De opdracht om te vermenigvuldigen staat ook in Genesis 1:28 "En God zegende hen, en God zeide tot hen: Weest vruchtbaar, en vermenigvuldigt, en vervult de aarde,".lien75 schreef:En dat is nu juist mijn punt. In mijn aangegeven Schriftgedeelten toon ik juist aan dat de jouw genoemde theorie niet kan kloppen en zelf onbijbels is. Want er staat juist wel in de Bijbel dat nadat Adam en Eva uit het paradijs verdreven waren kinderen ontvingen. En de opdracht om te vermenigvuldigen staat ook na de zondeval genoemd. En dat zij dochters hebben gekregen staat ook nog eens genoemd.
Er staat inderdaad in dat ze kinderen kregen nadat ze uit het paradijs verdreven werden.
Maar er staat ook: Ik zal zeer vermeerderen de moeite uwer zwangerschap; (vrij vertaald) betekent dan dat er al zwangerschap was?
Ik lees dat God Adam en Eva eerst de opdracht gaf zich te vermenigvuldigen en de aarde te vervullen en die te onderwerpen. Dan, na de zondeval, zegt God tegen Eva: Ik zal zeer vermeerderen de moeite uwer zwangerschap.
Als je nog nooit iets gehad hebt, dan kan het ook niet zeer vermeerderd worden. God verwijt Adam en Eva ook niet dat zij niet aan hun opdracht tot vermenigvuldigen hebben voldaan, Hij zegt alleen: vanaf nu zal dat heel veel moeilijker gaan.
Er staat niet dat er al kinderen waren voor de zondeval, maar als iets er niet staat betekent dat niet dat het ook niet geweest is, of dat het onbijbels zou zijn. Zie de erder genoemde argumenten wat wel uit de contex te leiden is maar ook niet direct in de bijbel staat, dat noem je toch ook niet onbijbels? Er staan wel meer zaken niet in de bijbel die wel wel aannemlijk achten doordat het uit het geheel van de schrift is af te leiden of uit de contex blijkt.
Let wel, het is niet mijn theorie, ik probeer aan te tonen dat deze theorie ook in ieder geval gedeeltelijk best te onderbouwen is.
Job 1:6 Er was nu een dag, als de kinderen Gods kwamen, om zich voor den HEERE te stellen, dat de satan ook in het midden van hen kwam.lien75 schreef:Hier ga ik niet op in. Er staat tussen engelen. en niet iets in de trant van ze vermengden zich in elkaar.... Als dat inlegkunde is?
Daarop zeg ik: satan voegde zich bij hen, daaruit zou je kunnen concluderen dat het begrip beni ha'elohim (de zonen Gods) hier gebruikt wordt om personen of wezens mee aan te duiden van de scheppingsorde waar ook de satan onder gerangschikt kan worden. Hij was namelijk 'onder hen.
Ik heb het dus niet over vermengen maar over dat satan tot dezelfde soort scheppingsorde kan behoren waarmee de engelen worden aangeduid. Satan was een gevallen engel, of engelen.
Net zoals jij lien75 heet en ik ejvl maar we zijn allebei mensen, we behoren tot dezelfde scheppingsorde.