Ik vraag me af de gebr. Koster dan brochures uitgeven zonder winstoogmerk.-DIA- schreef:Waarom zouden ze niet eens een boekenbijlage wijden aan Gbr. Koster?Posthoorn schreef:Straks komt waarschijnlijk weer een boekenkrant van de Banier.
Best interessant, @Dodo.
Deze uitgever geeft nog boeken uit die werkelijk waarde hebben.
Of.... zou het mogelijk zo zijn dat een boekenbijlage van De Banier meer
is bedoeld om eigen portemonnee te spekken?
Erdee
Re: Erdee
Dat kun je je inderdaad wel afvragen... het is ook niet verboden om geld te verdienen, toch?Mister schreef:Ik vraag me af de gebr. Koster dan brochures uitgeven zonder winstoogmerk.-DIA- schreef:Waarom zouden ze niet eens een boekenbijlage wijden aan Gbr. Koster?Posthoorn schreef:Straks komt waarschijnlijk weer een boekenkrant van de Banier.
Best interessant, @Dodo.
is bedoeld om eigen portemonnee te spekken?

En als je het geld mag verdienen op een manier om de Waarheid te verbreiden is toch helemaal
mooi?
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
O ja? De boeken van jouw predikant bijvoorbeeld zijn hopelijk toch ook voor een héél brééd publiek...?! Neem aan dat je ze in ieders handen wil hebben.-DIA- schreef:Weet ik ook wel... Maar De Banier heeft een wat breder publiek op het oog dan Gebr. Koster.ejvl schreef:De Banier geeft net zo goed goede boeken uit hoor DIA, zelfs van Prof. dr. G. Wisse en Lamain en nog vele anderen.
Koster inderdaad ook.
Koop de waarheid en verkoop ze niet. (Spreuken 23 : 23a)
Maar je lijkt het de Banier wel kwalijk te nemen?-DIA- schreef:Dat kun je je inderdaad wel afvragen... het is ook niet verboden om geld te verdienen, toch?Mister schreef:Ik vraag me af de gebr. Koster dan brochures uitgeven zonder winstoogmerk.-DIA- schreef:Waarom zouden ze niet eens een boekenbijlage wijden aan Gbr. Koster?Posthoorn schreef:Straks komt waarschijnlijk weer een boekenkrant van de Banier.
Best interessant, @Dodo.
is bedoeld om eigen portemonnee te spekken?![]()
En als je het geld mag verdienen op een manier om de Waarheid te verbreiden is toch helemaal
mooi?
Nee hoor, ik heb zelf ook veel goede boeken van deze uitgeverij.Mister schreef:Maar je lijkt het de Banier wel kwalijk te nemen?-DIA- schreef:Dat kun je je inderdaad wel afvragen... het is ook niet verboden om geld te verdienen, toch?Mister schreef:Ik vraag me af de gebr. Koster dan brochures uitgeven zonder winstoogmerk.-DIA- schreef:
Waarom zouden ze niet eens een boekenbijlage wijden aan Gbr. Koster?
is bedoeld om eigen portemonnee te spekken?![]()
mooi?

Maar dat de boekenbijlage meer commercieel is dan ideëel lijkt me wel voor de hand liggen.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Waarschijnlijk kan het RD een financiële injectie wel goed gebruiken. Als ik zie dat mijn abbo 10% omhoog zou gaan terwijl ik daarvoor praktisch dezelfde content krijg ik voor 1 januari 2014, dan ik dat wat mij betreft wel een signaal. Zeker als er door het RD gesteld wordt dat het nieuw beleid is. Men heeft het besloten. Gewoon een prijsverhoging. Zeg dat dan. Communiceer dan gewoon dat je dat geld heel hard nodig heb.
ik had met veel plezier een e-paper abonnement op het R D
Deze is ook schrikbarend in prijs verhoogd.
Waarom weet ik ook niet, er hoeft niet eens een krant papier voor gedrukt te worden en bezorg en verspreidingskosten moet toch ook weinig zijn in geval van e paper
Ik ben ermee gestopt.
Neem heel af en toe een goedkoop proefabonnement
Deze is ook schrikbarend in prijs verhoogd.
Waarom weet ik ook niet, er hoeft niet eens een krant papier voor gedrukt te worden en bezorg en verspreidingskosten moet toch ook weinig zijn in geval van e paper
Ik ben ermee gestopt.
Neem heel af en toe een goedkoop proefabonnement
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
Mister schreef:Waarschijnlijk kan het RD een financiële injectie wel goed gebruiken. Als ik zie dat mijn abbo 10% omhoog zou gaan terwijl ik daarvoor praktisch dezelfde content krijg ik voor 1 januari 2014, dan ik dat wat mij betreft wel een signaal. Zeker als er door het RD gesteld wordt dat het nieuw beleid is. Men heeft het besloten. Gewoon een prijsverhoging. Zeg dat dan. Communiceer dan gewoon dat je dat geld heel hard nodig heb.
Eens. Ik vind het ook ontzettend raar dat je voor de artikelen op de website extra moet betalen. Of je moet een 10-15% duurder abonnement nemen...
Maar vind je daar nu precies raar aan? Voor werk moet betaald worden, of het nu op papier of digitaal afgeleverd wordt, het is een verschillende inspanning; dus wordt ook verschillend beprijsd.
Wat ik er zo raar aan vind, is het feit dat ik me scheel betaal aan de content elk jaar, en dat ik vervolgens extra moet betalen om alvast in de loop van de dag verschillende artikelen te lezen. Het lijkt mij toe dat dat dubbelop is. Prima dat men e.e.a. wil afschermen voor gratis meelezers, maar ik ben geen gratis meelezer.Tiberius schreef:Maar vind je daar nu precies raar aan? Voor werk moet betaald worden, of het nu op papier of digitaal afgeleverd wordt, het is een verschillende inspanning; dus wordt ook verschillend beprijsd.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Content is content, ik betaal voor vormgeving, drukken en bezorgen. Op internet zetten is dan een handeling van niets.Tiberius schreef:Wel van de digitale content dan.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Dat is veel te kort door de bocht. Net zoals mensen die zeggen, dat "die waterschappen zo duur zijn; het water komt toch gewoon gratis uit de kraan?"Luther schreef:Content is content, ik betaal voor vormgeving, drukken en bezorgen. Op internet zetten is dan een handeling van niets.Tiberius schreef:Wel van de digitale content dan.
Om content op internet te zetten heb je een gepaste infrastructuur nodig.
Om te beginnen een aantal servers, een opslagsysteem, etc. dat binnen een redelijke termijn (zeg 5 jaar) weer vervangen moet worden.
Deze apparatuur moet geplaatst worden in een geconditioneerde omgeving; kosten ca. €1500 per maand.
Daarnaast heb je nog de kosten van je content management systeem (waarmee je de content publiceert en de toegang regelt). Dat is meestal een eenmalig bedrag (om de zaak in te richten) plus maandelijkse licentiekosten, afhankelijk van het aantal gebruikers.
Je praat dus over 2 verschillende producten: de papieren krant (wat je op de mat krijgt) en de digitale informatie.
In het eerste geval (de krant) praat je over de kosten van papier, drukken, bezorgen, etc. Ik weet het uiteraard niet gedetailleerd, maar schat dat de prijs van de krant is opgebouwd uit: 50% content en 50% infrastructuur.
Bij digitale informatie ligt die tweede kostenpost wel wat lager, maar is zeker niet 0. Gezien bovenstaande en de prijzen die RD hanteert, schat ik dat de infrastructuur zo'n 75% van de content kost.
Dus als jij naast je papieren krant ook de digitale informatie wil lezen, zal je dat bedrag (die 75%) alsnog moeten voldoen.
Daarnaast (ook @Mister) heeft RD een aantal nieuwe diensten opgenomen. Die diensten moeten apart betaald worden.
Dus de redenatie van "vroeger had ik alles voor bedrag x en nu moet ik 30% meer betalen als ik alles wil hebben" gaat niet op: je praat over een nieuwe dienst.