Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bona Fide

Re: Gemeenteraadsverkiezingen 19 maart 2014

Bericht door Bona Fide »

Gian schreef:Vanavond even oriënteren waar de partijen voor staan. Ben benieuwd..
Oriënteren waar partijen voor staan, is natuurlijk altijd goed. Ook al weet je dat er maar 1 partij is die opereert vanuit staatkundig gereformeerde beginselen en waar je in het stemhokje dan dus altijd weer uitkomt.
Je kunt me evt. een PB sturen voor een stemadvies...
Koop de waarheid en verkoop ze niet. (Spreuken 23 : 23a)
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Bona Fide schreef:
Gian schreef:Vanavond even oriënteren waar de partijen voor staan. Ben benieuwd..
Oriënteren waar partijen voor staan, is natuurlijk altijd goed. Ook al weet je dat er maar 1 partij is die opereert vanuit staatkundig gereformeerde beginselen en waar je in het stemhokje dan dus altijd weer uitkomt.
Je kunt me evt. een PB sturen voor een stemadvies...
Die partij doet niet overal mee.
ejvl

Bericht door ejvl »

En in sommige gemeenten zijn er meerderen.

Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

ejvl schreef:En in sommige gemeenten zijn er meerderen.

In Ede, bedoel je?
Auto

Bericht door Auto »

Zeer goede ingezonden brieven vandaag
SGP Ede Met belangstelling heb ik het artikel over de problemen binnen de SGP in Ede gelezen (RD 14-3). Uw redacteur heeft op evenwichtige wijze beide kanten van de zaak belicht. De conclusies laat u terecht aan de lezer over, maar die zijn duidelijk en onmiskenbaar, althans voor wie de zaak enigszins kent.

Misschien is het goed het kernprobleem iets uit te vergroten. De SGP is het niet gewend om een wethouder te leveren. Getuigen is dan niet zo moeilijk: je staat aan de kant en laat het besturen aan een ander over (noodgedwongen, maar toch). De problemen die zich voordoen bij participatie aan het dagelijks bestuur gaan dus goeddeels aan de fractie voorbij.

Ineens komt de mogelijkheid een wethouder te leveren. Dan word je geconfronteerd met de consequenties van je steun aan een convenant geven. Dat is in 2010 gebeurd. Alle zes de raadsleden zijn akkoord gegaan met bedongen en gegunde ruimte voor principieel onoverkomelijke punten. De wethouder is aan de slag gegaan en raads- en gemeentebreed is gebleken dat hij zijn taak bijzonder goed verricht. En toch kan en mag hij zich houden binnen de uiterste grenzen die zijn afgesproken. Dit zeg ik niet op loze of vage gronden.

Gaande de rit schrikken twee (aanvankelijk drie) fractieleden terug voor de consequenties; zij willen nu ineens een andere koers, terug naar getuigen zonder participeren. Gemakkelijk, maar niet consequent. Als we de lange weg die de laatste twee jaar gegaan is, in één zin samenvatten, dan luidt deze: het kernprobleem is niet principieel, maar karakterologisch. De beide dissidenten blijken de gevolgen van hun stem aan de bestuursovereenkomst niet te hebben kunnen overzien. Maar wat minstens zo erg is: ook niet de gevolgen die deze ommezwaai tot gevolg heeft. Zij zijn niet opgestapt, wat de enige juiste beslissing had moeten zijn. Ze dreigen nu met hun onverantwoorde daad de SGP te marginaliseren en de invloed te reduceren tot die van een roepende in de woestijn.

Daarom een ernstige oproep aan de kiezer: overweeg dit alles goed, bedenk wat de werkelijk reden is en breng dan uw stem verantWoord uit!

W. Vastenhoud

SGP Ede (II) Met het schaamrood op m’n kaken en met zeer kromme tenen heb ik de perikelen in Ede gevolgd (RD 14-3). Het is zeer droevig dat in een tijd dat christenen elkaar hard nodig hebben en samen dienen op te trekken, er een paar mensen zijn die menen een eigen partij te moeten oprichten: GBP Ede. De ”buitenwereld” begrijpt hier natuurlijk helemaal niets van. Het is een zeer forse smet op ons blazoen, op onze SGP.

Het is helaas een teken van de tijdgeest. Individualisme viert hoogtij, een eigen koninkrijkje bouwen. We willen zelf op de troon. Niets menselijks is ons christenen (helaas) vreemd. Maar liep dat in de Bijbelse voorbeelden altijd goed af?

Het is zeer tekenend dat de SGP-kleuren, oranje en blauw, ook zijn gekaapt; wat misleidend. Worden (potentiële) kiezers hierdoor bewust op het verkeerde been gezet?

Ik hoop dat de stemmen op de GBP-lijst morgen beperkt zullen blijven tot de stemmen van de buren en naaste familieleden van de personen op deze kieslijst. En dat het christelijk geluid in Ede, ook in de volgende gemeenteraadsperiode, mag blijven klinken en in beleid tot uiting mag komen. De landelijke positieve uitstraling van de SGP wordt ook in Houten op de verkiezingsmarkten volop ervaren. Het is bedroevend als dit plaatselijk vanwege persoonlijk eigen belang wordt ondermijnd.

Willem Hamoen

SGP Ede (III) Het is alweer 96 jaar geleden dat de SGP werd opgericht; in de eerste plaats om Gods Woord tot meerdere erkenning te brengen. Het is dan ook onbegrijpelijk dat beide ‘SGP-kampen’ in Ede niet ophouden om elkaar via de media de maat te nemen (RD 14-3). Naar mijn mening voegt het artikel weinig of niets toe aan eerdere berichtgeving over het intrieste SGP-debacle in onze buurgemeente.

Daarbij is het ronduit jammer dat zowel de SGP-wethouder als de vertegenwoordiger van de Gereformeerde Beginsel Partij op een wijzij-achtige wijze de buitenwacht van hun eigen gelijk proberen te overtuigen.

Er wordt geopperd dat het droevige gebeuren ernstige gevolgen zou kunnen hebben voor de verkiezingsuitslag. Maar dan zou ik deze broeders van hetzelfde huis de vraag willen voorleggen wat hen ernstiger voorkomt: óf een zetel meer of minder en wel of niet een wethouder óf dat nu al zo lang door deze zaak Gods Naam gelasterd wordt?

Het kan op de aanplakborden niet meer ongedaan worden gemaakt, maar van harte roep ik de Edese mannenbroeders op om deze strijd te staken. Laten ze heel dichtbij een ander gevecht aangaan; wil het in Ede ooit weer goed komen, dan zal men eerst elkaars voeten moeten wassen.

Jan Vermeer
sirdanilot

Bericht door sirdanilot »

Ik denk nu dat het toch CDA wordt in plaats van de CU in Leiden, omdat de CU betaald parkeren wil invoeren in verscheidene wijken (waaronder misschien de wijk waar ik naartoe ga verhuizen !). De SGP doet in Leiden zoals verwacht niet mee (wel in het naburige Katwijk).

En ja, de Bijbel zegt niets over betaald parkeren versus gratis parkeren, dus dan kies ik toch voor mijn portemonnee ;)

Overigens heb ik nu nog geen auto maar in de toekomst hoop ik toch een auto te kunnen aanschaffen. En dan is een parkeervergunning niet heel welkom als extra kostenpost.

Ik kreeg overigens een berichtje van iemand op Facebook, die in Leiden meedoet voor één van de partijen (ik zal uiteraard niet zeggen welke partij), met de vraag of ik op hem/haar wilde stemmen ! Dat vond ik eigenlijk niet zo heel chique, en ik denk dat ik er nu zeker niet op ga stemmen.
sirdanilot

Hakenkruis op SGP-poster in Yerseke getekend

:bobo

Overigens heb ik de (landelijke) SGP posters in Leiden ook wel eens beklad/afgescheurd gezien. Dat kwam dan weer niet in het nieuws...
Dodo

Bericht door Dodo »

Deze is leuk. SGP- graancirkels.

Afbeelding
helma

Bericht door helma »

Auto schreef:Zeer goede ingezonden brieven vandaag
Ja inderdaad. Beschamende toestand.
sirdanilot

Dodo schreef:Deze is leuk. SGP- graancirkels.
Is dat écht ?! :bobo
ejvl

Bericht door ejvl »

Tiberius schreef:
ejvl schreef:En in sommige gemeenten zijn er meerderen.

In Ede, bedoel je?
Inderdaad

DDD

Bericht door DDD »

sirdanilot schreef:Ik denk nu dat het toch CDA wordt in plaats van de CU in Leiden, omdat de CU betaald parkeren wil invoeren in verscheidene wijken (waaronder misschien de wijk waar ik naartoe ga verhuizen !). De SGP doet in Leiden zoals verwacht niet mee (wel in het naburige Katwijk).

En ja, de Bijbel zegt niets over betaald parkeren versus gratis parkeren, dus dan kies ik toch voor mijn portemonnee ;)

Overigens heb ik nu nog geen auto maar in de toekomst hoop ik toch een auto te kunnen aanschaffen. En dan is een parkeervergunning niet heel welkom als extra kostenpost.

Ik kreeg overigens een berichtje van iemand op Facebook, die in Leiden meedoet voor één van de partijen (ik zal uiteraard niet zeggen welke partij), met de vraag of ik op hem/haar wilde stemmen ! Dat vond ik eigenlijk niet zo heel chique, en ik denk dat ik er nu zeker niet op ga stemmen.
Dit vind ik toch wel schokkend op een refo-forum. Dus omdat de bijbel niets zegt over betaald parkeren kies je maar voor het CDA? Ik mag hopen dat je ervan op de hoogte bent dat de gemeenteraad over nog meer zaken gaat dan betaald parkeren? Ik heb er niets op tegen als mensen uit principe voor een rechtse christelijke partij als het CDA stemmen, maar deze reden is toch wel droevig.
sirdanilot

DDD schreef:
Dit vind ik toch wel schokkend op een refo-forum. Dus omdat de bijbel niets zegt over betaald parkeren kies je maar voor het CDA? Ik mag hopen dat je ervan op de hoogte bent dat de gemeenteraad over nog meer zaken gaat dan betaald parkeren? Ik heb er niets op tegen als mensen uit principe voor een rechtse christelijke partij als het CDA stemmen, maar deze reden is toch wel droevig.
Nou nou.
- De SGP doet niet mee in Leiden, CU en CDA wel. Ik twijfelde dus tussen die twee laatste.
- Ik zit op kamers in Leiden, maar ben nu ook weer geen inwoner van Leiden in hart en nieren. De Leidse politiek gaat me dus ook weer niet zó aan het hart.
- Zowel het CDA als de CU hebben goede punten, op christelijke leest geschoeid. Zo wil CDA zich er hard voor maken dat er een seksclub die vlak bij een school zit verdwijnt.
- Het CDA kan in het goddeloze Leiden véél meer verschil maken dan de CU.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

DDD schreef:
sirdanilot schreef:Ik denk nu dat het toch CDA wordt in plaats van de CU in Leiden, omdat de CU betaald parkeren wil invoeren in verscheidene wijken (waaronder misschien de wijk waar ik naartoe ga verhuizen !). De SGP doet in Leiden zoals verwacht niet mee (wel in het naburige Katwijk).

Dit vind ik toch wel schokkend op een refo-forum. Dus omdat de bijbel niets zegt over betaald parkeren kies je maar voor het CDA?
Dat zegt hij niet, DDD. Beter lezen in plaats van direct extreme dingen gaan roepen.
DDD

Bericht door DDD »

@Sirdanilot:
Het CDA in Leiden is ook klein. Ik heb trouwens ook helemaal geen bezwaar tegen een weloverwogen stem op het CDA. Maar dan op grond van een zinnige overweging.

Ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat ook de ChristenUnie bezwaar heeft tegen een seksclub, al dan niet vlak bij een school. In veel opzichten vind ik persoonlijk de ChristenUnie de beste partij. In ieder geval de meest christelijke partij. Daarover kun je natuurlijk verschillend denken, maar het wel of niet betaald parkeren lijkt me toch een bijzaak. Overigens is betaald parkeren voor de bewoners zelf ideaal, die hebben tenminste altijd een parkeerplaats...

@Tiberius:
Volgens mij is hij een zij. Maar los daarvan: volgens mij heb ik prima gelezen.
Plaats reactie