Waarschijnlijk omdat hij Ballotagecommissie te lang vond.Forummer schreef:Curatorium, waarom heb jij je eigenlijk zo genoemd?
Forumnaam
Re: Forumnaam
Is dat een oudvader? Ik dacht dat het een refovrouw met knot was van vroeger. (serieus en niet om je te beledigen)Johann Gottfried Walther schreef:Johann Gottfried Walther (Erfurt, 18 september 1684 - Weimar, 23 maart 1748) was een Duits componist, muziektheoreticus en organist.Forummer schreef:Curatorium, waarom heb jij je eigenlijk zo genoemd?
En JGW? Naar Schotse oudvaders?
Walther was via zijn moederskant een neef van Johann Sebastian Bach.
Hij was als organist bekend en werd geroemd.
Hij schreef vrij veel orgelwerken, en 90 vocale werken.
"Hij werd ook wel de tweede Pachelbel genoemd".
Maar op mijn plaatje bij mijn naam staan na een hele tijd Johann Gottfried Walther nu steeds oudvaders,
Watson bijv. en nu James Renwick (1662-1688)
Ik heb gekozen voor JGW omdat het een groot organist/componist was en één van mijn favorieten.
- Johann Gottfried Walther
Was een Puriteins predikant ja.Forummer schreef:Is dat een oudvader? Ik dacht dat het een refovrouw met knot was van vroeger. (serieus en niet om je te beledigen)Johann Gottfried Walther schreef:Johann Gottfried Walther (Erfurt, 18 september 1684 - Weimar, 23 maart 1748) was een Duits componist, muziektheoreticus en organist.Forummer schreef:Curatorium, waarom heb jij je eigenlijk zo genoemd?
En JGW? Naar Schotse oudvaders?
Walther was via zijn moederskant een neef van Johann Sebastian Bach.
Hij was als organist bekend en werd geroemd.
Hij schreef vrij veel orgelwerken, en 90 vocale werken.
"Hij werd ook wel de tweede Pachelbel genoemd".
Maar op mijn plaatje bij mijn naam staan na een hele tijd Johann Gottfried Walther nu steeds oudvaders,
Watson bijv. en nu James Renwick (1662-1688)
Ik heb gekozen voor JGW omdat het een groot organist/componist was en één van mijn favorieten.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"