Oudejaarsavond.

MoesTuin
Verbannen

Re: Oudejaarsavond.

Bericht door MoesTuin »

Gelukkig máár.
Hoewel.....hoe geloofwaardig is het citaat van Huisman.
Want je hebt zwaar en licht vuurwerk.
Zware vuurwerk komt er hier niet in overigens.
Door welk vuurwerk zijn de verwondingen ontstaan?
Of onder welke omstandigheden?
Juist daarom doen we het nu samen met de kids, om ze ook wat wijze lessen hierin mee te geven.
Verbieden werkt enkel averrechts, nu weten we ook wat ze uitspoken, binnen de ons gestelde kaders.
Veiliger kan niét ....
Met autorijden kan je ook letsel krijgen
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
Isala

Bericht door Isala »

huisman schreef:Gelukkig is onze Nederlandse bevolking verstandiger dan MoesTuin.
Wat een "mooi" waardeoordeel om het jaar mee af te sluiten
Hora est!
Isala

Bericht door Isala »

Ik kom uit een streek waar carbid schieten traditie is.
Hierbij is jaren geleden een oude buurjongen verongelukt en mijn broer lichtgewond geraakt.
Toen ik jong was vond ik het bijzonder en indrukwekkend, die knallen.
Nu mag het van mij gestolen worden.
Je bent een rund als je met vuurwerk stunt.
Maar een kind mag van mij best een sterretje vasthouden, maar wel samen met vader of moeder.

Oudejaarsavond blijft toch een gewichtig moment in de tijd.
Dat hoeft niet weg geknald te worden.
Hora est!
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

[youtube]<iframe width="420" height="315" src="//www.youtube.com/embed/PO17DIeI7Ec" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>[/youtube]
<iframe width="420" height="315" src="/ ... ></iframe>
Ik weet, mijn Verlosser leeft
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Onze jongen staat in de vensterbank te genieten van het vuurwerk van anderen, de oooh en aaaah zijn niet van de lucht
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
huisman

Bericht door huisman »

MoesTuin schreef:Gelukkig máár.
Hoewel.....hoe geloofwaardig is het citaat van Huisman.
Want je hebt zwaar en licht vuurwerk.
Zware vuurwerk komt er hier niet in overigens.
Door welk vuurwerk zijn de verwondingen ontstaan?
Of onder welke omstandigheden?
Juist daarom doen we het nu samen met de kids, om ze ook wat wijze lessen hierin mee te geven.
Verbieden werkt enkel averrechts, nu weten we ook wat ze uitspoken, binnen de ons gestelde kaders.
Veiliger kan niét ....
Met autorijden kan je ook letsel krijgen
1.Autorijden is vaak noodzaak.
2.Oogletsels kunnen door elk type vuurwerk ontstaan.
3.De landelijke vereniging van plastisch chirurgen wil een vuurwerkverbod op alle vuurwerk.
4.Verbod heeft bij ons niet averechts gewerkt.
5."Maar gij geheel anders" is ook in dit opzicht van toepassing.
Plastisch chirurg Oscar van Kooten is geschrokken van het grote aantal zeer jonge vuurwerkslachtoffers dat hij sinds 31 december onder behandeling heeft. Hij zocht deze week de publiciteit om de effecten te kunnen laten zien van wat hij agressief en destructief vuurwerk noemt. Hij heeft er nog steeds handenvol werk aan. Van Kooten hoopt dat vooral ouders er iets van leren. Hij legt zijn goede linkerhand op tafel en wijst met zijn goede rechterhand aan waar bij een slachtoffer zenuwen zijn afgescheurd, welke inmiddels verdwenen vingers gebroken waren, welke pezen kapot waren getrokken, welke vingertopjes geamputeerd moesten worden.

Chirurg Van Kooten heeft tien vingers die het goed doen. Hij had ze allemaal nodig om al die vernielde handen zo goed mogelijk te repareren. Met zijn goede rechter- en linkerhand tikt chirurg Ralph de Wit op het toetsenbord van een computer tot er een röntgenfoto verschijnt van een verminkte 'klauw'. Het ziet er niet half zo gruwelijk uit als de eerder getoonde foto's van de buitenkant. Daarna wijst hij met zijn goede vingers aan hoe hij pinnen in de botresten heeft gezet om zo veel mogelijk te herstellen. Tenslotte toont hij het resultaat: een dichtgenaaid handmidden met links en rechts uitsteeksels: een duim en een pink. Zonder zijn goede vingers had De Wit dit niet kunnen maken. "Laten jullie deze foto's zien in de krant", willen Van Kooten en De Wit weten. Ze zijn gruwelijk, maar de keiharde realiteit. De vrouw van wie de verminkte hand is, heeft toestemming gegeven om ze te gebruiken. Niet roekeloos gedrag maar een direct exploderende pot was de oorzaak. Zij vindt het belangrijk dat de ongelooflijke schade die vuurwerk kan toebrengen, onder de aandacht komt.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Ik ben voor georganiseerd vuurwerk, dan kunnen degene die er van houden er naar gaan kijken en van "genieten".
En is er beperkte overlast, en de kans op ongelukken vele malen kleiner.

Ik denk ook aan de ongelukken van mensen die zelf niets afstaken, maar verwond werden door dat anderen vuurwerk naar hen gooide.

En zwaar of licht vuurwerk, dit jaar is er al weer zwaarder vuurwerk toegestaan dan dat er vorige jaar toegestaan was.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

ben aan mijn traditionele taak bezig op oudjaars middag...

oliebollen bakken :)
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Bert Mulder schreef:ben aan mijn traditionele taak bezig op oudjaars middag...

Jij houdt wel van vette vingers op je smartphone? ;)
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Tiberius schreef:

Ze zijn niet vet...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Bert Mulder schreef:
Tiberius schreef:

Ze zijn niet vet...
Dat zag ik, ja. Eet smakelijk!
helma

Bericht door helma »

Wij waren net heerlijk met elkaar aan het zingen. Onverwachts komt er een klasgenoot van een van de jongens voorbij. Na een paar liederen verzucht ze: "dit is veel leuker dan televisiekijken!"
Mara

Bericht door Mara »

We zouden aan een spel beginnen, maar het komt er niet zo van. We zijn allemaal nog onder de indruk van de ernstige prediking die we vanavond gehoord hebben.
Op een avond als deze, hebben de diensten altijd wel een bijzonder karakter, maar deze keer sloeg het bij ons allemaal naar binnen.
Het vuurwerk was vreselijk toen we net thuiskwamen, we hoorden steeds sirenes, maar vanwege de regen is het nu wat minder.
De katten hebben vanmorgen een valeriaan-shotje tussen hun oortjes gehad. Wat een uitvinding, je hoeft niet een tabletje door hun strotje te duwen. Het schijnt een week te werken.
Goede jaarwisseling toegewenst en hopelijk ontmoeten wij elkaar in het nieuwe jaar weer hier, in goede gezondheid!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara

Bericht door Mara »

Deze vreselijke nacht kwam ten einde. De ME die er aan te pas moest komen, omdat jongens vuurwerk naar de politie gooiden.
Tot nu één dodelijk slachtoffer, een 51 jarige man die vuurwerk vol in het gezicht kreeg en ter plaatse overleed.
Vreselijk!
Maar ook iemand die een oog moest missen en verscheidene mensen die tijdelijk het zicht moeten missen.
De katten zijn nog helemaal van slag. Blijkbaar was hier iemand in de buurt met illegale zooi aan de gang, want af en toe trilden de ramen in de sponningen.
Om half 4 schoot ik wakker van een enorme flits en harde knal, vlak voor de deur.
Het positieve nieuws van vanmorgen was dat ik hoorde dat in veel wijken moslims vanmorgen vuurwerkresten bij elkaar gaan vegen en pijlen en rotjes die niet afgegaan zijn, verzamelen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

In onze nieuwe wijk veel mooi vuurwerk en weinig geknal, dat was in de vorige wijk wel anders.
Om half 2 gewoon ook de straat leeg, rustig én voor een groot deel weer schoon, prima zo!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Plaats reactie