Goeie actie van Andre Rouvoet!!
zo haalt hij voor niks nada de landelijke pers en is te horen vandaag in alle actualiteiten rubrieken!
Dit is nog een goeie actie van ChristenUnie om stemmen te trekken!
( en natuurlijk ook om hongerend afrika te helpen)
wat vinden jullie van de actie???
ter info:
ChristenUnie: Collectebus op stembureau slaat aan
DEN HAAG (ANP) - Het initiatief van lijsttrekker Rouvoet van de ChristenUnie om woensdag in de stemlokalen collectebussen te plaatsen voor hongerend Afrika slaat aan, aldus een woordvoerder van die partij. Hij meldt dat Amsterdam, Utrecht en nog een aantal andere gemeenten hiertoe overgaan.
.
Een compleet beeld is moeilijk te schetsen, omdat het aan de gemeenten zelf is om dit te doen. Collecteren in een stemlokaal is alleen mogelijk met een vergunning.
.
Lijsttrekker Rouvoet lanceerde zijn idee afgelopen maandag. Volgens de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) is het dus kort dag en hangt het van de plaatselijke verordening af of de collecte in het stemlokkaal mogelijk is.
.
Volgens de VNG heeft minister Remkes van Binnenlandse Zaken inmiddels laten weten dat hij „terughoudendâ€
Goeie actie ChristenUnie!! ( levert zeteltje op?)
Goeie actie ChristenUnie!! ( levert zeteltje op?)
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Moeten we op deze wijze stemmen gaan trekken?????? Sorry hoor, maar door zulke actie's lijkt cu steeds meer op de grote partijen die ook alleen maar op zulke manieren stemmen kunnen trekken.
Denk je dat mensen dit nu echt lezen? Ten eerste als het niet gebeurd, dan heb het voor sommige mensen al een domper. En verder wordt men al helemaal plat gegooid door de grote partijen dat men het gewoon onderhand zat is.
Denk je dat mensen dit nu echt lezen? Ten eerste als het niet gebeurd, dan heb het voor sommige mensen al een domper. En verder wordt men al helemaal plat gegooid door de grote partijen dat men het gewoon onderhand zat is.
Ik vind het een misselijke insinuatie dat de CU deze actie begint om stemmen te trekken.
In tegenstelling tot bijna alle partijen heeft de CU dezer dagen ook oog voor de naaste in plaats van alleen maar WINST WINST WINST.
Gisteravond sprak Slob hier in de stad en het ging over naastenliefde dichtbij en ver weg. Hij herinnerde ons eraan dat er op dit moment een nationale hulpactie aan de gang is. Niemand hoort daarover, want een kansloze kandidaat-premier uit Amsterdam is natuurlijk veel belangrijker dan een paat duizend dode zwartjes in Afrika.
Daarom wilde de CU deze actie opstarten. Uit liefde tot God en tot Zijn schepselen.
Maar dat mag natuurlijk niet in verkiezingstijd. Nee, dan moet je je medeschepsel laten creperen vanwege je balloneetjes en je stickertjes. Stel je voor dat de mensen denken dat je het voor de stemmen doet.
Als Jan Marijnissen met z'n opoe op de foto gaat, staat dat heel lief. Ach, wat een sociaal bewogen mens. Leuk, zo'n foto. Staat goed in de campagne.
Maar als Rouvoet iets DOET aan de ellende in de wereld, krijgt hij NOTABENE VAN MEDE-REFO'S het verwijt dat hij goedkoop stemmen probeert te trekken.
Als Rouvoet jou vanavond in de gracht ziet vallen moet hij je maar laten verdrinken. Een foto morgen in de krant is alleen maar een goedkope reclamestunt, een reformatorische partij onwaardig....
In tegenstelling tot bijna alle partijen heeft de CU dezer dagen ook oog voor de naaste in plaats van alleen maar WINST WINST WINST.
Gisteravond sprak Slob hier in de stad en het ging over naastenliefde dichtbij en ver weg. Hij herinnerde ons eraan dat er op dit moment een nationale hulpactie aan de gang is. Niemand hoort daarover, want een kansloze kandidaat-premier uit Amsterdam is natuurlijk veel belangrijker dan een paat duizend dode zwartjes in Afrika.
Daarom wilde de CU deze actie opstarten. Uit liefde tot God en tot Zijn schepselen.
Maar dat mag natuurlijk niet in verkiezingstijd. Nee, dan moet je je medeschepsel laten creperen vanwege je balloneetjes en je stickertjes. Stel je voor dat de mensen denken dat je het voor de stemmen doet.
Als Jan Marijnissen met z'n opoe op de foto gaat, staat dat heel lief. Ach, wat een sociaal bewogen mens. Leuk, zo'n foto. Staat goed in de campagne.
Maar als Rouvoet iets DOET aan de ellende in de wereld, krijgt hij NOTABENE VAN MEDE-REFO'S het verwijt dat hij goedkoop stemmen probeert te trekken.
Als Rouvoet jou vanavond in de gracht ziet vallen moet hij je maar laten verdrinken. Een foto morgen in de krant is alleen maar een goedkope reclamestunt, een reformatorische partij onwaardig....
Natuurlijk bjdendekker is het prima zo'n aktie te starten, alleen was het beter geweest om hier een paar maanden eerder mee te komen. Zou alles veel beter geregeld kunnen worden en zou het wat onbaatzuchtiger overkomen.
Nu, zo'n dag voor de verkiezingen, riekt het toch naar stemmentrekkerij.
De CU wil naastenliefde tonen maar probeert er gelijk ook een slaatje uit te slaan.
Nu, zo'n dag voor de verkiezingen, riekt het toch naar stemmentrekkerij.
De CU wil naastenliefde tonen maar probeert er gelijk ook een slaatje uit te slaan.
Als ik Rouvoet spreek zal ik zeggen dat hij er voor moet zorgen dat hij bepaalde ideeën een paar maanden eerder krijgt.
Hoe kan dat nou???!!
Je moet maar een paar dagen voor de verkiezingen op het idee komen. Is daar wat mis mee?
Trouwens, al eerder schreef de CU aan alle kandidaat-kamerleden het verzoek om als zij gekozen zouden worden 100 euro over zouden willen maken op giro 555. Is dat ook stemmentrekkerij soms? Hoe groot is de kans om stemmen te winnen onder Bos, Halsema, Zalm, Dijkgraaf?
Kijk, natuurlijk is de CU positief in het nieuws gekomen met de collecte-actie. En terecht. En wellicht trekt het nog een paar zwevers over de streep ook. Maar ik ben er heilig van overtuigd dat dat niet de intentie van Rouvoet was en is. Daar acht ik hem te hoog voor.
Bovendien kan ik het weinig christelijk vinden om zonder hoor en wederhoor een daad van medechristenen botweg te veroordelen als zouden zij een slaatje proberen te slaan uit hun eigen goedheid.
Hoe kan dat nou???!!
Je moet maar een paar dagen voor de verkiezingen op het idee komen. Is daar wat mis mee?
Trouwens, al eerder schreef de CU aan alle kandidaat-kamerleden het verzoek om als zij gekozen zouden worden 100 euro over zouden willen maken op giro 555. Is dat ook stemmentrekkerij soms? Hoe groot is de kans om stemmen te winnen onder Bos, Halsema, Zalm, Dijkgraaf?
Kijk, natuurlijk is de CU positief in het nieuws gekomen met de collecte-actie. En terecht. En wellicht trekt het nog een paar zwevers over de streep ook. Maar ik ben er heilig van overtuigd dat dat niet de intentie van Rouvoet was en is. Daar acht ik hem te hoog voor.
Bovendien kan ik het weinig christelijk vinden om zonder hoor en wederhoor een daad van medechristenen botweg te veroordelen als zouden zij een slaatje proberen te slaan uit hun eigen goedheid.
Heb een uurtje geleden mijn stem op lijst 9 uitgebracht, maar vond helaas geen collectebus tbv Giro 555 voor hongerend Afrika.
Jammer, ik vond het namelijk een heel goed initiatief van dhr. Rouvoet, blijkbaar is het er hier niet van gekomen daadwerkelijk overal collectebussen te plaatsen.
:thu Bienveillance
Jammer, ik vond het namelijk een heel goed initiatief van dhr. Rouvoet, blijkbaar is het er hier niet van gekomen daadwerkelijk overal collectebussen te plaatsen.
:thu Bienveillance
Ook al ben ik CDA-er, dan nog vind ik dit een hele goeie actie van de CU.
Sommige mensen reageren wel heel erg op een politiek kortzichtige manier.
"Iedereen die wat 'goeds' doet in verkiezingstijd doet dat alleen maar om er beter van te worden" is hun motto.
Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten....
Ennuh, dat zou dus betekenen dat de politieke partijen tijdens verkiezingstijd maar geen goede dingen moeten doen?
Jaloers kinderachtig gedrag...
Klasse CU!
Maar mijn stem krijg je niet
Sommige mensen reageren wel heel erg op een politiek kortzichtige manier.
"Iedereen die wat 'goeds' doet in verkiezingstijd doet dat alleen maar om er beter van te worden" is hun motto.
Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten....
Ennuh, dat zou dus betekenen dat de politieke partijen tijdens verkiezingstijd maar geen goede dingen moeten doen?
Jaloers kinderachtig gedrag...
Klasse CU!
Maar mijn stem krijg je niet

Carpe Diem tamen Memento Mori