Zegt hij dat?Auto schreef:Nou ik weet het niet. Als meneer Pluimers zich gesterkt voelt om nu al te zeggen dat ze door gaan, dan vraag ik me af of ze echt snappen waar ze mee bezig zijn.Floppy schreef:Wij hebben ook met veel dankbaarheid naar de uitslag staan staren
Overigens, laten we geen al te zware woorden wijden aan de motieven van de GBP oprichters, vooralsnog ga ik ervanuit dat ze dit hebben gedaan vanuit oprechte overwegingen. Maar ook die kunnen fout zijn.
Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014
Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014
http://www.gelderlander.nl/regio/de-val ... -1.4276292Tiberius schreef:Zegt hij dat?Auto schreef:Nou ik weet het niet. Als meneer Pluimers zich gesterkt voelt om nu al te zeggen dat ze door gaan, dan vraag ik me af of ze echt snappen waar ze mee bezig zijn.Floppy schreef:Wij hebben ook met veel dankbaarheid naar de uitslag staan staren
Overigens, laten we geen al te zware woorden wijden aan de motieven van de GBP oprichters, vooralsnog ga ik ervanuit dat ze dit hebben gedaan vanuit oprechte overwegingen. Maar ook die kunnen fout zijn.
Je kunt domheid en oprechtheid ook combineren.Auto schreef: Nou ik weet het niet. Als meneer Pluimers zich gesterkt voelt om nu al te zeggen dat ze door gaan, dan vraag ik me af of ze echt snappen waar ze mee bezig zijn.
Kijk, zolang we het tegendeel niet weten, gaan we uit van goede bedoelingen. En dan zal de GBP gedacht hebben: dat compromissen sluiten dat deed Mozes ook niet. En Kersten al helemaal niet; getuigen is het belangrijkste en we rusten niet voordat we een theocratie (met Statenvertaling) hebben in Ede.
Dat mag je van mij best vinden en daar mag je best voor strijden. Ik hoop alleen dat er genoeg anderen zijn die wat breder kijken

- FlyingEagle
Er is ook wel een duidelijk signaal naar de SGP afgegeven, een raadslid die wel met de partij mee stemde in het college is door het bestuur op een 12e plaats gezet maar is met bijna 1500 voorkeur stemmen gekozen!
- jakobmarin
Splintergroeperingen zijn vaak het fanatiekst, dat zie je hier maar weer.Auto schreef:Nou ik weet het niet. Als meneer Pluimers zich gesterkt voelt om nu al te zeggen dat ze door gaan, dan vraag ik me af of ze echt snappen waar ze mee bezig zijn.Floppy schreef:Wij hebben ook met veel dankbaarheid naar de uitslag staan staren
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Helemaal met je eens. (Het is overigens: het raadslid DAT.)FlyingEagle schreef:Er is ook wel een duidelijk signaal naar de SGP afgegeven, een raadslid die wel met de partij mee stemde in het college is door het bestuur op een 12e plaats gezet maar is met bijna 1500 voorkeur stemmen gekozen!
- FlyingEagle
snorrydennis schreef:Helemaal met je eens. (Het is overigens: het raadslid DAT.)FlyingEagle schreef:Er is ook wel een duidelijk signaal naar de SGP afgegeven, een raadslid die wel met de partij mee stemde in het college is door het bestuur op een 12e plaats gezet maar is met bijna 1500 voorkeur stemmen gekozen!

Hier is alles vrijwel bij het oude gebleven...
Een klein dit verschil:
Een zetel verlies voor de PvdA die wordt nu ingenomen door D66 (nieuw in de Rijssense raad!)
en één zetel verlies voor de VVD, die zetel wordt nu ingenomen door Lokaal Liberaal (ook nieuw!)
In feite hebben hier (zoals landelijk) alleen PvdA en VVD flink verloren, maar het verlies is goedgemaakt
door nieuwe seculiere geestverwanten.
Een klein dit verschil:
Een zetel verlies voor de PvdA die wordt nu ingenomen door D66 (nieuw in de Rijssense raad!)
en één zetel verlies voor de VVD, die zetel wordt nu ingenomen door Lokaal Liberaal (ook nieuw!)
In feite hebben hier (zoals landelijk) alleen PvdA en VVD flink verloren, maar het verlies is goedgemaakt
door nieuwe seculiere geestverwanten.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
In 2012 is één VVD-raadslid al uit de fractie gestapt en als Lokaal Liberaal verder gegaan. Die partij deed nog niet eerder aan verkiezingen mee, maar deze meneer zat al wel bijna 2 jaar als Lokaal Liberaal in de raad. Een nieuwe situatie is dat dus niet, wel een verschuiving ten opzichte van de vorige gemeenteraadsverkiezingen.-DIA- schreef:Hier is alles vrijwel bij het oude gebleven...
Een klein dit verschil:
~~Soli Deo Gloria~~
Aan de hand van de uitslag Rijssen-Holten zie je de verschuivingen.
SGP heeft 400 stemmen gewonnen en PvdA en VVD flink verloren.
Toch zullen de stemmen daar niet vandaan zijn gekomen. Maar ook zijn CDA en CU niet zoveel in aantal stemmen gezakt.
Ik denk dat het landelijk zo is gegaan: vanuit CDA gaan steeds meer mensen hetzij SGP (de Roomsen) of CU stemmen (de evangelischen). Het CDA trekt weer stemmen terug van VVD en PcdA, van mensen die in de strijd om de grootste te worden 'strategisch' stemden.
Overigens valt het nu voor de VVD nog wat mee, het verlies.
In mei krijgt deze vermoedelijk alsnog een extra verlies te verwerken, als de in Europa teleurgestelde VVD-ers PVV gaan stemmen.
SGP heeft 400 stemmen gewonnen en PvdA en VVD flink verloren.
Toch zullen de stemmen daar niet vandaan zijn gekomen. Maar ook zijn CDA en CU niet zoveel in aantal stemmen gezakt.
Ik denk dat het landelijk zo is gegaan: vanuit CDA gaan steeds meer mensen hetzij SGP (de Roomsen) of CU stemmen (de evangelischen). Het CDA trekt weer stemmen terug van VVD en PcdA, van mensen die in de strijd om de grootste te worden 'strategisch' stemden.
Overigens valt het nu voor de VVD nog wat mee, het verlies.
In mei krijgt deze vermoedelijk alsnog een extra verlies te verwerken, als de in Europa teleurgestelde VVD-ers PVV gaan stemmen.
Na een lange dag met heel veel autokilometers en dus urenlang Radio 1, kan ik het woord PVV niet meer horen....refo schreef: In mei krijgt deze vermoedelijk alsnog een extra verlies te verwerken, als de in Europa teleurgestelde VVD-ers PVV gaan stemmen.
~~Soli Deo Gloria~~
Haha inderdaad overal gaat het over de PVV. Doel bereikt.
Ik zal de flauwe grap (+ varianten) waar alle social-media vandaag vol mee staan maar niet maken.Hendrikus schreef:Na een lange dag met heel veel autokilometers en dus urenlang Radio 1, kan ik het woord PVV niet meer horen....refo schreef: In mei krijgt deze vermoedelijk alsnog een extra verlies te verwerken, als de in Europa teleurgestelde VVD-ers PVV gaan stemmen.
- FlyingEagle
Zo wordt er gereageerd... reactie van de CU valt me zwaar tegen
http://www.gelderlander.nl/regio/de-val ... -1.4277719

Ach ja, ze moeten de aandacht op iemand anders vestigen, want anders zijn ze zelf het haasje.FlyingEagle schreef:Zo wordt er gereageerd... reactie van de CU valt me zwaar tegen![]()
Het aardige is dat niemand het verwacht had. Afgelopen zaterdag liep ik daar wilde iemand een folder aan mij overhandigen met hun standpunten. Ik weigerde en de persoon vroeg of ik de standpunten kende, ik zeg ja en die zijn niet de mijne. Oh en met welke standpunten vindt u goed? Ik zei die van de SGP, hij kreeg een grijns op zijn gezicht en zei maar dat kan wel eens anders worden met deze verkiezingen. Ik gaf aan dat het misschien wel eens heel onverwachts anders zou kunnen zijn .......... woensdagavond zt ik te grijnzen en ik denk dat die man zijn grijns wel kwijt is