PEILINGEN

limosa

Bericht door limosa »

SGP wil nog maar niet naar 3 zetels groeien ;-( .

Onze mannen blijven ook een beetje op de achtergrond. Ik hoor ze zo weinig de laatste tijd in de media, of ligt dat aan mij? 't Kan ook een voordeel zijn natuurlijk, er komen de laatste tijd maar weinig politici in het nieuws waar het goed mee afloopt (politiek gezien dan).

Toch de vraag: Waar zit die derde zetel?

limosa
Madtice

Bericht door Madtice »

Die derde zetel heeft volgens mij de SP. Volgens mij hebben die heel veel zetels her en der vandaan genomen.
bjdendekker

Bericht door bjdendekker »

Origineel geplaatst door Rens
De SP moet zich nog niet rijk rekenen! Het is nog geen 22 januari 19.00 uur!!!

Groet, Rens

En wie weet wie er allemaal nog tussen 19:00 en 21:00 uur gaan stemmen!!!
rekna

Bericht door rekna »

Nieuwe peiling van Maurice de Hondt:

CDA 45 (43)
VVD 28 (24)
PVDA 27 (23)
LPF 7 (26)
SP 24 (9)
Groen Links 8 (10)
D66 6 (7)

De peiling van de Hondt is wel wat afwijkend m.b.t. de andere wekelijkse peiling.

De SP blijft het echter goed doen, D66 doet het in mijn ogen ook veel te goed!

Halsema moet toch nog een beetje haar best gaan doen. 'k Hoor haar weinig tot nu toe.

Wouter Bos zou er toch weer een paar van de SP af moeten kunnen pikken! We wachten af.
Billy

Bericht door Billy »

De VVD zit weer in de lift. Als er nu Tweede-Kamerverkiezingen zouden zijn, zou de partij 28 zetels binnen weten te halen. De liberalen hebben er nu 24. Met deze zetelwinst zou de VVD de tweede partij van Nederland zijn. VVD en CDA zouden samen dan ook weer een nipte meerderheid kunnen vormen. De christen-democraten zouden namelijk 49 zetels van de 150 weten te bemachtigen. Het CDA heeft nu 43 zetels in het parlement. De liberalen hebben waarschijnlijk vooral kiezers weten te trekken door het partijcongres van vorig weekeinde. Zalm presenteerde zich daar als beoogd premier. Bovendien trok het eerste publieke optreden van de Somalische Ayaan Hirsi Ali, de nummer zestien op de VVD-lijst, veel aandacht.
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
limosa

Bericht door limosa »

SGP nog steeds op 2 zetels. Percentage zelfs lager dan vorige 2de-kamer verkiezingen. 1,6% tegen 1,7% bij de vorige verkiezingen. Zit helemaal geen groei in.
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Origineel geplaatst door limosa
SGP nog steeds op 2 zetels. Percentage zelfs lager dan vorige 2de-kamer verkiezingen. 1,6% tegen 1,7% bij de vorige verkiezingen. Zit helemaal geen groei in.
Een peiling bij een grote partij is redelijk betrouwbaar, maar bij een kleine partij zeker niet! De ene keer zijn van de 1000 ondervraagde 5 voor de SGP en de andere keer 10! De ene keer bij CDA 200 en de volgende keer 220! Hiermee geef ik aan dat het richting de kleine partijen duidelijk natte vinger werk is. Al moeten we ons er zeker voor inzetten en 'strijden' voor de derde zetel! Wie weet komt tie derde zetel en hebben we lekker ook Elbert in de 2de kamer! :in
limosa

Bericht door limosa »

Betrouwbaarheid van de peilingen is inderdaad voor grote partijen beter dan voor de kleine. Toch zitten er geen grote verschillen in de peilingen dus ze zitten wel redelijk in de richting.

Ook bij de komende verkiezingen zal de opkomst wel weer relatief hoog zijn. Ik ben bang dat SGP daardoor weer niet boven de 2 zetels uitkomt.

[Veranderd op 7/12/02 door limosa]
Adje

Bericht door Adje »

kLas vandaag in de krant dat er wat gebraind wordt over een kiesdrempel, die dan wellicht bij drie zetels komt te liggen. Dat zou knap rot uitkomen voor de SGP!

Zie je het trouwens een beetje zitten met de SP, Rens? Ik bedoel: kunnen ze het aan, in een keer 12-15 nieuwe mensen in de kamer? tIs een hele verandering in een keer. En voor die nieuwe mensen is het misschien lastig, omdat er een hoop in een keer zomaar in vallen. En regeringsverantwoordelijkheid? Want dat is weer wat anders dan oppositie voeren? kBen benieuwd naar je mening hierover!
Adje

Bericht door Adje »

Okey, dank je.

Toch denk ik dat de SP het voor de kiezers niet kan maken, om nee te zeggen tegen regeringsverantwoordelijkheid dragen, als hen dat na 22 jan. gevraagd wordt. Hoewel ze zelf dan misschien niet wil, zullen ze toch niet 'moeten'? Wellicht voelen veel kiezers zich lichtelijk bedrogen, als SP zich dan 'onttrekt'?

(Dat was toch ook de reden, waarom de LPF in de regering kwam? Je kon 1,6 miljoen mensen niet negeren.)
Robert

Bericht door Robert »

Juist voor kleine partijen zijn de peilingen zeer betrouwbaar. Grote partijen zitten er altijd 1 of 2 naast.

De SGP staat altijd op 2 of 3 zetels in de peilingen. Het is duidelijk dat de SGP ook dit keer 2 of 3 zetels haalt.

Het CDA gaat tussen de 43 en de 52 zetels, en je weet dan nog niet eens zeker of ze daar idd binnen vallen.

Als er idd een kiesdrempel zou komen, zou de SGP dan *eindelijk* met de CU samengaan?

Of gaat de SGP liever helemaal niet in de kamer dan werken met vrouwen?

waarschijnlijk het laatste.........
Plaats reactie