Of eerst posten en dan weghalen.. maar dit advies is makkelijker!Johann Gottfried Walther schreef:Advies: eerst nadenken dan posten, ipv eerst posten en dan nadenken.

Of eerst posten en dan weghalen.. maar dit advies is makkelijker!Johann Gottfried Walther schreef:Advies: eerst nadenken dan posten, ipv eerst posten en dan nadenken.
Mister schreef:We zijn zo kwaad nog nietJongere schreef:Dat is waar.Mister schreef:Anti-privacybeleid? Volgens mij ben je zelf degene die de info online zet over jezelf.
Maar juist in onze gezindte, waar geregeld in "onze bladen" het e.e.a. staat over de privacy op internet, zouden we ruimhartig moeten zijn naar mensen die hierin een fout hebben gemaakt. 'Eigen schuld, dikke bult' is nog nooit de christelijke weg geweest, geloof ik. Als mensen zelf aangeven spijt te hebben van bepaalde keuzes in het verleden, om welke reden dan ook (gebrek aan inzicht, of gewoon een fout) en de mogelijkheid bestaat om hen daarin te helpen, zie ik niet in waarom we dat zouden nalaten.
Maar ik ben blij dat jullie het serieus willen gaan overwegen.
Toch is het wel typisch. Mensen zetten zelf eigen informatie op het internet. Daar moeten we goed bij nadenken.
Nadenken over welke zaken je openbaart van jezelf. Dat is uiteraard primair je eigen verantwoordelijkheid.
Blijkbaar zijn er ook mensen hier die merken dat ze niet alles wat ze ooit stellig beweerd hebben blijven vasthouden.
Dat zou je in het vuur van de discussie altijd moeten bedenken. Voorzichtig formuleren. Even laten bezinken voordat je op de 'bevestig'-knop klikt. Dat geldt hier een ieder.
Misschien is het goed om je dan eens af te vragen waarom je überhaupt dan in eerste instantie wél iets post op het www.Wilhelm schreef:Mister schreef:We zijn zo kwaad nog nietJongere schreef:Dat is waar.Mister schreef:Anti-privacybeleid? Volgens mij ben je zelf degene die de info online zet over jezelf.
Maar juist in onze gezindte, waar geregeld in "onze bladen" het e.e.a. staat over de privacy op internet, zouden we ruimhartig moeten zijn naar mensen die hierin een fout hebben gemaakt. 'Eigen schuld, dikke bult' is nog nooit de christelijke weg geweest, geloof ik. Als mensen zelf aangeven spijt te hebben van bepaalde keuzes in het verleden, om welke reden dan ook (gebrek aan inzicht, of gewoon een fout) en de mogelijkheid bestaat om hen daarin te helpen, zie ik niet in waarom we dat zouden nalaten.
Toch is het wel typisch. Mensen zetten zelf eigen informatie op het internet. Daar moeten we goed bij nadenken.
Nadenken over welke zaken je openbaart van jezelf. Dat is uiteraard primair je eigen verantwoordelijkheid.
Blijkbaar zijn er ook mensen hier die merken dat ze niet alles wat ze ooit stellig beweerd hebben blijven vasthouden.
Dat zou je in het vuur van de discussie altijd moeten bedenken. Voorzichtig formuleren. Even laten bezinken voordat je op de 'bevestig'-knop klikt. Dat geldt hier een ieder.
Nee een forum is net als een chat. Je bent met elkaar in discussie, je reageert , soms te snel en te ongenuanceerd. En als je later je postings terugleest, kan het zijn dat je het standpunt inhoudelijk nog wel deelt, maar dat de toon beter had gekunt. En als ik voor mezelf spreek. Op andere media verwijder ik ook geregeld eerder geplaatste berichten/statussen/tweets.
Niet omdat ik het er dan niet mee eens ben, maar omdat ik het niet prettig vind dat alles maar op het www blijft staan.
Je bent in gesprek met mensen, meestal ook gewoon met "bekenden" (op dit forum tot op zekere hoogte).Mister schreef:Misschien is het goed om je dan eens af te vragen waarom je überhaupt dan in eerste instantie wél iets post op het www.
Tiberius schreef:We hebben hierover mod-overleg gedaan en hopen er op de eerstvolgende mod-vergadering een besluit te nemen; in overleg met de technische mensen van EMG.
Als iemand ondertussen acute problemen met zijn of haar oude postings heeft, meldt ze dan, zodat wij ze ernaar kunnen kijken.
Geheel mee eens, en daarmee geef je een goed argument om deze mogelijkheid wel open te zetten. De media-ontwikkelingen zijn razendsnel gegaan. Ik denk niet dat de meeste posters door hadden in 2007 dat geposte zaken ook echt nooit meer te verwijderen waren, en dat het toch wel behoorlijk openbaar zou zijn. Dat geldt in elk geval voor mijzelf. Ik weet niet of ik veel postings zou verwijderen, maar ik zou in elk geval zelf de mogelijkheid willen hebben om dat te doen.Mister schreef:We zijn zo kwaad nog nietJongere schreef:Dat is waar.Mister schreef:Anti-privacybeleid? Volgens mij ben je zelf degene die de info online zet over jezelf.
Dat kan Wilhelm wel zeggen, maar het is onjuist.Luther schreef:En zoals Wilhelm zegt: Geen enkel medium is daarin zo massief als RF.
We nemen het mee.Luther schreef:Ook ben ik het eens met Wilhelm dat ik de toon van sommige van mijn posts achteraf niet zo gelukkig vind en die zou willen wijzigen of verwijderen.
Ik denk dat Wilhelm fora vergelijkt met andere vormen van social media. Maar je kunt bijvoorbeeld ook oude discussies gewoon in archief zetten, achter slot en grendel in een soort mod-gedeelte.Tiberius schreef:Dat kan Wilhelm wel zeggen, maar het is onjuist.Luther schreef:En zoals Wilhelm zegt: Geen enkel medium is daarin zo massief als RF.
Vrijwel geen enkel internetforum verwijdert oude discussies. Of het nu gaat om fora over computertechniek, auto's of wat dan ook. Terwijl juist theologie veel minder snel gedateerd is.
We nemen het mee.Luther schreef:Ook ben ik het eens met Wilhelm dat ik de toon van sommige van mijn posts achteraf niet zo gelukkig vind en die zou willen wijzigen of verwijderen.
Bij enkele van jouw postings hebben mensen dat overigens direct al aangegeven.
Alles kan. Maar dat is in ieder geval niet de doelstelling van dit forum.Luther schreef:Ik denk dat Wilhelm fora vergelijkt met andere vormen van social media. Maar je kunt bijvoorbeeld ook oude discussies gewoon in archief zetten, achter slot en grendel in een soort mod-gedeelte.
Dat ga ik gelijk doen.Luther schreef:Dat laatste kan zeker, ik zou zeggen: tel je zegeningen...
Nogmaals: je zet idd dingen op internet, maar als mijn identiteit via pb wordt doorgebrieft is dat super vervelend. Om die reden ben ik van gedachten veranderd. Daarnaast veranderen soms levensomstandigheden en wil je niet dat iedereen dingen van je terug kan lezen.Mister schreef:We zijn zo kwaad nog nietJongere schreef:Dat is waar.Mister schreef:Anti-privacybeleid? Volgens mij ben je zelf degene die de info online zet over jezelf.