In Visie las ik dit artikel en mijn eerste reactie was: Dit kan niet.
Maar... leren wij niet: Burgerlijke ongehoorzaamheid mag als je in gewetensconflict komt?
De Bijbel zegt toch: meldt de omzwervenden niet?
Christen en mensensmokkelaar
Christen en mensensmokkelaar
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
heel moeilijk.Oorspronkelijk gepost door Unionist
In Visie las ik dit artikel en mijn eerste reactie was: Dit kan niet.
Maar... leren wij niet: Burgerlijke ongehoorzaamheid mag als je in gewetensconflict komt?
De Bijbel zegt toch: meldt de omzwervenden niet?
gisteren vroegen ook aan ons een paar asielzoekers om hen mee te nemen naar belgie.
naar brussel, naar de ambassade van hun land.
met de trein kunnen ze niet gaan, omdat ze geen papieren of paspoorten hebben.
en in de trein worden die gecontroleerd.
ga je met de auto de grens over ,dan is dat niet zo.
deze situatie is natuurlijk niet zo ingewikkeld als bovenstaand verhaal, maar eigenlijk ben je dan ook in overtreding.
kun je zoiets weigeren ? het is de laatste strohalm waar je broeders/zusters zich aan vastklemmen
(wij nemen onze kids trouwens ook illegaal mee naar het buitenland, staan ook nergens in een paspoort.
Ik ben regelmatig met de trein naar België geweest, nog nooit heb ik gezien dat er paspooorten werden gecontroleerd. Als je maar een treinkaartje hebt.Oorspronkelijk gepost door Gabrielle
gisteren vroegen ook aan ons een paar asielzoekers om hen mee te nemen naar belgie.
naar brussel, naar de ambassade van hun land.
met de trein kunnen ze niet gaan, omdat ze geen papieren of paspoorten hebben.
en in de trein worden die gecontroleerd.
Ik vindt dat de Nederlandse staat een goed en bijbels verantwoord azielbeleid voert (naar mijn mening nog veels te breed, maargoed). Vanuit dat oogpunt lijkt mij mensensmokkel een ernstige zonde.
En dat christelijke label wat er vaak opgeplakt wordt? Is het wel echt christelijk, en niet gewoon een humanistisch denken, wat die mensen er toe zet de wetten van de overheid te overtreden?
En dat christelijke label wat er vaak opgeplakt wordt? Is het wel echt christelijk, en niet gewoon een humanistisch denken, wat die mensen er toe zet de wetten van de overheid te overtreden?