Kleine ergernissen [3]
-
Re: Kleine ergernissen
Apart dat arminianisme gelijk wordt gesteld aan evangelisch. Dit is totaal niet hetzelfde, er zal (vanuit ons reformatorisch gedachtegoed) best veel mis zijn met evangelische kerken, maar van arminianisme is bijna nooit sprake weet ik uit eigen ervaring. En ja, ik ben nu gewoon GerGem. Er is veel onkunde over evangelischen, vooral in reformatorische hoek n.a.v. vele artikelen van bijvoorbeeld ds. De Heer, waardoor we veel te negatief naar deze christenbroeders kijken, alsof ze vol met dwalingen zitten. Ik denk dat er meer kerken met de naam Gereformeerd/Protestants remonstrants bezig zijn dan evangelischen, uitzonderingen daargelaten.
Ik neem het op voor ds. De Heer die wel terdege weet waar hij over praat gezien zijn kennis en ervaring met de breedte van de evangelische beweging. Neem zijn artikelen en boek ter harte, zou ik zeggen.Curatorium schreef:Apart dat arminianisme gelijk wordt gesteld aan evangelisch. Dit is totaal niet hetzelfde, er zal (vanuit ons reformatorisch gedachtegoed) best veel mis zijn met evangelische kerken, maar van arminianisme is bijna nooit sprake weet ik uit eigen ervaring. En ja, ik ben nu gewoon GerGem. Er is veel onkunde over evangelischen, vooral in reformatorische hoek n.a.v. vele artikelen van bijvoorbeeld ds. De Heer, waardoor we veel te negatief naar deze christenbroeders kijken, alsof ze vol met dwalingen zitten. Ik denk dat er meer kerken met de naam Gereformeerd/Protestants remonstrants bezig zijn dan evangelischen, uitzonderingen daargelaten.
Koop de waarheid en verkoop ze niet. (Spreuken 23 : 23a)
- jakobmarin
evangelischen en reformatorischen zouden meer van elkaar kunnen leren en minder elkaar moeten verketteren.
Wat evangelischen van ds. De Heer kunnen leren weet ik ongeveer wel, nu wil het wel eens andersom horen
Wat evangelischen van ds. De Heer kunnen leren weet ik ongeveer wel, nu wil het wel eens andersom horen

Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Humor is goed ook hierinHendrikus schreef:Och, in de forumthermometer ben je desondanks met glans nummer 1.-DIA- schreef:Een ergernis is een groot woord.
Toch geloof ik dat er wat slap wordt omgegaan met vele evangelische invloeden op dit forum.
Als we dan bedenken dat deze Evangelische hoek ook gelijk remonstrants is, dan zie ik dat
het oude reformatorische geluid ook hier meer en meer weerstand oproept. Op deze manier
wordt het reformatorisch geluid nog wel geduld maar als een minderheid, wat men liever
toch niet lijkt te willen horen. Dit maakt me meer en meer een vreemdeling op dit
forum, en beneemt me meer en meer de moed om nog eens te reageren.
Het lijkt me althans zo toe, want harde cijfers heb ik er ook niet over.
Dus met dat vreemdelingschap valt het ook nog wel mee.

maar even serieus
ik ben hier ook een vreemdeling aan het worden op dit forum
en het mooie daarin is dat overeenkomsten een band scheppen
Dus Dia, dan zijn we samen vreemdelingen op dit forum
Dat is toch wel een positieve afsluiting dacht ik.
En nu ga ik slapen
Ik moet echt even bijkomen van alles momenteel, zeker na de sluiting van de andere topic en stilte erna.
MoesTuin
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
Ik voel me ook wel is een vreemdeling. Dan denk ik:
Wat doe ik hier?
Wat doe ik hier?
-
Dat heeft iedereen hier wel eens denk ik? Het mooie van een forum is dat je ook kan praten over de zaken die ons allen bindt.
o welk topic is dat? lees hier momenteel erg weinig wat elkaar bindtCuratorium schreef:Dat heeft iedereen hier wel eens denk ik? Het mooie van een forum is dat je ook kan praten over de zaken die ons allen bindt.

Ik vind de posting van Yesenaer in de topic 'wat deden we gisteren' bijzonder samenbindend, moet ik zeggen.gertje schreef:o welk topic is dat? lees hier momenteel erg weinig wat elkaar bindtCuratorium schreef:Dat heeft iedereen hier wel eens denk ik? Het mooie van een forum is dat je ook kan praten over de zaken die ons allen bindt.

Tja, denkend in je eigen straatje misschien wel, maar er wordt meer van ons gevraagd als dat.Anker schreef:Ik vind de posting van Yesenaer in de topic 'wat deden we gisteren' bijzonder samenbindend, moet ik zeggen.gertje schreef:o welk topic is dat? lees hier momenteel erg weinig wat elkaar bindtCuratorium schreef:Dat heeft iedereen hier wel eens denk ik? Het mooie van een forum is dat je ook kan praten over de zaken die ons allen bindt.
Wat wordt er van me gevraagd, dan?gertje schreef:Tja, denkend in je eigen straatje misschien wel, maar er wordt meer van ons gevraagd als dat.Anker schreef:Ik vind de posting van Yesenaer in de topic 'wat deden we gisteren' bijzonder samenbindend, moet ik zeggen.gertje schreef:o welk topic is dat? lees hier momenteel erg weinig wat elkaar bindtCuratorium schreef:Dat heeft iedereen hier wel eens denk ik? Het mooie van een forum is dat je ook kan praten over de zaken die ons allen bindt.
Zeker, 't was bedtijd.gertje schreef:@ Anker:

Dat denk ik al acht jaar. En iedere keer kom ik weer terug.Forummer schreef:Ik voel me ook wel is een vreemdeling. Dan denk ik:
Wat doe ik hier?

freek schreef:Dat denk ik al acht jaar. En iedere keer kom ik weer terug.Forummer schreef:Ik voel me ook wel is een vreemdeling. Dan denk ik:
Wat doe ik hier?
Als het goed is zijn we allemaal een vreemdling hier beneen. Ook op het forum dus.