Kleine ergernissen [3]

Dodo

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Dodo »

Rookmelders.

Voor een paar euro koop je veiligheid, maar op de gekste momenten gaat zo'n ding af of begint die irritante piep dat de batterijen leeg zijn. Pas midden in de nacht. Pas de derde rookmelder die ik leeghaalde bleek de boosdoener te zijn.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Mara schreef:
Orchidee schreef:Een rondom glazen douchecabine :jongle
Uhh, ideaal toch?
Na het douchen droogtrekken en met een sanitairspons en douchespray, is het toch zo schoon?
Ze hebben hier echt geen zin, om na iedere douchebeurt aan het werk te moeten :nonnon
Als ze zich gedoucht hebben, stappen ze de cabine uit, drogen zich af en gaan daarna echt niet aan de schoonmaak :huhu
Het is meestal; 's morgens, hup uit bed, direct onder de douche, aankleden, ontbijten en foetsie :)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Dodo schreef:Rookmelders.

Voor een paar euro koop je veiligheid, maar op de gekste momenten gaat zo'n ding af of begint die irritante piep dat de batterijen leeg zijn. Pas midden in de nacht. Pas de derde rookmelder die ik leeghaalde bleek de boosdoener te zijn.
Ja, ik snap dit ook niet echt goed. Wij hebben er hier drie hangen, twee werken prima - pas nog getest. Maar er is er één die op allerlei zeer onverwachte momenten zonder enige oorzaak af gaat. Dat kan toch niet aan de batterijen liggen? Dan zou er een simpel piepje o.i.d. moeten klinken. Het is in elk geval irritant, op dit moment heb ik dus de batterijen er maar uit gehaald en levert het apparaat dus geen veiligheid op.
ejvl

Bericht door ejvl »

Iets duurdere kopen. Batterijen gaan 10 jaar mee.
Mara

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:
Mara schreef:
Orchidee schreef:Een rondom glazen douchecabine :jongle
Uhh, ideaal toch?
Na het douchen droogtrekken en met een sanitairspons en douchespray, is het toch zo schoon?
Ze hebben hier echt geen zin, om na iedere douchebeurt aan het werk te moeten :nonnon
Als ze zich gedoucht hebben, stappen ze de cabine uit, drogen zich af en gaan daarna echt niet aan de schoonmaak :huhu
Het is meestal; 's morgens, hup uit bed, direct onder de douche, aankleden, ontbijten en foetsie :)
Het hoefde van mij ook nooit, maar nu we een nieuwe badkamer hebben, heb ik het aan allemaal gevraagd om met hun handdoek i.i.g. de boel droog te maken en even met de trekker. Paar seconden werk.
Scheelt heel veel opgedroogde kalkaanslag.
En van Teunie heb ik een snelle manier van schoonmaken geleerd.
Het is het behoud van je douchecabine.
Anders moet je later toch met agressievere middelen aan de slag en daar wordt het glas niet mooier van.
De badkamer ziet er nu altijd uit alsof er een Volendamse aan de slag geweest is. :)
Die smalle voegen en grote XL tegels zijn echt een superuitvinding.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Ach het hoeft geen toonzaal badkamer te worden hoor ;)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Dodo

Bericht door Dodo »

ejvl schreef:Iets duurdere kopen. Batterijen gaan 10 jaar mee.
Duurdere rookmelders of duurdere batterijen?
Normaal koop ik niet de goedkoopste rookmelder, en batterijen gewoon wat ik tegenkom. Maar als een rookmelder spontaan midden op de dag of nacht afgaat, terwijl er niets gaande is in die kamer, is dat irritant.

Vervelend idee is dat we op een gegeven moment denken: o, weer zo'n gestoorde rookmelder en dan slaan de vlammen uit het dak
refo

Bericht door refo »

Dodo schreef: Duurdere rookmelders of duurdere batterijen?
Normaal koop ik niet de goedkoopste rookmelder, en batterijen gewoon wat ik tegenkom. Maar als een rookmelder spontaan midden op de dag of nacht afgaat, terwijl er niets gaande is in die kamer, is dat irritant.

Vervelend idee is dat we op een gegeven moment denken: o, weer zo'n gestoorde rookmelder en dan slaan de vlammen uit het dak
Die rookmelders hebben ook een houdbaarheidsdatum.
ejvl schreef:Iets duurdere kopen. Batterijen gaan 10 jaar mee.
Dan koop je in feite een dure batterij met een rookmelder erbij.
Mara

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:Ach het hoeft geen toonzaal badkamer te worden hoor ;)
Of woonmagazine-foto. ;)
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Mara schreef:
Of woonmagazine-foto. ;)
Door velen moet je tegenwoordig wel aan dat plaatje voldoen :hum
Dodo

Bericht door Dodo »

Orchidee schreef:
Mara schreef:
Of woonmagazine-foto. ;)
Door velen moet je tegenwoordig wel aan dat plaatje voldoen :hum
Of anders? :quoi
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Dat sommigen je dat idee willen geven, klopt wel. Maar er staat geen sanctie op een rommelige badkamer, hoor...
- Niet meer zo actief -
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

Echt? Bij ons komt er buiten het gezin niemand in de badkamer, niemand weet hoe die er uit ziet.
DDD

Bericht door DDD »

Maar als je loge´s hebt, of je bent met vrienden naar het strand geweest, of iemand helpt je met de tuin, dan is dat toch moeilijk te vermijden?
Mara

Bericht door Mara »

Sanitair hoeft er niet uit te zien als in een glossy, maar ik houd wel van schoon en fris.
Het toilet is bij ons in de badkamer, dus vrienden van de kinderen maken er dan gebruik van, als ze boven in hun kamers zitten.
En het droog trekken, c.q. droog wrijven met een handdoek, van de douchecabine, scheelt behoorlijk wat vocht in huis en noeste arbeid, voor diegene die het bij moet houden. In de regel is dat moeder dus. :)
Gesloten