Hoe zit het eigelijk met de nieuwe kabinetsformatie. We horen of zien er niet veel meer van. Komt het CDA er nog uit met de PVDA of ligt het nest reeds onder de boom. Vind het allemaal wel erg lang duren.
tukkertje
Formatie?????
- ndonselaar
- Contacteer:
Tukkertje,
Even de verkiezingen van de PS afwachten. Als CDA/VVD een meerderheid houden in de senaat is het over met de formatie. Als CDA/PvdA een meerderheid hebben dan zul je zien dat het heel snel gaat. Stem dus verantwoord, óók Provinciale Staten!
Even de verkiezingen van de PS afwachten. Als CDA/VVD een meerderheid houden in de senaat is het over met de formatie. Als CDA/PvdA een meerderheid hebben dan zul je zien dat het heel snel gaat. Stem dus verantwoord, óók Provinciale Staten!
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
In ieder geval goed voor de levendigheid. Ik hoop dat het rechts wordt. We kunnen dan rekenen op meer democratische besluiten. Zowel rechts en links hebben invloed.Inderdaad. Net toen ik gisteren gepost had las ik dat er waarschijnlijk geen meerderheid komt in de eerste kamer. Dus oproep aan iedereen. Stem rechts
Jou mag ik wel...Ik zou persoonlijk graag GroenLinks stemmen, hun ethische standpunten staan me echter behoorlijk tegen. Maar dit terzijde.

Ik begrijp het ook echt niet dat zo veel luitjes hier een voorkeur voor rechts hebben. Is dat door een gebrek aan kennis, of door angst voor de consequenties van een linkse koers (tja, we moeten dan wel inleveren ja!)?
[Aangepast op 5/3/03 door Adje]
Tja, en waar bracht die koers van Balkie en z'n club ons????
Lois noemde de ethische dingen die haar in GroenLinks tegenstonden, nuja, daarom hebben we moeite met Paars. Maar niet om de andere dingen die ze wel goed gedaan hebben, en die door de dames en heren stemmingmakers volledig over het hoofd gezien wordt....
Voorbeeld van hoe het 'links' wel goed kan is natuurlijk CU....
Lois noemde de ethische dingen die haar in GroenLinks tegenstonden, nuja, daarom hebben we moeite met Paars. Maar niet om de andere dingen die ze wel goed gedaan hebben, en die door de dames en heren stemmingmakers volledig over het hoofd gezien wordt....
Voorbeeld van hoe het 'links' wel goed kan is natuurlijk CU....
Paars had een groot geluk, die hun op de benen hield. Dat was dat de economie hun meezat. En dat was NIET de verdienste van paars.
En wat Balkenende betreft. Hij heeft de tijd nog niet gehad om de puinhopen van paars op te ruimen. Het ios natuurlijk makkelijk om te zeggen dat hij nog niets gepresteerd heeft, maar wat wil je als het kabinet dat voor jou regeerde er een ontiegelijke bende van gemaakt heeft.
tukkertje
En wat Balkenende betreft. Hij heeft de tijd nog niet gehad om de puinhopen van paars op te ruimen. Het ios natuurlijk makkelijk om te zeggen dat hij nog niets gepresteerd heeft, maar wat wil je als het kabinet dat voor jou regeerde er een ontiegelijke bende van gemaakt heeft.
tukkertje
Ik las vandaag dat de beide partijen de bezuinigingen in het hoger onderwijs zoals de CEC die voorstelde, niet gaat invoeren. Gelukkig, want dat zou niet echt een goede invloed hebben op de kwaliteit van de toekomstige arbeidspopulatie. Laten we hopen dat ze tijdens de formatie niet korte termijn gaan denken, maar een degelijk regeeraccoord maken. Bos is, dacht ik, econoom dus je zou dat wel verwachten.
LOLOorspronkelijk gepost door AdjeJou mag ik wel...Ik zou persoonlijk graag GroenLinks stemmen, hun ethische standpunten staan me echter behoorlijk tegen. Maar dit terzijde.

Behalve op ethisch terrein zijn er meer dingen waarin Paars niet helemaal mijn pakkie-an was. Maar in hoeverre kun je dit onder links scharen met de VVD erbij?
[Aangepast op 5-3-2003 door Loïs]