Ik ervaar het leven ook niet als een groot feest. Maar als een geschenk, door God gegeven.JolandaOudshoorn schreef:Juist Coosje. Het komt mij nu een beetje over dat voor velen hier het leven een groot feest is. Natuurlijk zijn er mooie momenten, maar we moeten ons blijven realiseren dat het leven helemaal niet zo "mooi" is.Coosje schreef:Beproevingen, verzoekingen, verdrukkingen, kastijdingen. Misschien dat Jolanda dat bedoelt?
Onze leden doden die op de aarde zijn.
Kruis dragen.
Zijn lijdende Beeld gelijkvormig gemaakt te worden.
Allemaal geen zaken van vreugde als ze tegenwoordig zijn.
Als we altijd in het Licht van Zijn vriendelijk Aangezicht mogen wandelen is er vrolijk en licht maar dat is niet dagelijks beste SecorDabar.
Het is hier een strijdend leven.
Behalve als je weet wat je troost in leven en sterven is! Dan valt de angst voor beiden weg!
Er zijn tijden van zeer moeizaam ploeteren en ploegen, op een door stenen bezaaide akker, maar er zijn ook tijden van vlak water, windje mee. Even in een lagune mogen rusten.
Ik heb bij tijden wel angst voor de dood. Vroeger heb ik een dominee vaak horen bidden: bewaar ons voor een onvoorbereide dood. We moeten bereid zijn, maar kunnen wij dat wel zijn?
Ik denk dat veel mensen bang zijn voor een smartelijk ziekbed. Ze ontlopen ziekenhuisbezoek, blijkbaar te confronterend.
Of de zieke wordt op zijn sterfbed verstoken van bezoek.
Terwijl dat heel aangename uurtjes kunnen zijn!
Mijn moeder stierf heel onverwachts, toen ik bij haar op bezoek was. Dat is heel ingrijpend.
Ik herinner me dat ik het verschrikkelijk koud kreeg, ondanks dat het bloedheet in dat kamertje was.