Wat doen we vandaag?
Re: Wat doen we vandaag ? [9]
Vanochtend naar de jerk geweest. In de middag door rijstvelden in oost-Bali gewandeld en nu is het bedtijd.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Stoep sneeuwvrij maken, lukt niet erg, want het sneeuwt nog steeds.
Intussen hoor ik iedere keer sirenes.
Tweetonig, drietonig...
Er gebeurt inderdaad heel veel in de regio, zie ik net.
Intussen hoor ik iedere keer sirenes.

Er gebeurt inderdaad heel veel in de regio, zie ik net.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Hier is het alleen maar drap, natte sneeuw/regen.
Het is wel koud, gelukkig niet echt super glad. Net nog op de fiets naar de stad geweest.
Vanmiddag gaat onze zoon een nachtje logeren bij opa en oma.
Het is wel koud, gelukkig niet echt super glad. Net nog op de fiets naar de stad geweest.
Vanmiddag gaat onze zoon een nachtje logeren bij opa en oma.
Bloembollen poten. Zoals ieder jaar veel te laat. 's Zomers te laat met de dahlia's, 's winters te laat met de voorjaarsbollen. Mijn leercurve loopt een beetje te vlak op dat gebied.
Voorts zette ik mijn kerstpakket (VVV-bon) gedeeltelijk om in een megagrote vaas, die ik op de fiets mee dacht te kunnen nemen. Nee mevrouw, we hebben geen tas. Ja mevrouw, we hebben wel een doos, maar die is een beetje groot. Helaas zou ik niet over die doos heen kunnen kijken als 'ie met vaas en al op het transportrek zou staan. De vaas ging dus los mee, tot vermaak van iedereen die ik passeerde.
Aangezien ik in de la van mijn bureau na een half jaar vermissing de oplader van mijn elektrische schroefboormachine vond (het leven zit vol verrassingen), ben ik de rest van de dag overal gaten en schroeven aan het boren, denk ik.
Voorts zette ik mijn kerstpakket (VVV-bon) gedeeltelijk om in een megagrote vaas, die ik op de fiets mee dacht te kunnen nemen. Nee mevrouw, we hebben geen tas. Ja mevrouw, we hebben wel een doos, maar die is een beetje groot. Helaas zou ik niet over die doos heen kunnen kijken als 'ie met vaas en al op het transportrek zou staan. De vaas ging dus los mee, tot vermaak van iedereen die ik passeerde.
Aangezien ik in de la van mijn bureau na een half jaar vermissing de oplader van mijn elektrische schroefboormachine vond (het leven zit vol verrassingen), ben ik de rest van de dag overal gaten en schroeven aan het boren, denk ik.
Gewoon willekeurig, of boor je ook schroeven met een doel? (Wat is dat trouwens, 'schroeven boren'? )Zita schreef:Aangezien ik in de la van mijn bureau na een half jaar vermissing de oplader van mijn elektrische schroefboormachine vond (het leven zit vol verrassingen), ben ik de rest van de dag overal gaten en schroeven aan het boren, denk ik.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
En hoe groot is megagroot Zita?Zita schreef:Bloembollen poten. Zoals ieder jaar veel te laat. 's Zomers te laat met de dahlia's, 's winters te laat met de voorjaarsbollen. Mijn leercurve loopt een beetje te vlak op dat gebied.

Ben jij een half jaar niet in je bureaulade geweest of keek je gewoon over de lader heen?
Tja, t is een apparaat waarmee je schroeven ergens indraait, geloof ik. En dan elektrisch. Ofzo. Weetikveel. Het is technisch en toch snap ik wat ik moet doen om een zeker doel te bereiken, en da's voor mij al heel wat.Luther schreef:Gewoon willekeurig, of boor je ook schroeven met een doel? (Wat is dat trouwens, 'schroeven boren'? )Zita schreef:Aangezien ik in de la van mijn bureau na een half jaar vermissing de oplader van mijn elektrische schroefboormachine vond (het leven zit vol verrassingen), ben ik de rest van de dag overal gaten en schroeven aan het boren, denk ik.
Overigens heb ik tot nu toe haken vastgeschroefd zodat mijn tuingereedschap niet op een hoop ligt weg te rotten, maar keurig op alfabetische volgorde ophangt. En ik heb een plank opgehangen.
En ja, Mara, ik was een halfjaar niet in die bureaulade geweest.

Toe maar, tuingereedschap op alfabetische volgorde. Dat moet megaveel gereedschap zijn!Zita schreef:Tja, t is een apparaat waarmee je schroeven ergens indraait, geloof ik. En dan elektrisch. Ofzo. Weetikveel. Het is technisch en toch snap ik wat ik moet doen om een zeker doel te bereiken, en da's voor mij al heel wat.Luther schreef:Gewoon willekeurig, of boor je ook schroeven met een doel? (Wat is dat trouwens, 'schroeven boren'? )Zita schreef:Aangezien ik in de la van mijn bureau na een half jaar vermissing de oplader van mijn elektrische schroefboormachine vond (het leven zit vol verrassingen), ben ik de rest van de dag overal gaten en schroeven aan het boren, denk ik.
Overigens heb ik tot nu toe haken vastgeschroefd zodat mijn tuingereedschap niet op een hoop ligt weg te rotten, maar keurig op alfabetische volgorde ophangt. En ik heb een plank opgehangen.
En ja, Mara, ik was een halfjaar niet in die bureaulade geweest.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Om 19:00 naar de kerk voor de oudejaarsdienst van 19:30.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
- Bonny
- Contacteer:
Nog wat rotjes gevonden op zolder. Ze deden het ook nog! 

The Groom's still waiting at the altar
- Dodo
Wij deden het andersom. Om 1930 naar de dienst van 1900. Maar dat ontdekten we pas toen we er waren (dus toen maar thuis meegeluisterd).huisman schreef:Om 19:00 naar de kerk voor de oudejaarsdienst van 19:30.
Hier begint de oudejaarsdienst om 17:00 uur.Dodo schreef:Wij deden het andersom. Om 1930 naar de dienst van 1900. Maar dat ontdekten we pas toen we er waren (dus toen maar thuis meegeluisterd).huisman schreef:Om 19:00 naar de kerk voor de oudejaarsdienst van 19:30.
De nieuwjaarsdienst DV morgen om 09:30 uur.
Het wordt dus tijd om te gaan slapen, het grootste geweld van het vuurwerk lijkt wat te doven.
Jammer dat ik vergat het raam van mijn slaapkamer te sluiten. De reuk, geur, stank en de odeur
van het vuurwerk is niet bepaald lekker te noemen. Maar goed, dat was in feite mijn eigen schuld.
Ik wens iedereen die dit nog leest en tevens mezelf nog welterusten.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
- Dodo
Ik was vroeg wakker (de hond en twee katten boven helpt niet om rustig te slapen) en ben er maar uit gegaan. Lekker met de hond gegaan, het is heerlijk fris en rustig buiten.
Het is weer voorbij, de dieren kunnen weer tot rust komen. Ze waren bijzonder nerveus dit jaar voor het vuurwerk.
Het is weer voorbij, de dieren kunnen weer tot rust komen. Ze waren bijzonder nerveus dit jaar voor het vuurwerk.
Met man en 2 buurmannen (die ook geen vuurwerk afgestoken hadden) de stoep schoongeveegd, want je loopt die rode troep en kruitresten binnen.
Het leek wel een warzone, het is hier verschrikkelijk geweest, zo heftig hebben wij het nog niet meegemaakt.
Er staan grote dozen midden op straat, waar ze blijkbaar het vuurwerk in hadden vervoerd.
Dat er niets gebeurd is, mag echt een Wonder heten. Er stonden domme figuren zo uit een kofferbak van een auto allerlei pijlen af te steken, er vlogen er zelfs
2 tegen onze ramen.
We hebben de lege blikjes en flessen verzameld, want daar kunnen enge dingen mee gebeuren.
Hopelijk gaat het snel hard gieten en waaien.
Volgens het nieuws was het een "normale" jaarwisseling. We zijn het kennelijk normaal gaan vinden dat je voortdurend de sirenes van alle hulpdiensten hoort
en vele hulpverleners de hele nacht in touw zijn, vanwege een stel idioten.
De moeder van mijn vriendin die gisteravond naar de spoedeisende hulp moest vanwege hartklachten, moest vuurwerkslachtoffers vóór laten gaan. Het was gigadruk
op de SEH.
Dus vandaag proberen we eens tot RUST te komen, tezamen met de huisdieren.
Het leek wel een warzone, het is hier verschrikkelijk geweest, zo heftig hebben wij het nog niet meegemaakt.

Er staan grote dozen midden op straat, waar ze blijkbaar het vuurwerk in hadden vervoerd.
Dat er niets gebeurd is, mag echt een Wonder heten. Er stonden domme figuren zo uit een kofferbak van een auto allerlei pijlen af te steken, er vlogen er zelfs
2 tegen onze ramen.
We hebben de lege blikjes en flessen verzameld, want daar kunnen enge dingen mee gebeuren.
Hopelijk gaat het snel hard gieten en waaien.
Volgens het nieuws was het een "normale" jaarwisseling. We zijn het kennelijk normaal gaan vinden dat je voortdurend de sirenes van alle hulpdiensten hoort
en vele hulpverleners de hele nacht in touw zijn, vanwege een stel idioten.
De moeder van mijn vriendin die gisteravond naar de spoedeisende hulp moest vanwege hartklachten, moest vuurwerkslachtoffers vóór laten gaan. Het was gigadruk
op de SEH.
Dus vandaag proberen we eens tot RUST te komen, tezamen met de huisdieren.
Op verzoek net nog even 30 oliebollen gebakken
Nu alle vieze olie in flessen gieten en wegbrengen

Nu alle vieze olie in flessen gieten en wegbrengen

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!