Dat kan.WimA schreef:Ah. Lastig hoor communicatie. Meestal besluit ik mijn brieven / mails / communicatie met de opmerking: "Indien e.e.a. onvolledig is of niet juist verzoek ik u mij hiervan in kennis te stellen". En indien ik geen ontvangstbevestiging krijg dan ga ik er naar een paar dagen achteraan en stel de volgende vragen: "Hebt u mijn brief ontvangen? Kan deze - op deze manier aangeleverd - het verdere proces in? Is alles volledig en volgens de regels? Ja? Fijn! Nee? Wat klopt er niet? Wat moet ik doen om het toch op de juiste manier bij u op het bureau te krijgen?
Het lijkt mij dat als de bedrijfsbureaus deze methodiek - die m.i. in het bedrijfsleven common sense is - zouden toepassen dat het bijna onmogelijk is om een brief niet tijdig "wettig en conform procedure" ter tafel te krijgen. Of zie ik dat verkeerd?
Maar nu geef je een eigen invulling aan "conform procedure", namelijk dat de post correct van A naar B gezonden is.
Alleen is voor een meerdere kerkelijke vergadering "conform procedure" wel breder. Ik kan een brief conform jouw procedure wel bij de scriba van de roepende kerk krijgen, maar dat hoeft nog niet wettig ter tafel gekomen te zijn.