Als Wilders weg gaat.

Plaats reactie
Adorote

Als Wilders weg gaat.

Bericht door Adorote »

Als Geert Wilders weg gaat kost dat de VVD 10 zetels.

Zou mooi zijn,toch nog een partij waarschijnlijk die dit land en de staatsburgers en de godsdienst van dit land het Christendom op het oog heeft.

[Aangepast op 2/9/04 door Adorote]
arend

Bericht door arend »

Als Geert Wilders weggaat ontstaat er weer een nieuwe semi- extreemrechtse splinterpartij die het niet veel langer uithoudt dan de LPF. Jammer dat christenen zich ermee afficieren. Conservatief is blijkbaar nog steeds modischer dan Christelijk-sociaal. erg jammer.
Billy

Bericht door Billy »

wil ik opmerken dat ik dit onderwerp te serieus vind om in een Chatrubriek te zetten.

daarom advies aan mods--------> verplaats dit topic naar Politiek

- - -
verplaatst van "Chat maar dan anders" naar "Politiek"

[Aangepast op 2/9/04 door OSW Moderator]
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Billy

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door arend
Als Geert Wilders weggaat ontstaat er weer een nieuwe semi- extreemrechtse splinterpartij die het niet veel langer uithoudt dan de LPF. Jammer dat christenen zich ermee afficieren. Conservatief is blijkbaar nog steeds modischer dan Christelijk-sociaal. erg jammer.

getuigd bovenstaande opmerking van weinig inzicht in politieke verhoudingen en boodschappen.

Arend hoe kom je aan het oordeel dat een conservatieve partij ( wat trouwens groot deel van de VVD 15- 20 jaar gelden was) met christenen en liberalen in hun gelderen een " semi- extreemrechtse splinterpartij zou zijn?????????????

waarschijnlijk staat je "antenne" niet geod afgesteld en vang je een vervormde boodschap op :thu:thu:pu:t:t
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

arend

Bericht door arend »

euh, volgens mij staat jóu antenne even de verkeerde kant op. Ik heb dus niét gezegd dat een partij met Christenen en Liberalen een semi-extreemrechtse splinterpartij zou zijn.
Ik heb gezegd dat het vertrek van Wilders (en zijn zelfstandig verdergaan in de kamer) daartoe zou leiden. Daarnáást vind ik het jammer dat Christenen uit de hoek van de Edmund Burkestichting lonken naar Wilders. Ik had het dus niet over een eventuele combi-partij van christelijk-conservatieven en meneer Wilders. Dat zie ik -ondanks alle jubelberichten in de vaderlandse pers- nog niet zo snel gebeuren.
Wilders is geen conservatief, hij is een rechts-liberaal. En daar zit nog steeds een behoorlijk verschil tussen, zoals je wellicht weet. En Ja, ik vind Wilders behoorlijk extremistisch, inderdaad.

/edit: enne, trouwens: ik vat je punt ook wel met 1 uitroepteken en 1 smiley :sleep:

[Aangepast op 2/9/04 door arend]
Billy

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door arend
euh, volgens mij staat jóu antenne even de verkeerde kant op. Ik heb dus niét gezegd dat een partij met Christenen en Liberalen een semi-extreemrechtse splinterpartij zou zijn.
Ik heb gezegd dat het vertrek van Wilders (en zijn zelfstandig verdergaan in de kamer) daartoe zou leiden. Daarnáást vind ik het jammer dat Christenen uit de hoek van de Edmund Burkestichting lonken naar Wilders. Ik had het dus niet over een eventuele combi-partij van christelijk-conservatieven en meneer Wilders. Dat zie ik -ondanks alle jubelberichten in de vaderlandse pers- nog niet zo snel gebeuren.
Wilders is geen conservatief, hij is een rechts-liberaal. En daar zit nog steeds een behoorlijk verschil tussen, zoals je wellicht weet. En Ja, ik vind Wilders behoorlijk extremistisch, inderdaad.

/edit: enne, trouwens: ik vat je punt ook wel met 1 uitroepteken en 1 smiley :sleep:

[Aangepast op 2/9/04 door arend]

OK dan .. probeer m'n antenne weer wat te richten naar jou..:! en zal wat minder emotionele smileys en lettertekens gebruiken:sne

Ik denk dat we weer een nieuwe discussie opkunnen starten over het feit of Wilders nu een rechts-liberaal is of een conservatief ( persoonlijk voel ik meer bij het laatste, al zal een rechts-liberaal zich ook best thuis voelen bij een conservatieve club....)
Oorspronkelijk gepost door arend Ik heb dus niét gezegd dat een partij met Christenen en Liberalen een semi-extreemrechtse splinterpartij zou zijn.
Ik heb gezegd dat het vertrek van Wilders (en zijn zelfstandig verdergaan in de kamer) daartoe zou leiden.
Hoe stel je je een partij van christenen en liberalen verenigd dan voor? conservatief toch zeker? ;)

Denk niet dat Wilders na verkiezingen nog zelfstandig staat...

geloof absoluut niet in een semi-extreem rechtse partij met Wilders. Dat stempel kan je hem niet opleggen. Alsof iemand met een duidelijke, eerlijke en uitgesproken mening gelijk (semi)- extreemrechts is.

en het janmaattijdperk ligt ver achter ons ( gelukkig)

wat betreft christen-conservatieven; ik denk dat we die momenteel vooral bij CDA en SGP en CU vinden. Die zijn dus absoluut niet als christenen verenigd in 1 groepering of club.
heeft ook geen zin om een christenconservatieveclub op te richten denk ik.

laat ze maar in burkestichting verenigen ( gebeurt overigens al)
Oorspronkelijk gepost door arendDaarnáást vind ik het jammer dat Christenen uit de hoek van de Edmund Burkestichting lonken naar Wilders.
is dat gebeurt dan? BJS spreekt afgelopen dagen ( en voorheen) toch vanuit en namens de Burkestichting, en ja daar zitten christenen en niet christenen in?

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Billy,

Is er enige kans dat wij jou zouden kunnen overtuigen van een (onze) mening dat het conservatisme van de EBS niet strookt met de bijbelse opvatting van naastenliefde?

Ik zal het duidelijk maken met een voorbeeld. Zoals Gerrit de 2e het zei: armen worden armer en rijken worden rijker. BJS wil het budget voor Ontwikkelingshulp halveren, de argumentatie (lekker kort door de bocht one-liner) is dat we al veel te lang het braafste jongetje van de klas zijnen dat iedereen weet dat de ontwikkelingshulp toch niet helpt. Wat een populisme. Brrrr. Dat is toch geen argumentatie? Zeg dan dat je liever een andere invulling geeft aan het beleid. Maar het halveren van het budget (slechts 0.8% BBP) vind ik zowieso al niet Christelijk en dan dat we het braafste jongetje zijn. Boeiend! Wij moeten geven van onze overdaad, van onze zegeningen!
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Loyalus

Bericht door Loyalus »

Even voor het slapen gaan een vraag aan admin of de titel veranderd kan worden in: Nu Wilders is weggegaan.
Adorote

Bericht door Adorote »

Wilders weg nu werkelijkheid ,verstandig besluit.
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Ik hoorde het ook. Het gáát weg, maar misschien nog bij een andere partij?
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Wilders stapt uit VVD-fractie

UTRECHT - 03/09/04 - Geert Wilders verlaat de VVD-Kamerfractie. Hij blijft wel als éénmansfractie in de Tweede kamer. Hij maakte dat donderdagavond bekend na het gesprek dat hij had met fractieleider Jozias Van Aartsen.

Wilders en Van Aartsen spraken elkaar donderdagavond op het Ministerie van Financiën.Ook VVD-minister van Financiën Gerrit Zalm en kamerlid Hans Van Baalen waren aanwezig. Inzet van het gesprek was de positie van het kamerlid in de fractie.

Fractieleden stoorden zich al geruime tijd aan de uitspraken van Wilders in de media. Hij zou voor veel mensen in de fractie te rechts zijn. Zo is hij tegen uitbreiding van de Europese Unie met Turkije en meldde hij hoofddoekjes 'rauw te lusten'. Zijn vergelijking van de partij met een bejaardentehuis zette ook kwaad bloed.

Van Aartsen zei het besluit van Wilders te betreuren. "Ik kan zijn besluit absoluut niet volgen. Het past niet in de wijze waarop wij met elkaar omgingen." Toch denkt hij dat het voor de partij het beste is." De VVD is een collectief en we moeten samen een fractie vormen." Ook Zalm betreurt het dat Wilders heeft besloten alleen verder te gaan.
UTRECHT - 03/09/04 - Diep Triest'. Zo noemde Geert Wilders zijn besluit om de VVD-fractie in de Tweede Kamer te verlaten. "Dit is voor mij een zwarte dag. Ik neem vandaag afscheid van een club waar ik 20 jaar actief voor ben geweest en het raakt me in mijn ziel." Hij blijft wel in de Kamer, als éénmansfractie. Wilders zei er alles aan te hebben gedaan om de breuk met zijn fractie te voorkomen. Hij kwam tot zijn besluit tijdens een gesprek donderdagavond op het ministerie van financiën met VVD- fractieleider Jozias van Aartsen. Wilders lag niet goed meer in de fractie na een aantal –naar de mening van zijn fractiegenoten- te rechtse opmerkingen in de media. Ook kamerlid Hans Van Baalen en minister van Financiën Gerrit Zalm waren bij het gesprek aanwezig.

Wilders was na afloop van het gesprek aangeslagen, maar maakte ook een gedreven indruk. Hij wil een nieuwe beweging oprichten die zich richt op de kiezers aan de rechterkant van de politiek. Hij zei gesprekken te gaan voeren mensen die zijn gedachtegoed delen. Hij heeft niet de intentie om VVD-leden met zich mee te nemen. Ook aansluiting bij de LPF sluit hij uit.

Dat hij extreem gedachtegoed zou hebben werpt hij ver van zich.

[Aangepast op 3/9/04 door Barryvrouw]
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Billy

Bericht door Billy »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Billy,

Is er enige kans dat wij jou zouden kunnen overtuigen van een (onze) mening dat het conservatisme van de EBS niet strookt met de bijbelse opvatting van naastenliefde?

Ik zal het duidelijk maken met een voorbeeld. Zoals Gerrit de 2e het zei: armen worden armer en rijken worden rijker. BJS wil het budget voor Ontwikkelingshulp halveren, de argumentatie (lekker kort door de bocht one-liner) is dat we al veel te lang het braafste jongetje van de klas zijnen dat iedereen weet dat de ontwikkelingshulp toch niet helpt. Wat een populisme. Brrrr. Dat is toch geen argumentatie? Zeg dan dat je liever een andere invulling geeft aan het beleid. Maar het halveren van het budget (slechts 0.8% BBP) vind ik zowieso al niet Christelijk en dan dat we het braafste jongetje zijn. Boeiend! Wij moeten geven van onze overdaad, van onze zegeningen!

Pim ik transporteer deze posting even naar de burkestichtingtopic.

heeft niet zo bar veel met Wilders te maken:stu:thu

Plaats reactie