hij kon de klas niet eens in kijken of er zaten meisjes met zulke korte rokjes aan dat hij alleen maar onderbroeken zag.Oorspronkelijk gepost door DaphneWantOorspronkelijk gepost door Lassie
een uitspraak van een docent die les geeft op een refomatorische school:
"De school moet de meiden verplichten om met een lange broek op school te komen"
:%
Kleding
Dat deden de meisjes vroeger in de klas.
Gaf er een monnik les entijdens een overhoring deden die meiden steeds een stukje hun rok omhoog. Die monnik (of wie er ook les gaf, was natuurlijk niet getrouwd) wende zijn blik af om niet verleidt te worden. Zodoende konden de meisjes hun antwoorden van hun benen aflezen.:,
Sorry erg flauw maar kan wel ff tussendoor.
een fladdertje van vlindertje
Gaf er een monnik les entijdens een overhoring deden die meiden steeds een stukje hun rok omhoog. Die monnik (of wie er ook les gaf, was natuurlijk niet getrouwd) wende zijn blik af om niet verleidt te worden. Zodoende konden de meisjes hun antwoorden van hun benen aflezen.:,
Sorry erg flauw maar kan wel ff tussendoor.
een fladdertje van vlindertje
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Maar Lizzy toch! Bij een gala heeft de dame dan wel een jurk aan, maar die is meestal zo bloot dat het ook weer onfatsoenlijk is.Oorspronkelijk gepost door Lizzy
Wat verstaat men tegenwoordig dan onder netjes gekleed? Naar een gala trekt een vrouw ook een jurk aan lijkt me en een man in smoking.![]()
Het is een van de redenen dat de Driestar geen gala meer wil organiseren voor vwo6.
Be yourself, there are plenty of others.
Ja maar daar zijn ze wel erg preuts. :,Oorspronkelijk gepost door MarjanMaar Lizzy toch! Bij een gala heeft de dame dan wel een jurk aan, maar die is meestal zo bloot dat het ook weer onfatsoenlijk is.Oorspronkelijk gepost door Lizzy
Wat verstaat men tegenwoordig dan onder netjes gekleed? Naar een gala trekt een vrouw ook een jurk aan lijkt me en een man in smoking.![]()
Het is een van de redenen dat de Driestar geen gala meer wil organiseren voor vwo6.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Goed lezen:Oorspronkelijk gepost door LizzyJa maar daar zijn ze wel erg preuts. :,Oorspronkelijk gepost door MarjanMaar Lizzy toch! Bij een gala heeft de dame dan wel een jurk aan, maar die is meestal zo bloot dat het ook weer onfatsoenlijk is.Oorspronkelijk gepost door Lizzy
een van de redenen
Be yourself, there are plenty of others.
Nou ik mag elk woordje wel uitgebreid gaan lezen, want dat is wel de grootste reden dat bloot. Misschien ook de alcohol.Oorspronkelijk gepost door MarjanGoed lezen:Oorspronkelijk gepost door LizzyJa maar daar zijn ze wel erg preuts. :,Oorspronkelijk gepost door MarjanMaar Lizzy toch! Bij een gala heeft de dame dan wel een jurk aan, maar die is meestal zo bloot dat het ook weer onfatsoenlijk is.Oorspronkelijk gepost door Lizzy
Het is een van de redenen dat de Driestar geen gala meer wil organiseren voor vwo6.een van de redenen
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Wat fijn dat we het hier eigenlijk wel in grote lijnen mee overeens zijn, maare.....waarom is er dan toch zoveel discussie hierover? (misschien maken zij minder gebruik van dit forum of laten ze hun stem niet horen);):tOorspronkelijk gepost door Madtice
Ik denk dat met de juiste 'motivatie' kleding automatisch geen probleem is. Kerk kleed je je netjes, gala kleed je je gala-tisch (:)), etcetera. Is dat niet wat in de Bijbel staat? Kleed je netjes (naar de normen van 'netjes' uit die tijd uiteraard).
Neen vriend, kijk nu eens naar wat ik geqouted heb, daar gaat het over nette kleding.Oorspronkelijk gepost door timo
Niet iedereen vind het normaal dat je verschillende kleding aan trekt als man en vrouw? Ook moet je de andere niet tot zonde verleiden met en door je kleding:stu
Maar wat wij ook opviel is dus dat men het hier op het forum over het algemeen het redelijk met elkaar eens is over dit onderwerp maar dat er toch zoveel discussie over dit onderwerp is (binnen de ger.gezindte)
Oorspronkelijk gepost door PawNeeWat fijn dat we het hier eigenlijk wel in grote lijnen mee overeens zijn, maare.....waarom is er dan toch zoveel discussie hierover? (misschien maken zij minder gebruik van dit forum of laten ze hun stem niet horen);):tOorspronkelijk gepost door Madtice
Ik denk dat met de juiste 'motivatie' kleding automatisch geen probleem is. Kerk kleed je je netjes, gala kleed je je gala-tisch (:)), etcetera. Is dat niet wat in de Bijbel staat? Kleed je netjes (naar de normen van 'netjes' uit die tijd uiteraard).
[quote="Lizzy"][quote][i]Oorspronkelijk gepost door Marjan[/i]
[[quote]quote][i]Oorspronkelijk gepost door Lizzy[/i]
Wat verstaat men tegenwoordig dan onder netjes gekleed? Naar een gala trekt een vrouw ook een jurk aan lijkt me en een man in smoking.
[/quote]
Maar Lizzy toch! Bij een gala heeft de dame dan wel een jurk aan, maar die is meestal zo bloot dat het ook weer onfatsoenlijk is.
Het is een van de redenen dat de Driestar geen gala meer wil organiseren voor vwo6. [/quote][/quote]
[quote]Ja maar daar zijn ze wel erg preuts. :,[/quote][/quote]
[color=darkred
][color=red]Het Driester college heeft groot gelijk. Bij de galajurken zie je meestal meer dan nodig is. En waarom zouden ze daar wel erg preuts zijn? Je hoort netjes, eerbiedig te zijn![/color][/color]
[[quote]quote][i]Oorspronkelijk gepost door Lizzy[/i]
Wat verstaat men tegenwoordig dan onder netjes gekleed? Naar een gala trekt een vrouw ook een jurk aan lijkt me en een man in smoking.

Maar Lizzy toch! Bij een gala heeft de dame dan wel een jurk aan, maar die is meestal zo bloot dat het ook weer onfatsoenlijk is.
Het is een van de redenen dat de Driestar geen gala meer wil organiseren voor vwo6. [/quote][/quote]
[quote]Ja maar daar zijn ze wel erg preuts. :,[/quote][/quote]
[color=darkred
][color=red]Het Driester college heeft groot gelijk. Bij de galajurken zie je meestal meer dan nodig is. En waarom zouden ze daar wel erg preuts zijn? Je hoort netjes, eerbiedig te zijn![/color][/color]