Afgewezen, ik beschuldig Rouwendal nergens van. Ik wijs alleen op het gevaar van het trekken van zulke conclusies. En ik begrijp best dat jij het met hem eens bent. Het is voor jou een bevestiging van een vermoeden dat je al had. Maar ik vind mijn gedachte wel de moeite waard om bij de gedachten van Rouwendal te voegen. Het gevaar is volgens mij echt aanwezig om te denken 'ach ja, Steenblok, dat was toch die autist'. Die kant moeten we niet op. Dr. Steenblok is, met zijn tekorten, dienstbaar geweest in Gods Koninkrijk. Evenals ds. R. Kok, ds. Kersten en ds. Verhagen en vele anderen.Afgewezen schreef:Ander beschuldigt Rouwendal ervan dat hij het als wapen gebruikt. Terwijl het gewoon gaat om een constatering, nota bene van iemand die het met dr. Steenblok grotendeels eens is.MarthaMartha schreef:Afgewezen schreef:Ander, een bijzonder flauwe reactie. Ook ds. Golverdingen beschrijft bepaalde dingen over dr. Steenblok, die wijzen in de richting van autisme.
Om het etiket 'autisme' vervolgens te gaan gebruiken als wapen om iemand te treffen, in dit geval Rouwendal, vind ik erg laag-bij-de-gronds. Zo ga je niet met dit soort zaken om.
En wat mijn persoonlijke leeservaring met dr. Steenblok betreft, toen ik die Goudse kerkbodes doorsnuffelde, heb ik regelmatig opgemerkt "die man is echt niet normaal". Je merkt tussen de regels door, als hij zijn stokpaardje berijdt vooral, dat er sprake is van een zekere geobsedeerdheid.![]()
![]()
Ander probeert juist te nuanceren..... en aan te geven dat je het NIET als wapen moet gebruiken.....
in mijn vorige posting twee woorden toegevoegd ter verduidelijking.