Welke muziek beluister je nu? [7]
Re: Welke muziek beluister je nu? [7]
Psalm 105, ook zo mooi bespeeld en dat zing je dan binnen in je zelf mee....prachtig.
Maar dit is de laatste hoor, dan zal ik me ff stil houden.
[youtube]_3HmX8oeXKQ&feature=youtube_gdata_player[/youtube]
Maar dit is de laatste hoor, dan zal ik me ff stil houden.
[youtube]_3HmX8oeXKQ&feature=youtube_gdata_player[/youtube]
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
- François Turretini
Ik ben nu psalmen van een componist uit Estland, genaamd Cyrillus Kreek, aan het luisteren. Ik had voor vandaag nog nooit van de beste man gehoord, maar deze psalmen zijn echt geweldig (zelfs al is het dan niet op de Geneefse Wijs) En hoewel niemand hier Ests kan waarschijnlijk, weten we toch allemaal wat de tekst betekent en hoe geweldig die betekenis is, geweldiger nog dan de geweldige muziek die Cyrillus Kreek erbij heeft gemaakt.
[youtube]?v=DZvM93FAjbU[/youtube]

[youtube]?v=DZvM93FAjbU[/youtube]
Liedjes van Tante Lien (Wieteke van Dort) met liedjes als "Geef mij maar nasi goreng" en "hallo Bandung"
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Oh grappig! Wij hadden vroeger thuis een lp van Wieteke van Dordt; ot en Sien in Indië.parsifal schreef:Liedjes van Tante Lien (Wieteke van Dort) met liedjes als "Geef mij maar nasi goreng" en "hallo Bandung"
Heel leuk! Ik ga gelijk aan mijn moeder vragen of ze hem nog heeft.
Nee. Veel erger.-DIA- schreef:Ik vind het haast afschuwelijker als popmuziek....ejvl schreef:Wat vind je hiervan moestuin?
'Louvier: Etude pour agresseurs-1' bekijken op YouTube - https://www.youtube.com/watch?v=44H4KbZ ... ata_player
-
Ik vind dat dan weer juist prachtig, zo'n abstract stuk ! Bedenk ook dat het extreem moeilijk is om te spelen, ongelooflijk knap ! Één keer luisteren is echter wel weer genoeg bij zulke experimentele muziek 

we kochten vanmiddag een prachtige piano bij de kringloop; dus ik luister nu naar onze 15-jarige zoon die pianoverslaafd is.....

Laatst gewijzigd door helma op 02 aug 2013, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Tja, ......helma schreef:Oh grappig! Wij hadden vroeger thuis een lp van Wieteke van Dordt; ot en Sien in Indië.parsifal schreef:Liedjes van Tante Lien (Wieteke van Dort) met liedjes als "Geef mij maar nasi goreng" en "hallo Bandung"
Wieteke van Dort.... Oebele (is hupsakee).... leuke kinderprogramma's waar de grote mensen ook graag naar keken.....
Vooral het liedje "geef mij maar Nasi Goreng" is vreselijk herkenbaar voor mijn vrouw. Om die reden kan ik het allemaal nog wat meer waarderen. Nu luister ik trouwens naar het Gloria van Vivaldi.Eppo Gremdaat schreef:Tja, ......helma schreef:Oh grappig! Wij hadden vroeger thuis een lp van Wieteke van Dordt; ot en Sien in Indië.parsifal schreef:Liedjes van Tante Lien (Wieteke van Dort) met liedjes als "Geef mij maar nasi goreng" en "hallo Bandung"
Wieteke van Dort.... Oebele (is hupsakee).... leuke kinderprogramma's waar de grote mensen ook graag naar keken.....
"Then he isn't safe?" said Lucy.
Sorry ejvl ik ben geen MoesTuin, maar ik wil wel ff zeggen dat ik dat ook nog kan, hoewel ik een orgelbeet benejvl schreef:Wat vind je hiervan moestuin?
'Louvier: Etude pour agresseurs-1' bekijken op YouTube - https://www.youtube.com/watch?v=44H4KbZ ... ata_player

- François Turretini
Weet je het zeker? Er is namelijk gewoon bladmuziek voor dat stuk; dus hij doet precies wat hij moet doen, ook al klinkt het alsof hij zomaar wat doet. Derhalve vereist het zeer veel vaardigheid om zulke muziek precies zoals het opgeschreven is uit te voeren.Forummer schreef:Sorry ejvl ik ben geen MoesTuin, maar ik wil wel ff zeggen dat ik dat ook nog kan, hoewel ik een orgelbeet benejvl schreef:Wat vind je hiervan moestuin?
Verder is mijn bescheiden mening dat die vaardigheid wel verspeeld wordt met dit soort muziek.

verder ben ik nu dit aan het luisteren:
[youtube]?v=PhcYvl0Cxh0[/youtube]
Voor de Latinisten onder ons:
De profundis clamavi ad te, Domine;
Domine, exaudi vocem meam.
Fiant aures tuae intendentes
in vocem deprecationis meae.
Si iniquitates observaveris, Domine,
Domine, quis sustinebit?
Quia apud te propitiatio est propter legem tuam sustinui te Domine,
ut timeamus te.
Sustinui te, Domine,
sustinuit anima mea in verbo eius;
speravit anima mea in Domino
A custodia matutina usque ad noctem speret Israel in Domino,
quia apud Dominum misericordia,
et copiosa apud eum redemptio.
Et ipse redimet Israel
ex omnibus iniquitatibus eius.
Hoewel ik het niet mooi vind, vind ik het wel knap. Het is niet zomaar wat...Forummer schreef:Sorry ejvl ik ben geen MoesTuin, maar ik wil wel ff zeggen dat ik dat ook nog kan, hoewel ik een orgelbeet benejvl schreef:Wat vind je hiervan moestuin?

Het beeld wel uit waar de titel voor staat. Arm orgeltje in de Hoflaan kerk, maar die kan ws tegen een stootje. Wel interessante 'kerel' om eens te kijken of hij ook mooie

ff kijken
nou, het lijkt me echt geweldig om man en kind een avondje in de steek te laten voor een concert als dit.. ik kan er enorm van genieten
https://www.youtube.com/watch?v=LayfcQwrN14
maar daarnaast draai ik Keith Green, heel andere aanpak...
bijvoorbeeld het verhaal uit de Bijbel van de verloren zoon en dan op muziek gezet..
https://www.youtube.com/watch?v=N3TYkAW ... 40DAA5FD87
of het lied dat ook in het Nederlands vertaald is.
https://www.youtube.com/watch?v=lQSuTP5 ... 40DAA5FD87
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
- François Turretini
Meerstemmige zetting van de Geneefse Psalter van Goudimel
[youtube]?v=OkeIf6EyhtA[/youtube]
(het plaatje wat de gebruiker die deze mooie muziek heeft upgeload er bij heeft gezet is wel een beetje ironisch.......)
Weet iemand of ze het in de Eglise Reformée vandaag de dag nog steeds a capella volgens de Geneefse psalter zingen?

[youtube]?v=OkeIf6EyhtA[/youtube]
(het plaatje wat de gebruiker die deze mooie muziek heeft upgeload er bij heeft gezet is wel een beetje ironisch.......)
Weet iemand of ze het in de Eglise Reformée vandaag de dag nog steeds a capella volgens de Geneefse psalter zingen?