Kleine vreugden
Re: Kleine vreugden
Volgens mij is de columnist directeur van een IT bedrijf in Ede. Hij was ooit een hoge manager bij Baan in Barneveld.
morgenavond naar de kerstviering van Tot heil des Volks.
( hoort eigenlijk bij "grote vreugden")
( hoort eigenlijk bij "grote vreugden")
-
Ik ook.Gabrielle schreef:morgenavond naar de kerstviering van Tot heil des Volks
Hier beneden is het niet.
Meer een grote vreugde.
Ik was net bij een algemene boekhandel die ook christelijke boeken verkoopt. Daar stond een moslimvrouw met hoofddoek en al diep verzonken in een reformatorisch boekje na enige tijd legde ze het weg en begon in een ander boek.
Toen ik de winkel uitliep was ze in een kinderbijbel aan het lezen.
Wat doen wij met onze moslim medemens ? Alleen verketteren of ook vertellen van de enige Ware God in Christus Jezus.
Ik was net bij een algemene boekhandel die ook christelijke boeken verkoopt. Daar stond een moslimvrouw met hoofddoek en al diep verzonken in een reformatorisch boekje na enige tijd legde ze het weg en begon in een ander boek.
Wat doen wij met onze moslim medemens ? Alleen verketteren of ook vertellen van de enige Ware God in Christus Jezus.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-
Mooi..huisman schreef:Meer een grote vreugde.
Ik neem aan dat je haar die kinderbijbel toen cadeau hebt gedaan?

Hier beneden is het niet.
Met blijdschap ontvangen:
Kerstpakket van de kerk
Inclusief een mooi boek (dat ik al had, maar goed, een gegeven paard mag je niet in de bek kijken)
In verband met deze doublure bied ik aan:
ZIJN DAÂN GETOOND en trouw'lijk hen geleid Deel 2
100 jaar Gereformeerde Gemeenten 1907-2007
Wie interesse heeft mag mij dit via een pb laten weten.
INTUSSEN IS ER IEMAND DIE HET BOEK OVER WIL NEMEN.
GEEN NIEUWE BIEDINGEN DUS.
Kerstpakket van de kerk
Inclusief een mooi boek (dat ik al had, maar goed, een gegeven paard mag je niet in de bek kijken)
INTUSSEN IS ER IEMAND DIE HET BOEK OVER WIL NEMEN.
GEEN NIEUWE BIEDINGEN DUS.
Laatst gewijzigd door -DIA- op 20 dec 2014, 20:28, 2 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-
Ik heb meerdere moslimcollega's en met hen heb ik vaak mooie discussies. Over de ramadan, het suikerfeest, etc, maar ook over Jezus, de Drie-Eenheid, de kerkdiensten en ga zo maar verder. Ik heb altijd het gevoel dat ik qua levenshouding dichter bij moslims sta dan bij seculiere collega's (die vaak moeten lachen om onze achterlijke denkbeelden). Dus ik zou zeggen: start het gesprek! De meeste moslims staan er voor open (mits het ook echt een gesprek is natuurlijk en niet een dogmatische monoloog van onze kant).huisman schreef:Meer een grote vreugde.
Fijn dat ze aan je denken DIA.-DIA- schreef:Met blijdschap ontvangen:
Kerstpakket van de kerk
Jammer dat je het boek al had, maar je hebt nu wel een kado voor de voorraad. Als je onverwacht naar een verjaardag gaat o.i.d.

Inderdaad Pimpelmees.Pimpelmees schreef:Ik heb meerdere moslimcollega's en met hen heb ik vaak mooie discussies. Over de ramadan, het suikerfeest, etc, maar ook over Jezus, de Drie-Eenheid, de kerkdiensten en ga zo maar verder. Ik heb altijd het gevoel dat ik qua levenshouding dichter bij moslims sta dan bij seculiere collega's (die vaak moeten lachen om onze achterlijke denkbeelden). Dus ik zou zeggen: start het gesprek! De meeste moslims staan er voor open (mits het ook echt een gesprek is natuurlijk en niet een dogmatische monoloog van onze kant).
Op de christelijke basisschool zaten ook moslimkinderen en sommige van hen kwamen met hun ouders naar de kerstfeestviering en de kerkdienst t.g.v. opening van het schooljaar.
Het zijn in de regel zeer hartelijke gastvrije mensen, die hun denkbeelden helemaal niet willen opdringen.
Zo is het beeld bij velen, vanwege de negatieve berichten in de krant.
Zoals je bij ons diverse stromingen hebt, van uiterst links naar uiterst rechts, heb je dat bij de moslims ook. Ze zijn echt niet allemaal fanatiek, maar eerder gematigd.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- Dodo
Vier weken de Trouw in de bus. Kadootje.
Leuk! En voor het eerst in lang leest jongste uit zichzelf de krant. Misschien hierna af en toe de zaterdageditie kopen.
Leuk! En voor het eerst in lang leest jongste uit zichzelf de krant. Misschien hierna af en toe de zaterdageditie kopen.
Er zijn best veel aanknopingspunten om met moslims een gesprek over Jezus Christus te hebben.Mara schreef:Fijn dat ze aan je denken DIA.-DIA- schreef:Met blijdschap ontvangen:
Kerstpakket van de kerk
Jammer dat je het boek al had, maar je hebt nu wel een kado voor de voorraad. Als je onverwacht naar een verjaardag gaat o.i.d.
Inderdaad Pimpelmees.Pimpelmees schreef:Ik heb meerdere moslimcollega's en met hen heb ik vaak mooie discussies. Over de ramadan, het suikerfeest, etc, maar ook over Jezus, de Drie-Eenheid, de kerkdiensten en ga zo maar verder. Ik heb altijd het gevoel dat ik qua levenshouding dichter bij moslims sta dan bij seculiere collega's (die vaak moeten lachen om onze achterlijke denkbeelden). Dus ik zou zeggen: start het gesprek! De meeste moslims staan er voor open (mits het ook echt een gesprek is natuurlijk en niet een dogmatische monoloog van onze kant).
Op de christelijke basisschool zaten ook moslimkinderen en sommige van hen kwamen met hun ouders naar de kerstfeestviering en de kerkdienst t.g.v. opening van het schooljaar.
Het zijn in de regel zeer hartelijke gastvrije mensen, die hun denkbeelden helemaal niet willen opdringen.
Zo is het beeld bij velen, vanwege de negatieve berichten in de krant.
Zoals je bij ons diverse stromingen hebt, van uiterst links naar uiterst rechts, heb je dat bij de moslims ook. Ze zijn echt niet allemaal fanatiek, maar eerder gematigd.
Want in de Koran staat ook dat de Torah, de Psalmen en het Evangelie (de Bijbelboeken over Jezus) van God gezonden zijn. De Koran is eigenlijk nog een heel recent boek. Voor de Koran er was had God dus de genoemde Bijbelboeken als richtsnoer gegeven.
Zie bijvoorbeeld dit artikel: http://www.ontdekjezus.nl/wat-zegt-de-k ... de-bijbel/ of http://www.evangelie-moslims.nl/jij-isl ... -de-bijbel
moslims moeten dus ook deze boeken serieus nemen.
Maar er zijn dan nogal wat tegenstrijdigheden tussen bijvoorbeeld de Evangeliën en de Koran.
Volgens moslims komt dit omdat deze Boeken in de Bijbel door de tijd vervalst zijn en dus niet meer zijn zoals Allah ze heeft geopenbaard. Maar dit is tegenstrijdig met de Koran (Gods Woord kan niet veranderd worden) en er zijn ook helemaal geen bewijzen voor (bijvoorbeeld vondsten van oude kopieën van de Evangeliën die helemaal niet verschillen met hoe we ze nu kennen).
Een groot probleem voor de moslim dus.
Een groot verschil is dat in de Koran staat dat Jezus niet gekruisigd en gestorven is. De Joden hebben niet Jezus gekruisigd maar iemand anders (terwijl ze dachten dat het Jezus was).
Maar er is toch genoeg bewijs voor de kruisiging van Jezus Christus: http://www.answering-islam.org/Dutch/si ... siging.htm
De Evangeliën zijn ook bronnen (en zoals hierboven duidelijk geworden: ook de Evangeliën kunnen als bewijs dienen) die veel dichter staan bij Jezus Christus (bijv. beschreven door mensen die Jezus Christus zelf gekend hebben).
De Koran is pas ongeveer 600 jaar later geschreven.
Je kunt ook praten over de betekenissen van de naam Jezus (= Verlosser) en andere namen die in de Koran (Messias, vervuller van de Torah, brenger van het Evangelie, etc.) staan. En de voorzeggingen van Zijn komst in de Torah en de Psalmen). Volgens moslims is er geen verlosser nodig omdat God zo de zonden kan vergeven.
Er zijn ook grote vraagtekens te plaatsen bij het ontstaan van de Koran (en bijvoorbeeld de invloed van christelijke sektes).
De Koran heeft ook veel gebruikt uit apocriefe boeken: http://www.answering-islam.org/Dutch/ar ... gelien.htm
-
Er zijn inderdaad veel aanknopingspunten om met moslims het gesprek over de Bijbel en Jezus Christus aan te gaan. Wat ik merk is dat moslims het vaak leuk vinden om over deze onderwerpen te praten, inclusief de moeilijke punten. Dat is heel anders dan bij seculiere mensen. Die reageren vaak allergisch tav gesprekken over Jezus.Panny schreef: Er zijn best veel aanknopingspunten om met moslims een gesprek over Jezus Christus te hebben.
Want in de Koran staat ook dat de Torah, de Psalmen en het Evangelie (de Bijbelboeken over Jezus) van God gezonden zijn. De Koran is eigenlijk nog een heel recent boek. Voor de Koran er was had God dus de genoemde Bijbelboeken als richtsnoer gegeven.
Zie bijvoorbeeld dit artikel: http://www.ontdekjezus.nl/wat-zegt-de-k ... de-bijbel/ of http://www.evangelie-moslims.nl/jij-isl ... -de-bijbel
moslims moeten dus ook deze boeken serieus nemen.
Maar er zijn dan nogal wat tegenstrijdigheden tussen bijvoorbeeld de Evangeliën en de Koran.
Volgens moslims komt dit omdat deze Boeken in de Bijbel door de tijd vervalst zijn en dus niet meer zijn zoals Allah ze heeft geopenbaard. Maar dit is tegenstrijdig met de Koran (Gods Woord kan niet veranderd worden) en er zijn ook helemaal geen bewijzen voor (bijvoorbeeld vondsten van oude kopieën van de Evangeliën die helemaal niet verschillen met hoe we ze nu kennen).
Een groot probleem voor de moslim dus.
Een groot verschil is dat in de Koran staat dat Jezus niet gekruisigd en gestorven is. De Joden hebben niet Jezus gekruisigd maar iemand anders (terwijl ze dachten dat het Jezus was).
Maar er is toch genoeg bewijs voor de kruisiging van Jezus Christus: http://www.answering-islam.org/Dutch/si ... siging.htm
De Evangeliën zijn ook bronnen (en zoals hierboven duidelijk geworden: ook de Evangeliën kunnen als bewijs dienen) die veel dichter staan bij Jezus Christus (bijv. beschreven door mensen die Jezus Christus zelf gekend hebben).
De Koran is pas ongeveer 600 jaar later geschreven.
Je kunt ook praten over de betekenissen van de naam Jezus (= Verlosser) en andere namen die in de Koran (Messias, vervuller van de Torah, brenger van het Evangelie, etc.) staan. En de voorzeggingen van Zijn komst in de Torah en de Psalmen). Volgens moslims is er geen verlosser nodig omdat God zo de zonden kan vergeven.
Er zijn ook grote vraagtekens te plaatsen bij het ontstaan van de Koran (en bijvoorbeeld de invloed van christelijke sektes).
De Koran heeft ook veel gebruikt uit apocriefe boeken: http://www.answering-islam.org/Dutch/ar ... gelien.htm
Eigenlijk hele grote vreugden:
Gods grote werken op de tweede pagina in het RD vandaag.
Enorme grote aantallen gedrukte Bijbels in China.
En de uitbreiding van Gods Koninkrijk in een land als Noord Korea.
Gods grote werken op de tweede pagina in het RD vandaag.
Enorme grote aantallen gedrukte Bijbels in China.
En de uitbreiding van Gods Koninkrijk in een land als Noord Korea.
De AD-oliebollentest. En dan vooral de onvoldoendes. Leedvermaak is af en toe best aardig.
Ik heb gisteren voor het eerst echt het verschil tussen een goede en een kwade bol geproefd.Zita schreef:De AD-oliebollentest. En dan vooral de onvoldoendes. Leedvermaak is af en toe best aardig.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
De rijen worden er niet minder langer om. Niet iedereen schijnt die test te lezen of trekt zich er niets van aan.Luther schreef:Ik heb gisteren voor het eerst echt het verschil tussen een goede en een kwade bol geproefd.Zita schreef:De AD-oliebollentest. En dan vooral de onvoldoendes. Leedvermaak is af en toe best aardig.
Alarmerend vond ik het nieuws dat er bij stond, over je bloedsuiker.
Als je een glas champagne drinkt en daarna oliebollen eet (ik vind dat een slechte combinatie, maar dat is persoonlijk) schiet je bloedsuiker tot grote hoogte, om kort
daarna weer te dalen. En zo komt het hongergevoel, wat dus geen echte honger is.
Aanbevolen wordt om (vette) vis te eten.
Lekker hoor, zalm, sardines, makreel.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon