Nee, Predikanten met hoofdletter worden hier niet toegelatenMoesTuin schreef:Zijn hier Predikanten op dit forum lid, vast toch wel? (zit ik me nu te bedenken)

Nee, Predikanten met hoofdletter worden hier niet toegelatenMoesTuin schreef:Zijn hier Predikanten op dit forum lid, vast toch wel? (zit ik me nu te bedenken)
Oké, met andere woorden, bedoel je hiermee in hun "vrije tijd?"Tiberius schreef:MoesTuin schreef:Zijn hier Predikanten op dit forum lid, vast toch wel? (zit ik me nu te bedenken)
Alleen in de vroege en late uurtjes...
http://woordenlijst.org/leidraad/16/7/#r16qMoesTuin schreef:
Lijkt me overigens wel schokkend mocht men mee lezen de Predikanten of predikanten, wat is verschil in hoofdletter of niet dan?
o, dat komt in de beste families voor: er zijn ook forummers die dat doenejvl schreef:http://woordenlijst.org/leidraad/16/7/#r16qMoesTuin schreef:
Lijkt me overigens wel schokkend mocht men mee lezen de Predikanten of predikanten, wat is verschil in hoofdletter of niet dan?
Maar predikanten schrijven ook nogals eens in pluralis majestatis (wij vorm), meer een gewoonte denk ik.
Wat moet er nu niet vernieuwd worden? En waar is er nu geen verwarring over?MoesTuin schreef:Vernieuwing en Verwarring
Interessant thema.
Wat wordt bedoeld met Vernieuwing?
Wat word bedoeld met Verwarring?
Dat is gelukkig niet aan de hand in ons land.-DIA- schreef:Wat moet er nu niet vernieuwd worden? En waar is er nu geen verwarring over?MoesTuin schreef:Vernieuwing en Verwarring
Interessant thema.
Het is de tijd dat het oordeel begint van het huis Gods.
God verwarde de spraak, en we weten wat het oordeel van Babel inhield.
Micha kondigde verwarring ook aan als een oordeel en straf:
1 Ai mij! want ik ben, als wanneer de zomervruchten zijn ingezameld; als wanneer de nalezingen in den wijnoogst geschied zijn; er is geen druif om te eten; mijn ziel begeert vroegrijpe vrucht.
2 De goedertierene is vergaan uit het land, en er is niemand oprecht onder de mensen; zij loeren altemaal op bloed, zij jagen, een iegelijk zijn broeder, met een jachtgaren.
3 Om met beide handen wel dapper kwaad te doen, zo eist de vorst, en de rechter oordeelt om vergelding; en de grote spreekt de verderving zijner ziel, en zij draaien ze dicht ineen.
4 De beste van hen is als een doorn; de oprechtste is scherper dan een doornheg; de dag uwer wachters, uw bezoeking, is gekomen; nu zal hunlieder verwarring wezen.
Wat heeft dit nou met Moestuin's vraag te maken?-DIA- schreef:Wat moet er nu niet vernieuwd worden? En waar is er nu geen verwarring over?MoesTuin schreef:Vernieuwing en Verwarring
Interessant thema.
Het is de tijd dat het oordeel begint van het huis Gods.
God verwarde de spraak, en we weten wat het oordeel van Babel inhield.
Micha kondigde verwarring ook aan als een oordeel en straf:
1 Ai mij! want ik ben, als wanneer de zomervruchten zijn ingezameld; als wanneer de nalezingen in den wijnoogst geschied zijn; er is geen druif om te eten; mijn ziel begeert vroegrijpe vrucht.
2 De goedertierene is vergaan uit het land, en er is niemand oprecht onder de mensen; zij loeren altemaal op bloed, zij jagen, een iegelijk zijn broeder, met een jachtgaren.
3 Om met beide handen wel dapper kwaad te doen, zo eist de vorst, en de rechter oordeelt om vergelding; en de grote spreekt de verderving zijner ziel, en zij draaien ze dicht ineen.
4 De beste van hen is als een doorn; de oprechtste is scherper dan een doornheg; de dag uwer wachters, uw bezoeking, is gekomen; nu zal hunlieder verwarring wezen.
Het ware goed als meerderen dergelijke predikers hoorden.DDD schreef:Niets.
---knip--- Off-topic + geen respect voor ambtsdragers
Ja, ze schrijven en spreken inderdaad vaak in de wij-vorm. Maar naast de pluralis majestatis (majesteitsmeervoud), hebben we ook nog het pluralis minestoris: het bescheidenheidsmeervoud. En de dominee waar ik belijdenis heb gedaan hoorde iig bij de bescheiden mensen. Ik weet het, het verschil tussen majesteitsmeervoud en bescheidenheidsmeervoud is niet te horen, want het woordgebruik is hetzelfde. Maar bij de meeste zal predikanten zal het toch echt om het bescheidenheidsmeervoud gaan.ejvl schreef:http://woordenlijst.org/leidraad/16/7/#r16qMoesTuin schreef:
Maar predikanten schrijven ook nogals eens in pluralis majestatis (wij vorm), meer een gewoonte denk ik.