Het is een vraag aan @Luther, maar ik wil er toch iets op zeggen. Ik vind de vraag best wel verbazingwekkend.WimA schreef:Onderstaande vraag blijft wel openstaan:
Evenals de vraag waarom overtreding van het 7e gebod, tenminste, het onderdeel "niet rein zijn", nu zo specifiek leidt tot ontwrichting van huwelijk. Waarom geld dat niet voor andere zonden?WimA schreef:Maar waarom de focus op het 7e gebod? Je zegt zelf dat het gelijk staat aan overtreding van b.v. het 8e gebod.* Vraag je dan ook of ze zwart werk hebben gedaan of laten doen in hun huis?
Seksualiteit is een gave van God die nadrukkelijk bij het huwelijk hoort, niet als soort extraatje ofzo. Niet voor niets zegt Paulus ergens dat er (slechts) tijdelijk onthouding mag zijn, met beider toestemming. Het is dan toch wel logisch dat, als er iets op dit gebied scheef gaat, dit iets zegt over hoe je met elkaar het huwelijk beleeft?
Het huwelijk is het verbond tussen man en vrouw, seksualiteit is iets wat je als man en vrouw samen beleeft. Dat je scheefgroei op dit gebied vergelijkt met zwart werken, lijkt mij nogal vreemd: dat heeft toch niets het verbond tussen man en vrouw te maken?