een wonder.
Door de digitale middelen is ons leven zo ongelooflijk veranderd, op alle terreinen van ons leven.
In aanvulling op mijn vorige reactie: juist omdat de digitale middelen en de sociale media die daaraan gekoppeld zijn zo'n grote impact hebben, vind ik het ook goed dat er aandacht is voor de negatieve kanten. Zorgen maken over de negatieve kanten is dus niet hetzelde als angst voor de stoomtrein. Ik ken vele mensen die actief bezig zijn met sociale media en toch ook bezorgd zijn over het vele gebruik en soms zelfs verslaving daarvan.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Social media fear

Bericht door Luther »

Facebook is geen flutmedium.
Toch ben ik ermee gestopt en heb m'n account geheel verwijderd. (RF is voor mij het afkickcentrum....:) )
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Plaats reactie