-DIA- schreef:joy schreef:-DIA- schreef:een vreemdeling...
ook in eigen huis en kerk...
soms drukt dat wel eens.
Maar anderzijds.
Dan weten we dat het ook niet vreemd is.
Dat vind ik heel naar voor je DIA, dat je je een vreemdeling voelt in eigen huis en kerk, zou dat ooit eens kunnen veranderen, want je zou je toch thuis moeten voelen tussen broeders en zusters.
Wij behoren ons vreemdeling te voelen in deze wereld, maar niet in eigen huis en kerk.
Ik hoop dat het niet met mijn postings te maken heeft, maar dat bedoel je wel ....denk ik.
Ik vind het verdrietig en jammer.
We zijn in een God vijandige wereld. En de wereld houdt niet stil bij de kerkdeur.
Veel is er al binnengedrongen wat er niet hoort, en anderzijds, veel is verloren
wat een sieraad voor de Kerk was.
Ik denk dat je daar gelijk in hebt DIA er is veel van de wereld de kerkdeur binnen gekomen, maar dan denk ik aan hele andere zaken dan jij.
Een kerk/gemeente waar het Kruis van Christus centraal staat en waar gelovigen zijn om in hun leven alles trachten aan Hem te geven, ook al zal dat met horten en stoten zijn, zo een kerk/gemeente behoort Hem toe, dat is de plaats waar Hij woont.
En laten wij als kerk/gemeenteleden dan een sieraad zijn voor deze kerk, zonder een ander buiten te sluiten, want Hij is gekomen om zondaren te redden, Hij alleen is het die ons een andere natuur kan geven.
Ik hoop zo DIA dat er geen bitterheid is en dat je hart vervuld mag worden door de Liefde van Christus.
En geloof me ik bedoel zeker niet een liefde waarin alles maar mogelijk is, en alles er mee door kan, zoals ik dat hier wel eens lees, .....deze laatste uitdrukking.

Wie overwint, zal over de tweede dood geen schade lijden.