Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]
Vandaag kookte ik voor mijn dochter en familie!! We hadden een zalmfilet van 4 kilo op de markt gehaald, een dillesaus, gebakken aardappelen en een groente mix erbij. Dat was smullen!
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
- Dodo
Zaterdag twee kruidkoeken gemaakt. Een 'gewone' met noten (zelfgeraapte hazelnoten) en rozijnen, en bij de andere kruidkoek heb ik een deel van het water vervangen door rum. Een flink deel. Dat leverde een erg lekkere kruidkoek op!
Ik heb een halve koek met noten/rijzijnen weten te redden voor de vriezer, de rest is op (vier personen).
Ik heb een halve koek met noten/rijzijnen weten te redden voor de vriezer, de rest is op (vier personen).
Lijkt me heerlijk @Dodo, recept? 

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Dochter wilde zaterdagavond een appelkruimeltaart bakken, maar oeps, er lag nog maar 1 appel op de fruitschaal.
En de vriezer beneden, is nog steeds niet aangevuld.
Dus ook geen ingevroren vruchten.
Maar ik vond nog 2 blikken vlaaifruit in de voorraadkast, volgens mij uit een kerstpakket.
En dat bleek verrassend lekker te zijn, helemaal niet zo zoet.
En de vriezer beneden, is nog steeds niet aangevuld.
Dus ook geen ingevroren vruchten.
Maar ik vond nog 2 blikken vlaaifruit in de voorraadkast, volgens mij uit een kerstpakket.
En dat bleek verrassend lekker te zijn, helemaal niet zo zoet.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zuurkoolquiche met anti-knakworst (knakken is een overbodige afleiding, vinden we allemaal bij ons thuis).
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
Wij aten vanavond gebakken krieltjes, stukje vlees en sla.
Sinds een tijdje eet onze zoon steeds beter en vanavond at hij lekker sla en krieltjes (vlees houd hij niet zo van).
De maaltijden zijn zo echt heerlijk genieten.
Sinds een tijdje eet onze zoon steeds beter en vanavond at hij lekker sla en krieltjes (vlees houd hij niet zo van).
De maaltijden zijn zo echt heerlijk genieten.

Ik ga straks weer eens een heerlijk witlof-ham/kaas schotel maken, tijd geleden!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Chocolade-cheesecake met kersen!

Mjammie...die ziet er heerlijk uit @Vagari! wel machtig zeker?
Ik heb vanmiddag een havermoutkoek gebakken, straks een stukje proeven
Havemoutkoek:
Ingrediënten
175 gram gesmolten roomboter
150 gram havermout
125 gram bruine suiker
175 gram tarwemeel
1 theelepel kaneel (of zoveel als je lekker vindt)
Snufje zout
Potje Jam (smaak van de jam is optioneel)
Springvorm
Wat moet je doen
Verwarm de oven voor op 180 graden.
Smelt daarna de roomboter.
De gesmolten roomboter meng je samen met de havermout, suiker en tarwemeel in een kom. Goed mengen en daarna kaneel en een snufje zou toevoegen.
Vet de bakvorm in. Hierna kan je 3/4 van het mengsel in de bakvorm doen. Zelf vind ik het makkelijkst om een springvorm te gebruiken.
Jam eroverheen, zelf gebruik ik een half potje.
Nu kan je de rest van het deeg eroverheen verkruimelen.
En bakken maar! Ongeveer 25 min op 180 graden.(hetelucht)
Ik heb vanmiddag een havermoutkoek gebakken, straks een stukje proeven

Havemoutkoek:
Ingrediënten
175 gram gesmolten roomboter
150 gram havermout
125 gram bruine suiker
175 gram tarwemeel
1 theelepel kaneel (of zoveel als je lekker vindt)
Snufje zout
Potje Jam (smaak van de jam is optioneel)
Springvorm
Wat moet je doen
Verwarm de oven voor op 180 graden.
Smelt daarna de roomboter.
De gesmolten roomboter meng je samen met de havermout, suiker en tarwemeel in een kom. Goed mengen en daarna kaneel en een snufje zou toevoegen.
Vet de bakvorm in. Hierna kan je 3/4 van het mengsel in de bakvorm doen. Zelf vind ik het makkelijkst om een springvorm te gebruiken.
Jam eroverheen, zelf gebruik ik een half potje.
Nu kan je de rest van het deeg eroverheen verkruimelen.
En bakken maar! Ongeveer 25 min op 180 graden.(hetelucht)
Pffft, ja inderdaad hier kunnen heel veel mensen van eten.Orchidee schreef:Mjammie...die ziet er heerlijk uit @Vagari! wel machtig zeker?

Het klinkt, ziet allebei lekker uit! vagari en Orchidee.
Bedankt voor het delen van je recept. Ga het zeker eens proberen!
Bedankt voor het delen van je recept. Ga het zeker eens proberen!
Net een puntje op bij de thee 

- Bert Mulder
- Contacteer:
snert
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Hahaha, zo lijkt het net alsof er daar iets vreselijk fout ging.Bert Mulder schreef:snert
- Bert Mulder
- Contacteer:
Nee, het ging juist goed.Vagari schreef:Hahaha, zo lijkt het net alsof er daar iets vreselijk fout ging.Bert Mulder schreef:snert
De snert was echt lekker.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.