Verwachte boeken theologie

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17513
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door huisman »

Mara schreef:Is weer een indrukwekkend rijtje Huisman.
Houd je bij in een schriftje welke je hebt of ken je alle titels uit je hoofd? :)
Even een misverstand wegwerken.....ik koop echt niet alle boeken die ik in dit topic plaats.
Van de door mij laatst geplaatste boeken koop ik waarschijnlijk alleen 1 en 4.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Mara »

huisman schreef:
Mara schreef:Is weer een indrukwekkend rijtje Huisman.
Houd je bij in een schriftje welke je hebt of ken je alle titels uit je hoofd? :)
Even een misverstand wegwerken.....ik koop echt niet alle boeken die ik in dit topic plaats.
Van de door mij laatst geplaatste boeken koop ik waarschijnlijk alleen 1 en 4.
O, ja, beetje dom van mij.
Maar toch, ken jij alle titels uit je hoofd?
Want sommige titels lijken op elkaar.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Nowhere
Berichten: 217
Lid geworden op: 04 jun 2014, 16:13

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Nowhere »

Jong onder het juk van Christus van Matthew Mead is allang te verkrijgen.
Enkele jaren geleden heb ik er nog mee in m'n handen gestaan.
Is het een nieuwe druk?
Yesenaer
Berichten: 451
Lid geworden op: 16 mei 2011, 17:14

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Yesenaer »

Bij Den Hertog staan ook weer veel mooie nieuwe uitgaven die binnenkort verschijnen, bijv. prekenboeken van ds. Verschuure, ds Hoogerland enz.
-DIA-
Berichten: 32801
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door -DIA- »

Nieuw! in de reeks Annotaties voor Bereeërs van dhr. L.M.P. Scholten: ONDERZOEKT DE SCHRIFTEN.
Het is in dezelfde prachtige lay-out uitgegeven als het al verschenen deel 1: NUTTIG TOT LERING.
De twee boeken vormen een mooie aanwinst voor uw boekenkast.
En... natuurlijk voor het (verstandelijk) weten en begrijpen van de Schrift die zich ogenschijnlijk soms lijkt
tegen te spreken.Hoe zit dat? Koopt en wordt wijs!
Wie zich naar de Wegwijsbeurs begeeft kan een mooie korting van 5 euro bekomen met de coupon uit
het nieuwste nummer van StandVastig!
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17513
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door huisman »

Yesenaer schreef:Bij Den Hertog staan ook weer veel mooie nieuwe uitgaven die binnenkort verschijnen, bijv. prekenboeken van ds. Verschuure, ds Hoogerland enz.

..en vergeet ds van Boven niet...er komen zeker 3 nieuw boeken van hem uit....toch plaats ik deze boeken niet in dit topic....raar mannetje die huisman :hum
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
keesjanm
Berichten: 281
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:12

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door keesjanm »

huisman schreef:
Yesenaer schreef:Bij Den Hertog staan ook weer veel mooie nieuwe uitgaven die binnenkort verschijnen, bijv. prekenboeken van ds. Verschuure, ds Hoogerland enz.

..en vergeet ds van Boven niet...er komen zeker 3 nieuw boeken van hem uit....toch plaats ik deze boeken niet in dit topic....raar mannetje die huisman :hum
Waarom plaatsen deze predikanten hun preken niet (voor iedereen kosteloos beschikbaar) op prekenweb?
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door FlyingEagle »

keesjanm schreef:
huisman schreef:
Yesenaer schreef:Bij Den Hertog staan ook weer veel mooie nieuwe uitgaven die binnenkort verschijnen, bijv. prekenboeken van ds. Verschuure, ds Hoogerland enz.

..en vergeet ds van Boven niet...er komen zeker 3 nieuw boeken van hem uit....toch plaats ik deze boeken niet in dit topic....raar mannetje die huisman :hum
Waarom plaatsen deze predikanten hun preken niet (voor iedereen kosteloos beschikbaar) op prekenweb?
Tja....
-DIA-
Berichten: 32801
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door -DIA- »

FlyingEagle schreef:
keesjanm schreef:
huisman schreef:
Yesenaer schreef:Bij Den Hertog staan ook weer veel mooie nieuwe uitgaven die binnenkort verschijnen, bijv. prekenboeken van ds. Verschuure, ds Hoogerland enz.

..en vergeet ds van Boven niet...er komen zeker 3 nieuw boeken van hem uit....toch plaats ik deze boeken niet in dit topic....raar mannetje die huisman :hum
Waarom plaatsen deze predikanten hun preken niet (voor iedereen kosteloos beschikbaar) op prekenweb?
Tja....
Opvallend is zeker wel dat een bepaalde groep zich niet presenteert op internet.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17513
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door huisman »

Afbeelding

Afbeelding
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17513
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door huisman »

Afbeelding
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17513
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door huisman »

Afbeelding
In dit boek komen wij in aanraking met de diep doorleefde vroomheid die het leven van vele kolonisten kenmerkte. Centraal hierbij staat de krachtige puriteinse prediking van mannen als John Cotton, Thomas Shepard en Thomas Hooker, die tot de pioniers gerekend worden. Hun leven en werk, en dat van vele anderen, wordt op een boeiende manier geschetst, vanuit hun autobiografische geschriften en door mededeling van derden. Zij vormden de rode draad van een leven in tere godsvreze in een omgeving waarin het streven naar een theocratisch ideaal de toon aangaf. De calvinistische snit van 'Soli Deo Gloria' beademde hun hart en leven.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17513
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door huisman »

Twee boeken waar ik mij op verheug.



Afbeelding
In 'Het Ardennenoffensief' staat militair-historicus Antony Beevor stil bij de grootste slag in West-Europa tijdens de Tweede Wereldoorlog. Op 16 december 1944 startte de slag om de Ardennen. Het was Hitlers laatste poging het tij te keren. Zijn jonge officieren waren erop gebeten om de nietsontziende opmars van de geallieerden en het Rode Leger te stuiten. Door de kou, de hevige sneeuwval en de felheid van de gevechten waren de omstandigheden vergelijkbaar met die aan het oostfront.

In 'Het Ardennenoffensief' schenkt Antony Beevor zowel aandacht aan de strategieën van de generaals als aan de lotgevallen van de gewone soldaat, waardoor een panoramisch beeld ontstaat van een tot nu toe onderbelichte episode uit de Tweede Wereldoorlog.


'Antony Beevor toont zich wederom een rasverteller.' - Vrij Nederland
Afbeelding

Na zijn eerdere boeken Nero & Seneca, Athene en Klassiek geldt Anton van Hooff als de ideale gids in de wereld van de klassieke oudheid. In zijn nieuwe boek Keizers van het Colosseum gaat Van Hooff in op de 27 jaar waarin vader Vespasianus en zijn twee zoons Titus en Domitianus keizers van het Romeinse Rijk waren. Ze kwamen aan de macht door de Joodse Opstand bruut neer te slaan en de Tempel van Jeruzalem te verwoesten.


Met het Colosseum bezorgden de keizers de stad Rome een monument voor altijd. Maar verder was de kwarteeuw van het Flavische keizerschap vol dramatische gebeurtenissen: de Joodse Oorlog, burgeroorlogen, de opstand van de Bataven, stadsbranden, een pestepidemie, de ondergang van Pompeii door de uitbarsting van de Vesuvius en de bloedige spelen bij de inwijding van het Colosseum.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6544
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Posthoorn »

Verwachte boeken theologie? :?
-DIA-
Berichten: 32801
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door -DIA- »

Posthoorn schreef:Verwachte boeken theologie? :?
De keizercultus?
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Plaats reactie