Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
-
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]
Mooi zo !
Ik maak zelf de hutspot ietsjes anders, al is dat wel de traditionele manier. Ik kook de aardappels en wortels wel, maar de uien bak ik met wat spekjes en laat ik daarna sudderen tot het zacht is. Of met een braadworst of zo, dan heb je ook jus.
Maar het maakt niet zo veel uit hoe je het maakt het is altijd wel lekker !
Ik maak zelf de hutspot ietsjes anders, al is dat wel de traditionele manier. Ik kook de aardappels en wortels wel, maar de uien bak ik met wat spekjes en laat ik daarna sudderen tot het zacht is. Of met een braadworst of zo, dan heb je ook jus.
Maar het maakt niet zo veel uit hoe je het maakt het is altijd wel lekker !
courgettesoep met gerookte zalm
wraps

wraps

- MarthaMartha
nasi zonder pakjes en zakjes
gebakken eitje
satestokjes met satesaus
babi ketjap
gebakken eitje
satestokjes met satesaus
babi ketjap
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Pompoenpuree (kleine pompoen schillen en in stukken hakken, aardappel schillen en in stukken snijden (ongeveer verhouding 4:1 pompoen:aardappel), koken in 250 ml runderbouillon van bouillonblokje met een scheut olijfolie erdoor. Afgieten, pureren, evt scheut melk erdoor, klont boter erdoor, peper.
Kastanjechampignons bakken, gesnipperd sjalotje erdoor, lenteuitje erdoor, spinazie erdoor en laten slinken, peper en zout erdoor.
Kipfilet in drie lange repen snijden, marineren in een scheutje ketjap en in een paar plakjes ham rollen. Bakken in de oven.
Zwager zei dat het lekker was.
Kastanjechampignons bakken, gesnipperd sjalotje erdoor, lenteuitje erdoor, spinazie erdoor en laten slinken, peper en zout erdoor.
Kipfilet in drie lange repen snijden, marineren in een scheutje ketjap en in een paar plakjes ham rollen. Bakken in de oven.
- MarthaMartha
En wat vond jij ervan?Zita schreef:Pompoenpuree (kleine pompoen schillen en in stukken hakken, aardappel schillen en in stukken snijden (ongeveer verhouding 4:1 pompoen:aardappel), koken in 250 ml runderbouillon van bouillonblokje met een scheut olijfolie erdoor. Afgieten, pureren, evt scheut melk erdoor, klont boter erdoor, peper.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Ik vond het ook erg lekkerMarthaMartha schreef:En wat vond jij ervan?Zita schreef:Pompoenpuree (kleine pompoen schillen en in stukken hakken, aardappel schillen en in stukken snijden (ongeveer verhouding 4:1 pompoen:aardappel), koken in 250 ml runderbouillon van bouillonblokje met een scheut olijfolie erdoor. Afgieten, pureren, evt scheut melk erdoor, klont boter erdoor, peper.

In de Bijbel noemden ze dat nog 'wilde kolokwinten' waarvan gold dat 'de dood in de pot was'.Zita schreef:Pompoenpuree (kleine pompoen schillen en in stukken hakken, aardappel schillen en in stukken snijden (ongeveer verhouding 4:1 pompoen:aardappel), koken in 250 ml runderbouillon van bouillonblokje met een scheut olijfolie erdoor. Afgieten, pureren, evt scheut melk erdoor, klont boter erdoor, peper.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Die zwagers? Of die champignons?Luther schreef:In de Bijbel noemden ze dat nog 'wilde kolokwinten' waarvan gold dat 'de dood in de pot was'.Zita schreef:Pompoenpuree (kleine pompoen schillen en in stukken hakken, aardappel schillen en in stukken snijden (ongeveer verhouding 4:1 pompoen:aardappel), koken in 250 ml runderbouillon van bouillonblokje met een scheut olijfolie erdoor. Afgieten, pureren, evt scheut melk erdoor, klont boter erdoor, peper.
Vandaag schaft de pot lasagne-voor-luie-mensen (of voor hardwerkende mensen, net hoe je 't bekijkt).
Fruit een sjalotje, braad 100 gram gehakt rul mee, mik er een pot pastasaus-kant-en-klaar doorheen (in dit geval bolognesesaus), kiep er een pakje passata di pomodori of iets anders met tomaten in blokjes of gepureerd door. Breng aan de kook.
Smelt een klont boter en voeg dezelfde hoeveelheid aan bloem toe. Laat even garen en voeg dan scheutje voor scheutje melk toe tot de saus de gewenste dikte heeft. Doe er peper, zout, eventueel bieslook of peterselie of iets dergelijks door.
Vul een ovenschaal met afwisselend laagjes lasagnebladen, tomatensaus, bechamelsaus en spinazieblaadjes. Eindig met een laagje bechamelsaus en daarop geraspte kaas. Halfuurtje in de oven.
Vandaag kook ik o.a. stoofpeertjes. Ik doe het in glühwein, al vraag ik me af hoelang die goedblijft, want dit is nog een overgebleven fles van vorig jaar..
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
-
^ Was hij dicht of open? Dicht moet wel goedblijven, al zou ik het sowieso eerst eventjes proeven.
Dicht.sirdanilot schreef:^ Was hij dicht of open? Dicht moet wel goedblijven, al zou ik het sowieso eerst eventjes proeven.
Dus gaat vast lukken

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Dat is sowieso een goed idee.sirdanilot schreef:^ Was hij dicht of open? Dicht moet wel goedblijven, al zou ik het sowieso eerst eventjes proeven.

Bloemkoolsoep.
Macaroni ovenschotel.
Macaroni ovenschotel.
Lekker!Lassie schreef:Bloemkoolsoep.
Macaroni ovenschotel.

Leuk dat je weer langs komt hier