Deze is echt leuk...

parsifal

Re: Deze is echt leuk...

Bericht door parsifal »

Ik weet niet of dit te pijnlijk is om leuk te zijn:
http://www.theguardian.com/world/2013/a ... ster-islam

Vergeleken met Banister lijkt Sara Palin buitengewoon goed geinformeerd en behoren alle Nederlandse politici tot de intelligente elite.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Dodo

Bericht door Dodo »

Aardige recleme-met-een-boodschap, ziet er mooi uit ook.

http://brekend.nl/2013/08/09/mooie-recl ... phone-weg/
refo

Bericht door refo »

Deze kwamen we op vakantie tegen in verschillende versies.
Die Ude is echt dom.
Wie gaat er nu toch zo op een campagneposter. Dan wil je echt verliezen.

Afbeelding
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

Afbeelding
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gian

Bericht door Gian »

Afbeelding
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

Afbeelding
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

jakobmarin schreef:Afbeelding
google translate...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Or maybe Dutch speakwords; just like 'aftermonkeyen' or 'butter by the fish'
The Groom's still waiting at the altar
Bert Mulder
Contacteer:

Bonny schreef:Or maybe Dutch speakwords; just like 'aftermonkeyen' or 'butter by the fish'

That is two bad...

(nee, dat is helemaal niet goed)

Verschrikkelijk!
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Right! It is not om on to hearen. You are making there a little potty from.
Bert Mulder
Contacteer:

Bonny schreef:Right! It is not om on to hearen. You are making there a little potty from.

Maar, het is andersom net zo bad, als de nederlandstaligen er engelse woorden tussen in gooien.

Dan krijg je: ik heb laatst dit in de winkel gespot toen ik aan het shoppen was... Maar het is niet zoals het gequotted is...

(ik heb dit laatst in de winkel gezien toen ik aan het winkelen was)... (maar het is niet zoals het aangehaald is)
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Dat is inderdaad ook erg.

Ik refereerde meer aan Nederlanders die goedbedoelde pogingen doen om Engels te spreken in het buitenland. Het zijn vaak goedbedoelde pogingen maar soms lijkt het dus nergens op. Met bovengenoemde voorbeelden als gevolg. Berucht is trouwens een gesprek tussen minister Luns van Buitenlandse Zaken en president Kennedy. Luns vertelde in zijn beste Engels dat zijn hobby paarden fokken was......
Waarop Kennedy verontrust vroeg: 'Pardon?'. 'Ja, paarden, ja,' antwoordde Luns.
refo

Bericht door refo »

Bert Mulder schreef:
Bonny schreef:Right! It is not om on to hearen. You are making there a little potty from.

Maar, het is andersom net zo bad, als de nederlandstaligen er engelse woorden tussen in gooien.

Dan krijg je: ik heb laatst dit in de winkel gespot toen ik aan het shoppen was... Maar het is niet zoals het gequotted is...

(ik heb dit laatst in de winkel gezien toen ik aan het winkelen was)... (maar het is niet zoals het aangehaald is)
Sorry, Bert.
Wij maken zelf wel uit hoe we met onze taal omgaan.
Shoppen, spotten en quoten zijn Nederlandse woorden geworden, zelfs bij Scrabble toegestaan. Ze hebben andere gevoelswaarde dan winkelen, zien en aanhalen.

Dat plaatje van die TV-weerdame komt van een Facebookpagina met allemaal van dat kwasi kromme Engels. Google maar eens 'make that the cat wise'. Dus allemaal met opzet zo krom.

En de Nederlanders in het buitenland doen hun best om de taal ter plekke of van de gesprekspartner te spreken. Dat doet wereldwijd verder niemand.
Bert Mulder
Contacteer:

refo schreef:
Sorry, Bert.
Wij maken zelf wel uit hoe we met onze taal omgaan.
Shoppen, spotten en quoten zijn Nederlandse woorden geworden, zelfs bij Scrabble toegestaan. Ze hebben andere gevoelswaarde dan winkelen, zien en aanhalen.

Dat plaatje van die TV-weerdame komt van een Facebookpagina met allemaal van dat kwasi kromme Engels. Google maar eens 'make that the cat wise'. Dus allemaal met opzet zo krom.

En de Nederlanders in het buitenland doen hun best om de taal ter plekke of van de gesprekspartner te spreken. Dat doet wereldwijd verder niemand.

Dus geef je aan dat de Nederlanders 2 keer stom zijn. Niet alleen in het buitenland, maar ook in eigen land.

:yahoo :yahoo :yahoo

(mag niet spotten...)
Dodo

Bericht door Dodo »

Wij waren een keer in Duitsland, bij een rodelbaan (erg leuk!). Voor ons was een Nederlandse man die al een keer was geweest, maar besloot nog een keer te gaan. "Noch Eine om es ab zu lernen", zei hij vrolijk tegen de Duitser die hielp met instappen. Die keek hem niet-begrijpend aan. "Noch Eine om es ab zu lernen", zei de Nederlander nog een keer en wees naar het karretje. De Duitser had werkelijk geen idee wat hij bedoelde, en de Nederlander herhaalde het nog een paar keer zonder resultaat en stapte uiteindelijk maar in.

Bij ons is het spreekwoordelijk gebleven, die uitdrukking.
Plaats reactie