Wat doen we vandaag?

Zita
Moderator

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Zita »

Koken voor 14 personen.
2 kwamen niet opdagen. Toen waren er nog 12.
3 lustten geen pastasalade, geen couscoussalade, geen lasagne en geen gegrillde groenten met tomatensaus. Die aten alleen een stuk Turks brood met knoflooksaus en veel meloen en aardbeien. Toen waren er nog 9.
9 hadden gezien het weer eigenlijk niet zoveel trek. Toen waren er nog 0. En hoefde niemand voor morgen te koken. Ook wel weer prettig, gezien de temperaturen.
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

Laat me raden... een JV of iets dergelijks?
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Chrisje72 schreef:Laat me raden... een JV of iets dergelijks?
Nee, 't waren mijn broers en zussen met aanhang en kroost.
Lassie

Bericht door Lassie »

:oO :oO

Wij doen het vandaag rustig aan.
albion

Bericht door albion »

Mijn man heeft net een appeltaart gebakken en straks gaat hij nog kruisbessenjam maken. Ook heeft hij net een paar flessen ijsthee klaargemaakt. Ik doe niet veel vandaag.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Lekker @Albion, wel een warm klusje :sweat
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Twee Afrikaanse logé's. Dan zit het leven vol verrassingen.
Dodo

Bericht door Dodo »

Zita schreef:Twee Afrikaanse logé's. Dan zit het leven vol verrassingen.
Vertel!
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Dodo schreef:
Zita schreef:Twee Afrikaanse logé's. Dan zit het leven vol verrassingen.
Vertel!
Eentje was zaterdagavond op weg van het station naar mijn huis een grote hond tegengekomen (ze duidde hem uit, het leek mij meer een soort koe, maar die heb ik in deze contreien nog nooit gezien), en had toen in het donker meer dan een uur zitten wachten in de regen of hij terug zou komen. En toen wist ze van pure schrik de weg niet meer, en heeft ze de hele zaterdagnacht door de stad gezworven. De andere kwam in eerste instantie helemaal niet opdagen.
Gisteren waren ze er allebei laat in de avond. Awful weather. Vind je? Yes, it's sooooo cold. Nou ja, daar verschillen de meningen over, als het 25 graden binnenshuis op de benedenverdieping is. O dear, I forgot my pyjamas. Hoppa, pyjama van mij. Good night. Klopklop: May I take a bath? Welja, dus er werd nog uitgebreid gebadderd 's nachts. Tijdstip voor ontbijt afgesproken, dus ik was op mijn eerste vakantiedag al barbaars vroeg aan het croissantjes bakken. Toen ik de derde kop thee ophad, waren ze er nog niet. Ze sliepen nog. Als een speer de ontbijtjes ingepakt (ondertussen kwam er eentje in mijn badjas de kamer inhuppelen, maar goed, anderzijds hadden ze uit pure bescheidenheid mijn natte handdoeken gebruikt om zich af te drogen) en de dames naar het station begeleid. Geen OV-chiptegoed. Trein reed intussen weg. Geen pinpas. Met mijn pinpas opgewaardeerd. Byebye. Platform 2, and don't forget it to check out when you leave the railway station. Vanavond zijn ze er weer.
Dodo

Bericht door Dodo »

:)

Geen couch surfers kennelijk. Blijven ze lang?
Het scheelt wel als ze aardig zijn en het goed bedoelen.

Wij hadden ooit een Canadees echtpaar te logeren (1995, 50 jaar bevrijding). De kinderen weten nog precies hoeveel beleg hij op zijn brood deed - dat mochten zij niet! Het is vaak een gedoe, zulke gasten, maar zolang ze niet arrogant/zelfzuchtig zijn is het ook wel een avontuur.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Dodo schreef::)

Geen couch surfers kennelijk. Blijven ze lang?
Het scheelt wel als ze aardig zijn en het goed bedoelen.

Wij hadden ooit een Canadees echtpaar te logeren (1995, 50 jaar bevrijding). De kinderen weten nog precies hoeveel beleg hij op zijn brood deed - dat mochten zij niet! Het is vaak een gedoe, zulke gasten, maar zolang ze niet arrogant/zelfzuchtig zijn is het ook wel een avontuur.
Ze blijven tot en met zaterdag, dus 't is wel te overzien. En 't is alleen bed&bath&breakfast. 't Zijn aardige dames hoor. Alles is great, van mijn tuin tot mijn kat, van mijn boeken tot de bathroom. And you must be joking, special roads for bicycles? Noooo, you can't be serious. :slurp
Lassie

Bericht door Lassie »

:haha :haha Geniaal.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Vandaag doe ik de klussen die ik te smerig vind om door mijn poetshulp te laten doen. Op dit moment ben ik groengespikkeld, omdat ik het nodig vond om de groene aanslag van de schutting te schrobben. Ben benieuwd welke dwaze acties ik nog meer ga ondernemen.
huisman

Bericht door huisman »

WERKEN WERKEN EN MORGEN WERKEN EN OVERMORGEN WERKEN....MAAR DE VAKANTIE..DE RUST IS IN ZICHT.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

huisman schreef:WERKEN WERKEN EN MORGEN WERKEN EN OVERMORGEN WERKEN....MAAR DE VAKANTIE..DE RUST IS IN ZICHT.
Ook op zondag?
- Niet meer zo actief -
Plaats reactie