Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]
vanavond een Hollandse aardappel en bloemkool met kerriesaus.
Als je goeie zoete aardappelen wil waarvan je de smaak niet zat wordt, haal ze dan bij de Aziatische Toko. Wat je erbij eet kan het beste ook uit die hoek komen.
Als je goeie zoete aardappelen wil waarvan je de smaak niet zat wordt, haal ze dan bij de Aziatische Toko. Wat je erbij eet kan het beste ook uit die hoek komen.
Aardappelen, vlees, jus, groente, toetje, en soep vooraf.
Wat het precies wordt is thans nog in het duistere nevelen gehuld.
Wat het precies wordt is thans nog in het duistere nevelen gehuld.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Dat word hem niet nog een keerOrchidee schreef:Ik ga vanavond deze stamppot uitproberen.
http://beautychef.nl/recept-zuurkool

Gewoon gebakken spekjes door de stamppot is veel lekkerder!

Zojuist nog weer een keer de havermoutkoek gebakken, de vorige was heel snel op

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Dat leek mij ook niet OrchideeOrchidee schreef:Dat word hem niet nog een keerOrchidee schreef:Ik ga vanavond deze stamppot uitproberen.
http://beautychef.nl/recept-zuurkool![]()
Gewoon gebakken spekjes door de stamppot is veel lekkerder!![]()
Zojuist nog weer een keer de havermoutkoek gebakken, de vorige was heel snel op

Zuurkool heeft voor mij niet meer nodig dan een lekkere rookworst van de slager en de zuurkool gekookt in witte wijn of appelsap.
Gebakken magere spekjes doe ik alleen door de boerenkool, omdat dat de neiging heeft "droog" te smaken.
Vanavond ga ik voor het eerst paarse spruitjes klaarmaken. (het zijn net ieniemienierodekooltjes)
Ze schijnen zoeter te zijn dan de groene en nog gezonder

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Deze zuurkool is ook lekker....Mara schreef:Dat leek mij ook niet OrchideeOrchidee schreef:Dat word hem niet nog een keerOrchidee schreef:Ik ga vanavond deze stamppot uitproberen.
http://beautychef.nl/recept-zuurkool![]()
Gewoon gebakken spekjes door de stamppot is veel lekkerder!![]()
Zojuist nog weer een keer de havermoutkoek gebakken, de vorige was heel snel op![]()
Zuurkool heeft voor mij niet meer nodig dan een lekkere rookworst van de slager en de zuurkool gekookt in witte wijn of appelsap.
Gebakken magere spekjes doe ik alleen door de boerenkool, omdat dat de neiging heeft "droog" te smaken.
Vanavond ga ik voor het eerst paarse spruitjes klaarmaken. (het zijn net ieniemienierodekooltjes)
Ze schijnen zoeter te zijn dan de groene en nog gezonder
1 kg kruimige aardappelen
50 g ontbijtspek
1 el olijfolie
3 takjes tijm
1 tl komijnzaad
250 g zuurkool
200 ml halfvolle melk
2 laurierblaadjes
4 kruidnagels
1 mespunt nootmuskaat (versgeraspt)
2 el boter
Spekjes bakken met theelepel komijn en verse tijm.
200 nl melk warmen met twee laurierblaadjes en 4 kruidnagels.
Aardappelen koken en zuurkool ook nadat je het afgespoeld heb en in een beetje water opgezet heb.
Aardappels en zuurkool en melk ( waar je uiteraard eerst het laurierblad verwijderd hebt met de kruidnagelen) stampen spek erdoorheen met tijm en komijnzaad. Op smaak brengen met peper, zout en nootmuskaat.
Heb de havermoutkoek geprobeerd. Vond hem erg lekker. Heb jij een idee @ orchidee hoe je hem eventueel iets smeuïger kan maken?
Lekker he, die havermoutkoek
Heb geen idee hoe je hem smeuiger kan maken

Heb geen idee hoe je hem smeuiger kan maken

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Wat voor recept gebruik je? voor die havermoutkoek?
Broodje Donner Kebab van de Turkse bakker om de hoek
Pannenkoeken!!!
Zie eerder http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... start=1245Lassie schreef:Wat voor recept gebruik je? voor die havermoutkoek?
@Orchidee, bedankt.
@Sheba, je zou er bijv. cranberry's of wat extra gewelde rozijnen door heen kunnen doen. Of dadels, maar dan zou je er iets minder suiker kunnen gebruiken in het recept anders word die misschien iets te zoet.
@Sheba, je zou er bijv. cranberry's of wat extra gewelde rozijnen door heen kunnen doen. Of dadels, maar dan zou je er iets minder suiker kunnen gebruiken in het recept anders word die misschien iets te zoet.
He, dat is een idee... Ga ik eens proberen. Zat al te denken iets meer boter... Maar dar is misschien niet zo'n goed idee.Lassie schreef:@Orchidee, bedankt.
Oh ja, rozijnen...ga ik ook eens doen 

Wijnzuurkool, klei aardappeltjes en rookworst
Ik at vanavond alleen dus heel makkelijk een bakje nasi uit de vriezer gehaald even lekker opwarmen in de koekenpan.