DDD schreef:Je hebt natuurlijk de vrijheid je eigen mening te hebben, en ook op dit forum te vermelden. Maar ook over de woorden die je over atheïsten spreekt zul je eenmaal verantwoording af moeten leggen. En ik heb gelukkig de vrijheid daar in duidelijke bewoordingen afstand van te nemen.
Je opmerkingen over de zonde tegen de heilige Geest vind ik onchristelijk en niet getuigen van begrip wat de zonde tegen de heilige Geest inhoudt. Daarover zijn alleen al genoeg andere draadjes.
Sorry DDD, maar ik denk niet dat het passend is dat jij nu aan het vermanen slaat. Ik zie ook niet in welk opzicht jij afstand van mijn uitspraken moet nemen. Wanneer iemand, opgevoed in het geloof, vervolgens zó met het geloof omgaat, is dat niet iets waar we licht over moeten denken. Je kunt natuurlijk begrip en verdraagzaamheid hoog in het vaandel willen voeren, maar er zijn grenzen. Die grenzen zijn door Franca Treur ruimschoots overtreden. Wie spot met het heilige, zal daarvan verantwoording af moeten leggen. Wie daar iets van zegt, niet. Dat is de zaken op zijn kop zetten.
Ook al zou ze het in onwetendheid doen, dan nog is het een vreselijke zonde. Denk maar aan wat Paulus over zichzelf zegt, toen hij de gemeente Gods - te goeder trouw - vervolgde.